تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819942802




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت اجرای طرح های آبخیزداری در نقاط بالادست رودخانه سردآبرود


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


ضرورت اجرای طرح های آبخیزداری در نقاط بالادست رودخانه سردآبرود استان‌ها > مازندران - فرماندار کلاردشت گفت: اراضی ملی کلاردشت متعلق به بیت المال است که عموم مردم باید از آن منتفع شوند

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ازکلاردشت،فرماندار کلاردشت در جلسه ی بررسی راهکارهای جذب سرمایه گذاری با محور استفاده از منابع طبیعی که با حضور بهزاد انگورج تقوی معاون امور جنگل‌ سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور، خلعتبری مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران-نوشهر و سایر مسئولین مرتبط برگزار گردید، با اعلام این مطلب گفت:
هکتارها اراضی ملی کلاردشت، که به نحوی به سازمان ها و ارگان های مختلف واگذار شده اند، باید بازگردانده شوند.
مهندس ایوب صالحی با اشاره به اینکه مؤلفه ها و استانداردهای گردشگری کلاردشت بسیار بیشتر از مؤلفه های موجود در سایر نقاط کشور و حتی بسیاری از کشورهای دنیاست، اظهار داشت:
برای جاذبه های متنوع کلاردشت می توان به گونه ای برنامه ریزی کرد که در تمام فصول سال از آن ها در جهت جذب گردشگر بهره مند شد، اما تاکنون این گونه برنامه ریزی ها مغفول واقع گردید و نتوانستیم از این فرصت ها استفاده نماییم.
فرماندار کلاردشت با اشاره به اینکه بیشتر جاذبه های گردشگری کلاردشت در زمره نعمت های خدادادی و در دل طبیعت هستند، موضوع منابع طبیعی و اراضی ملی را یکی از مهمترین مباحث حوزه سرمایه گذاری و توسعه گردشگری این شهرستان توصیف کرد.
مهندس ایوب صالحی با اشاره به این که نکته مورد بحث و اعتراض در این خصوص، واگذاری هکتارها هکتار از بهترین اراضی کلاردشت و برخوردار از پتانسیل های بالای گردشگری، به سازمان ها، ارگان ها و نهادهای مختلفی است که امروز نسبت به این اراضی ادعای مالکیت دارند، خاطر نشان کرد:
اراضی واگذار شده به آزادراه تهران- شمال چه در عرصه های جنگلی و چه در مجاورت تپه باستانی کلار، چمن مکارود و یا بسیاری دیگر از نقاط نه تنها متعلق به مردم کلاردشت بلکه متعلق به همه گردشگرانی است که از اقصی نقاط ایران و جهان به کلاردشت می آیند، لذا باید به شیوه ای مدیریت شوند که عموم مردم از آنها منتفع گردند نه اینکه فقط یک دستگاه، ارگان و یا عده ای خاص از آن استفاده کنند.
فرماندار کلاردشت در ادامه سخنان خود به منطقه بکر و کم نظیر مازیچال اشاره کرد و یادآور شد:
اگر زاویه دید و نگاه خود را به آینده معطوف کنیم، قطعا به این درک خواهیم رسید که طرح ها و برنامه های خود را به صورتی تهیه کنیم که متناسب با مکان اجرا باشد و ارزش افزوده ایجاد کند، به عنوان مثال منطقه ای منحصر بفرد مانند مازیچال، فارغ از اینکه از نظر تقسیمات کشوری در حوزه کدام شهرستان است، باید بکر بماند تا ضمن اجرای طرح مرتبط با گردشگری طبیعت همه نسل ها بتوانند از آن استفاده کنند، نه آنکه بخواهیم آنجا تله کابین بزنیم.
وی افزود:
اگر قرار بر احداث تله کابین است چرا تله کابین نمک آبرود را تا رسیدن به تپه باستانی کلار ادامه ندهیم؟ در اینصورت هم توجیه اقتصادی بیشتری دارد و هم اینکه می توان در اراضی اطراف تپه کلار نسبت به احداث یک سایت گردشگری همراه با دریاچه مصنوعی اقدام کرد.
مهندس ایوب صالحی همچنین بر لزوم اجرای طرح های آبخیزداری در نقاط بالادست رودخانه سردآبرود برای کاهش اثرات ناشی از طغیان های این رودخانه حفاظت شده تأکید کرد.
گفتنی است معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به همراه فرماندار کلاردشت و سایر مسئولان حاضر، بازدید میدانی از تپه باستانی کلار و اراضی مجاور آن بعمل آوردند.    

کلید واژه ها: استان مازندران -




دوشنبه 7 دی 1394 - 08:21:31





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن