تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بنده اى نيست كه به خداوند خوش گمان باشد مگر آن كه خداوند نيز طبق همان گمان با او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804071903




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آلودگي هواي تهران، بحران مديريت در مديريت بحران


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: آلودگي هواي تهران، بحران مديريت در مديريت بحران
آلودگي هواي اين روزهاي تهران هم يك بحران است؛ ‌بحراني كه چندين سال است تكرار مي‌شود اما هنوز نتوانسته‌ايم چنين بحراني را مديريت كنيم.
نویسنده : زهرا چيذري 


آلودگي هواي اين روزهاي تهران هم يك بحران است؛ ‌بحراني كه چندين سال است تكرار مي‌شود اما هنوز نتوانسته‌ايم چنين بحراني را مديريت كنيم. محمد رئيس‌زاده، دبير اجرايي هفتمين كنگره بين‌المللي سلامت در حوادث و بلايا بحران آلودگي هوا را نشانه كم‌كاري‌هاي صورت گرفته از سوي مسئولان و حتي رسانه‌ها در حوزه مديريت بحران دانست؛‌بحران مديريت در مديريت بحران.
دو روز از سالگرد زلزله بم در سال 82 مي‌گذرد، حادثه‌اي كه 26 هزار كشته، ‌هزار مجروح و 100 هزار بي‌خانمان بر جا گذاشت، در حالي كه مي‌شد با مديريت بحران از بخش مهمي از اين خسارات جلوگيري كرد. زلزله بم و حوادث مشابه و حتي حوادث غير‌طبيعي موجب شد سرانجام در سال87 سازمان مديريت بحران كشور به عنوان يكي از سازمان‌هاي زير‌مجموعه وزارت كشور راه‌اندازي شود؛‌سازماني كه هم اكنون نه در برابر بحران‌هاي طبيعي كارايي دارد ونه دربرابر بحران‌های ساخته دست بشر مانند آلودگی هوا. همچنان که  با يك سيل در ايلام يا یک سیلاب در كن شاهد مرگ تعدادي از هم‌وطنانمان بوديم و خسارات زيادي به مردم وارد شد. رئيس بسيج پزشكي نيز با انتقاد از سازمان مديريت بحران كه به نوعي انسجام و فرماندهي لازم را در مديريت بحران‌هاي كشور ندارد، گفت: سازمان مديريت بحران بايد زير نظر رئيس‌جمهور قرار گيرد، بنابراين اصلاحيه‌هاي قوانين جديد اين سازمان را به مجلس ارائه داديم.
 
انتقاد از مديريت بحران
محمد رئيس‌زاده در نشست خبري هفتمين كنگره بين‌المللي مديريت سلامت در حوادث و بلايا كه به همت سازمان بسيج جامعه پزشكي كشور در تاريخ 16 تا 18 دي برگزار مي‌شود درباره ناتواني سازمان مديريت بحران از پاسخگويي و مديريت حوادث و بحران‌هايي همچون آلودگي هواي تهران يا كشته شدن چندين نفر با يك سيلاب در كن گفت: ما نيز به وضعيت كنوني سازمان مديريت بحران كشور انتقاد داريم و در اصلاحيه قانون جديد اين سازمان كه در مجلس مورد بررسي قرار خواهد گرفت، تمام اين موارد را اعلام كرديم.
بنا به تأكيد وي كشور در حوزه مديريت بحران به يك نگاه جامع و متوازن نياز دارد و بايد سازمان مديريت بحران كشور نيز فرابخشي و فراسازماني و فراقوه‌اي طراحي شود كه متأسفانه هم‌اكنون مديريت بحران در ارگان‌ها به يك مديريت در حاشيه تبديل شده است.
رئيس سازمان بسيج جامعه پزشكي افزود: بنابراين درخواست كرديم كه مديريت حوادث طبيعي در كشور براساس يك ساختار علمي و نقشه‌اي از پيش تعيين شده طراحي شود، يعني براساس طراحي‌هاي ملي پيش رويم. نكته دوم تخصصي بودن و تمام وقتي مديران بحران است و در نهايت معتقديم سازمان مديريت بحران كشور بايد فرابخشي و فراسازماني تعريف شود.
به باور رئيس‌زاده سازمان مديريت بحران كشور بايد زير نظر رئيس‌جمهور قرار گيرد نه زيرمجموعه وزارت كشور تا بتواند توانايي هماهنگي بين وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها را در عرصه مديريت بحران داشته باشد.
 
بحران مديريت جزيره‌اي
پس از تشكيل آزمايشي سازمان مديريت بحران كشور براي پنج سال و دو سال تمديد مجدد فعاليت اين سازمان هنوز با مشكلات عديده‌اي از جمله گماشتن مديران سياسي و بدون دانش مديريت بحران روي اين سازمان هستيم؛‌نكته‌اي كه از نگاه رئيس بسيج جامعه پزشكي براي حل آن بايد سياستگذاري‌ها در مديريت بحران واحد تعريف شود، در حالي كه هنوز جزيره‌اي عمل مي‌شود و يك مديريت واحد و منسجم نداريم.
رئيس سازمان بسيج جامعه پزشكي در پاسخ به اين سؤال كه آيا اين سازمان وظيفه‌اي قانوني براي ورود به عرصه مديريت بحران دارد، گفت: ما در اين عرصه وظيفه قانوني نداريم ولي براساس مؤلفه‌ها و تعريف بسيج هر جايي كه كارش زمين مانده باشد بسيج ورود مي‌كند. هم اكنون نيز مديريت بحران در كشورمان وضعيت خوبي ندارد و همين كه بسيج وارد عرصه مديريت بحران شده است، نشان از آن دارد كه يك انسجام واحد در مديران كشور در عرصه مديريت بحران وجود ندارد و اين باعث پراكنده‌كاري شده و انسجام و فرماندهي مديريت بحران نيز نمي‌بينيم. ما معتقديم مشكل اصلي بحران در كشور مديريتي است كه در قانون اصلاحي سازمان مديريت بحران نيز به اين امر تذكر داده‌ايم و اصلاحيه‌هايمان را اعلام كرديم.
 
بحران بيمارستان‌هاي فرسوده تهران
قائم‌مقام سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران نيز در اين نشست با اشاره به اينكه ميزان خطرپذيري و وضعيت بيمارستان‌هاي تهران براي مقابله با حوادث خوب نيست، گفت: تنها راه‌حل آلودگي هواي تهران گسترش حمل و نقل عمومي است. به گفته وي بسياري از بيمارستان‌ها بايد مقاوم‌سازي شوند كه بر اين اساس شوراي شهر تهران شهرداري را موظف كرده است كه پنج بيمارستان از جمله بيمارستان‌هاي بهارلو، هفت تير و... را در زمينه نوسازي حمايت كند كما اينكه متولي اين كار وزارت بهداشت است ولي بايد نوسازي بيمارستان‌ها نيز عادلانه صورت پذيرد زيرا ما در شمال و جنوب تهران بيمارستان داريم ولي هنوز نيز با كمبود بيمارستان مواجه هستيم. اين نوسازي‌ها بايد براساس اين مباني جغرافيايي صورت پذيرد.


منبع : روزنامه جوان















تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن