تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى‏خواهد خداوند او را از زبانيه (فرشتگان عذاب) نوزده‏گانه برهاند، بسم الل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821154983




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح ژئوفیزیک هوایی برای اولین بار در کشور در حال انجام است


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: طرح ژئوفیزیک هوایی برای اولین بار در کشور در حال انجام است
معاون زمین شناسی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: طرح ژئوفیزیک هوایی، با استفاده از هواپیما برای شناسایی ذخایر معدنی در عمق زمین، برای اولین بار در کشور در استان سمنان در حال انجام است.


جلیل قلمقاش یکشنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به وجود تنوع و ذخایر قابل توجه مواد معدنی در استان سمنان، این طرح در سه بخش، در این استان در حال اجراست.


وی با اشاره به اینکه امکان اجرای طرح ژئوفیزیک هوایی در دنیا فقط برای چند کشور امکانپذیر است، ادامه داد: سازمان زمین شناسایی کشور با تامین سخت افزار و نرم افزارهای لازم، به اجرای این طرح در استان سمنان اقدام کرده است.


وی با اشاره به اجرای این طرح با استفاده از هواپیمای (Islander BNT2) که قابلیت پرواز به میزان هزار و 400 کیلومتر با یکبار سوختگیری، پرواز در ارتفاع 50 متری از زمین با حمل 11 نفر را دارد و به دو حسگر مغاطیسی بخار سیزیم و فلکس گیت مجهز است، افزود: نمونه طیف سنج های استفاده شده در این طرح مجهز به کریستال بالانگر است که فقط در اختیار انحصاری برخی کشورهای دنیاست.


قلمقاش با اشاره به درنظر گرفتن 162 هزار کیلومتر پرواز برای اجرای طرح ژئوفیزیک هوایی در استان سمنان در سه مرحله، ادامه داد: در مرحله اول 33 هزار و 800 کیلومتر پرواز انجام شد و 44 هزار کیلومتر پرواز مرحله دوم باید انجام شود که در حال حاضر چهار هزار کیلومتر از آن انجام شده و باقی مانده این پروازها مربوط به مرحله سوم طرح است.


وی با اشاره به لزوم انجام پرواز در نقاط کوهستانی با بالگرد، تصریح کرد: اعتبار تخمین زده شده برای اجرای این طرح، بدون احتساب پرواز با بالگرد، بین 150 تا 200 میلیارد ریال است.


معاون سازمان زمین شناسی کشور به اجرای طرح دیگری از سوی این سازمان در استان سمنان اشاره و خاطرنشان کرد: اکتشاف املاح تبخیری در کویر حاج علیقلی که یک پلایا است و در آن عناصر ارزشمندی مانند منیزیم، لیتیوم و ... در شورابه ها نفوذ می کند، دیگر طرح مهم سازمان زمین شناسی در استان سمنان است.


وی یاد آور شد: این پلایا 400 کیلومتر مربع وسعت و انواع نمکهای منیزیم دار را ذخیره دارد و با توجه به پایین بودن غلظت سولفات و بالا بودن غلظت منیزیم، از شرایط مناسب و مطلوبی برخوردار است.
وی تاکید کرد: حسن اجرای طرح اکتشاف املاح تبخیری در کویر حاج علیقلی در سمنان این است که اکتشاف، استخراج و فرآوری این عناصر ارزشمند به صورت توامان در یک محل قابل انجام است.


معاون سازمان زمین شناسی کشور افزود: 17 پهنه اکتشافی در کشور شناسایی شده که در 14 استان واقع شده اند و از این تعداد سه پهنه اکتشافی در استان سمنان قرار دارد که شامل پهنه های طرود، عباس آباد و خارتوران می شود.
جلیل قلمقاشی یکشنبه شب به همراه کارشناسان سازمان زمین شناسی کشور با محمدرضا خباز استاندار سمنان دیدار داشت .
در این دیدار همکاری مسئولان این استان به منظور انجام نمونه برداری معدنی از برخی مناطق حفاظت شده و تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست مورد تاکید قرار گرفت .
استان سمنان با وجود قرار گرفتن در رتبه 24 ذخیره موادمعدنی، رتبه نهم کشور در تولید مواد معدنی و رتبه هفتم کشور از نظر تعداد معادن فعال را دارد.
513 معدن فعال در استان سمنان برای حدود چهار هزار نفر اشتغالزایی دارند.


تاریخ انتشار: ۲۰:۳۵ - ۰۶ دی ۱۳۹۴ - 27 December 2015





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن