تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):در پاسخ به كسى كه عرض كرد: من در عمل ناتوانم و نماز و روزه كم به جا مى آورم اما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819979271




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت اجرای طرح جنگلکاری اقتصادی در زنجان


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: ضرورت اجرای طرح جنگلکاری اقتصادی در زنجان استان‌ها > زنجان - مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان درباره ضروریت ‌های اجرای این طرح در نقاط مختلف زنجان گفت: به دلیل پایین بودن سرانه فضای سبز، اجرای طرح در تمامی نقاط با توجه به اقلیم ضرورت دارد و منابع طبیعی استان محدودیتی در این مورد ندارد.


«بهمن اسکندری» درباره تأثیر این طرح در کاهش تخریب اراضی ملی به خبرآنلاین گفت: وقتی امور حفظ و نگهداری درختان در یک سطح مشخص به عرصه‌نشینان واگذار شود، بی ‌شک خبری از تخریب و قلع و قمع نخواهد بود. در واقع با این طرح مردم حفاظت را با جدیت دنبال خواهند کرد و باری از مشکلات منابع طبیعی برداشته خواهد شد.
وی ادامه داد: این در شرایطی است که در این طرح مولفه‌ های کاهش عوامل تخریب مد نظر قرار گرفته و اجرای آن متضمن حفاظت پایدار از این مناطق در سال‌های آینده خواهد بود.
اسکندری با بیان این‌که دولت نگاه به آینده را در این طرح ترسیم کرده است، ادامه داد: حفظ و نگهداری مهم‌ترین موضوع جنگل‌کاری استان است. در صورتی که مشارکت‌کنندگان در این طرح حضور پررنگ نداشته باشند راه به جایی نخواهیم برد. برای همین منظور تأکید ما روی ترویج و اطلاع‌رسانی جزئیات طرح است.
وی ادامه داد: هر چند استان سال قبل به رکوردی قابل توجه در تولید گونه‌های نهالی دست یافت و تا مرز خودکفایی پیش رفت، اما همچنان با سرانه استاندارد جنگل فاصله داریم. مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری درباره این‌که اجرای این طرح چه میزان می‌ تواند در بالا بردن سرانه جنگل استان اثرگذار باشد، گفت: بی‌شک با اطلاع‌رسانی به بهره‌ برداران درباره مشوق‌های حمایتی اجرای طرح مشارکتی و مشاوره‌های کارشناسان این حوزه، می ‌توان به افزایش سرانه جنگل استان امید داشت. اسکندری با بیان این ‌که در صورت مشارکت گروه‌ ها و تشکل‌ ها در طرح، کارشناسان جنگل‌کاری این آمادگی را دارند که در انتخاب و نوع کاشت راهنمایی دهند، اعلام داد: سرانه جنگل استان12 صدم درصد است و برای رسیدن به سرانه مطلوب، اجرای این طرح با ساز و کار تعریف شده موثر است.

کلید واژه ها: استان زنجان - زنجان - جنگل -




دوشنبه 30 آذر 1394 - 14:44:32





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن