تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا زمانى كه مردم، امر به معروف و نهى از منكر نمايند و در كارهاى نيك و تقوا به ي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803870731




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خبر گزاری فارس - فارس گزارش می‌دهد قهرمان مدال‌آور بروجردی قربانی نبود حداقل امکانات شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
قهرمان مدال‌آور بروجردی قربانی نبود حداقل امکانات شد
محمدعلی نوروزیان قهرمان نام‎آور و خوش آتیه‏‌ای از خطه قهرمان پرور بروجرد بود که در سایه نبود حداقل‎های امکانات ورزشی بر اثر سانحه تصادف جان خود را از دست داد.

خبرگزاری فارس: قهرمان مدال‌آور بروجردی قربانی نبود حداقل امکانات شد



به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، درگذشت محمدعلی نوروزیان جوان قهرمان بروجردی بر اثر سانحه تصادف حین انجام تمرینات تخصصی داغی بزرگ و فراموش نشدنی بود که پیکره ورزش این شهرستان را در غم و اندوه زایدالوصفی فرو برد.
جمعه ششم آذر ماه امسال شاهد درگذشت محمدعلی نوروزیان از دوچرخه‎سواران قهرمان و خوش آتیه شهرستان بروجرد بودیم که در سن 20 سالگی در حال تمرینات تخصصی در محور بروجرد به اشترینان بر اثر سانحه تصادف جان خود را از دست داد.
درگذشت نوروزیان حرف و حدیث‎ها در خصوص ریشه‌‏یابی دلایل تمرین تخصصی در یکی از محورهای مواصلاتی را نقل محافل کرده است.

خانواده نوروزیان، دوچرخه سواران قهرمان بروجردی و رئیس شهرستانی این هیئت به همراه رئیس اداره ورزش و جوانان بروجرد همگی در گلایه به مدیر کل ورزش استانی نبود پیست تمرینی را عامل بروز این حادثه دل‌خراش می‏‌دانند.
گلایه‌مندی دیگر خانواده نوروزیان عدم رسیدگی به او پس از انتقال به یکی از بیمارستان‏‌های بروجرد است که با وجود این احتمال که شاید محمدعلی آنها زنده می‎ماند، نارضایتی آنها از مسئولان بیمارستان را رقم زده است.
با این وجود درگذشت هولناک نوروزیان زنگ خطری جدی را برای مسئولان به صدا درآورد، تا اجازه ندهند، بار دیگر شاهد حادثه‎ای مشابه برای یکی دیگر از قهرمانان به نام دوچرخه‎سواری بروجرد به عنوان یکی از مهره‎های اصلی و تأثیرگذار این ورزش در کشور باشیم. عدم حضور پزشک در اورژانس بیمارستان
پدر شادروان محمدعلی نوروزیان گفت: پس از وقوع سانحه تصادف و با انتقال محمدعلی با مادر او تماس گرفته می‌شود و وی بلافاصله خود را به بیمارستان می‌رساند.
مرتضی نوروزیان اظهار کرد: پس از مدتی در حالی که در محل کسب خود مشغول فعالیت بودم، خانمی تماس گرفت و در مکالمه‎ای کوتاه تصادف محمدعلی را مطرح کرد و از من خواست خود را به بیمارستان برسانم.
وی ادامه داد: به محض رسیدن به بیمارستان فرزندم را در بخش اورژانس دیدم که روی او کارهای اورژانسی انجام می‎شد.

پدر این ورزشکار خوش آتیه بروجردی یادآور شد: البته گفته‎های همسرم که پیش از من به بیمارستان رسیده بود، حاکی از این است که در زمان ورود به بیمارستان محمدعلی را می‎بیند که روی برانکارد دراز شده و به مادرش گفته بودند هوشیاری ندارد.
نوروزیان به یادآوری صحنه بیمارستان برای مادر محمدعلی اشاره و عنوان کرد: اظهارنظر یک بانوی سوپروایزر در حال ترک بیمارستان مبنی بر تلاش خانواده برای آوردن دکتر بر بالین محمدعلی بخشی از این صحنه است.
وی اظهار کرد: همچنین این سوپروایزر با اشاره به اینکه در بخش دیگری از بیمارستان مشغول به فعالیت است، با اشاره به اینکه از او خواسته شده تا پیش از خروج از بیمارستان با وجود حضور نیافتن پزشک قلب محمدعلی را ماساژ داده و او را احیا کند.
  شاید انتقال به سی تی اسکن تشخیص نادرستی بود
پدر شادروان محمدعلی نوروزیان توضیح داد: پس از گذشت مدتی از حضور محمدعلی در اورژانس بیمارستان او را برای سی تی اسکن به این بخش انتقال دادند و همچنان در پاسخ به بی‎تابی ما می‎گفتند، راننده‎ای را به دنبال دکتر فرستاده‎ایم تا او را به بیمارستان بیاورد.
نوروزیان که با وجود وارد آمدن ضربه به مغز فرزندش انتقال وی برای انجام سی تی اسکن آن هم نه به تجویز پزشک بلکه با دستور یک سوپروایزر را شاید اقدامی نسنجیده می‌داند، ادامه داد: پس از همه این مراحل و انتقال محمدعلی به بخش مراقبت‎های ویژه و طی شدن فاصله زمانی یک ساعته در این میان پزشک با طمأنینه به بالین فرزندم آمد.
وی با مروری بر ادامه لحظات سپری شده در بیمارستان، گفت: نیم ساعت پس از انتقال محمدعلی به بخش مراقبت‎های ویژه اگرچه احساس کردم فرزندم فوت کرده است، اما به گفته پرستاران بیرون ایستادیم، تا اینکه پس از یک ساعت یکی از پرستاران خبر فوت فرزندم را داد.

نبود پیست زمینه‌ساز مرگ فرزندم شد
پدر این قهرمان ملی دوچرخه سواری در بخش دیگری از سخنان خود با اعتراض به نبود پیست تمرینی دوچرخه‌سواری در بروجرد آن هم با وجود چندین مدال‎آور و قهرمان کشوری و برون مرزی در این شهرستان، اظهار کرد: جای خالی این پیست و عدم توجه مسئولان به ایجاد آن زمینه‌ساز اصل تصادف و سپس درگذشت فرزندم است.
نوروزیان ادامه داد: محمدعلی با اصرار خانواده مبنی بر ترک ورزش در شرایطی که فعالیت در جاده‎های ناامن می‎تواند سلامتی وی را به خطر اندازد، در بازه‌ زمانی از ورزش کناره‌گیری کرد، اما مجددا برخی اصرارها در حالی فرزندم را راهی جاده‎ها کرد که نبود هیچ امکاناتی به قیمت زندگی وی تمام شد.
وی به ابعاد دیگری از مشکلات ورزشکاران رشته دوچرخه سواری بروجرد پرداخت که خود به خوبی آنها را با بند بند وجودش درک کرده بود و با خاطره تلخی وداع با فرزند دردانه‌اش به پایان رسانده بود.
  عدم حمایت از مدال‌آوران
پدر شادروان نوروزیان ادامه داد: عدم حمایت مسئولان از ورزشکاران مدال‏‌آوری رشته دوچرخه‎سواری و سرمایه‌گذاری‏‌های میلیونی خانواده ورزشکاران، بی‌‏توجهی به مدال‏‌آوری ورزشکاران و عدم تجلیل از آنها گوشه‏‌هایی از این بی‏‌مهری‌‏ها است.
نوروزیان با اشاره به اینکه مسئولان وظیفه خود را به درستی انجام نمی‏‌دهند، تصریح کرد: افرادی که در رأس ورزش لرستان قرار گرفته‏‌اند، باید ورزشکاران را همچون فرزندان خود دانسته و در قبال آنها احساس مسئولیت کنند، تا بار دیگر داغی عظیم بر دل خانواده‎ای نشانده نشود.
وی خاطر نشان کرد: مدیران ورزش لرستان با حضور در بین ورزشکاران و آشنایی با مطالبات، نیازها و مشکلات آنان در جهت اصلاح بخشی از آنها گام بردارند و در صورتی که امکان برآورده کردن آنها وجود نداشت، بُعد معنوی حمایت خود از ورزشکاران را به نمایش بگذراند.
  وعده احداث پیست دوچرخه سواری با نام محمدعلی نوروزیان
پدر این قهرمان با اخلاق بروجردی ادامه داد: مسئولان ارشد شهرستانی و استانی با حضور در منزل ما و ابراز همدردی وعده کرده‌‏اند، پیست تمرینی دوچرخه‌سواری با نام "محمدعلی نوروزیان" در بروجرد احداث می‎شود که امید است با تحقق آن دیگر شاهد وقوع حادثه تلخ و دردناک دیگری نباشیم.
نوروزیان به مشکلات ایجاد شده در محدوده سانحه تصادف و درگذشت فرزندش اشاره و اظهار کرد: پارک کامیون عامل تصادف در محدوده آسفالت جاده، نبود سنگ چینی برای جلوگیری از برخورد با این کامیون، تصاویر موجود از لحظات پیش و پس از سانحه، دوگانگی در ادعای راننده کامیون در تشریح علت توقف در جاده، پارک خودروی در حال فروش کدو در بخش دیگری از عرض جاده و ایجاد راه بندان برای عبور همگی دلایلی بر این ادعا است.
وی همچنین به حضور نیافتن پزشک متخصص در بیمارستان و عدم رسیدگی به هنگام به فرزندش شکایت دارد.
پدر شادروان نوروزیان در جمله آخر تصریح کرد: همچنین درصورتیکه در روند تصادف و درگذشت محمدعلی اهمالی صورت گرفته است، خواسته خانواده ما از مسئولان برخورد قانونی با مسببان آن و احساس مسئولیت در جلوگیری از تضییع حقوق فرزندمان است.

جای خالی پیست دوچرخه سواری نقیصه اصلی
قهرمان دوچرخه‎سواری بروجرد و ایران گفت: موضوع اصلی و به عبارتی مهمترین نقیصه که عاملی زمینه‎ساز برای وقوع تصادف و درگذشت شادروان محمدعلی نوروزیان شده است، جای خالی یک پیست دوچرخه‎سواری در بروجرد است.
آروین معظمی گودرزی اظهار کرد: با وجودی که شهرستان بروجرد در ورزش دوچرخه‎سواری حرف اول را در سطح استان لرستان می‎زند، همچنین در کشور نیز جایگاه ارزشمندی را از آن خود کرده است، ورزشکاران و مدال‎آوران این شهرستان از نبود پیست تمرینی دوچرخه‎سواری رنج می‎برند.
وی عنوان کرد: قهرمانان بروجردی در رشته دوچرخه‎سواری با مدال‎آوری در رقابت‎های قهرمانی و مسابقات برون مرزی جایگاه خوبی را به خود اختصاص داده‎اند.
  نبود پیست به منزله بی‎اعتنایی به همه مدال آوری‎ها است
این قهرمان ورزشی که مقام دوم مسابقات اینچئون کره جنوبی وی هنوز در اذهان مردم زنده است، ادامه داد: با وجود این همه مدال‎آوری نبود پیست به منزله بی‎اعتنایی به همه استعدادهایی است که می‎توانند، در تمام رویدادهای کشوری و بین‎المللی افتخارآفرینی کنند.
معظمی گودرزی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: یکی از مشکلات عمومیت‎دار قهرمانان ملی و فراملی دوچرخه‎سواری بروجرد تحمیل بار هزینه‎های خرید دوچرخه و دیگر لوازم ورزشی مورد نیاز بر دوش ورزشکاران است.
وی اضافه کرد: پرداخت هزینه‎های سنگینی خرید دوچرخه‎های حرفه‎ای که سالانه 30 تا 40 میلیون تومان آب می‎خورد، آن هم بدون دریافت کمکی از ناحیه مسئولان برای بسیاری از ورزشکاران بار مالی قابل توجه و سنگینی است.
  عطای اعطای زمین را به لقایش بخشیدم
این قهرمان نام‎آور دوچرخه‎سواری تصریح کرد: از دیگر سو فعالیت در این رشته با وجودیکه همه وقت ورزشکاران را پر می‎کند، درآمدزایی برای آنان به همراه ندارد و نمی‎توان در بُعد مالی روی آن حساب باز کرد.
معظمی گودرزی در پاسخ به پرسشی مبنی بر چگونگی اعطاء زمین به قهرمانان رقابت‎های برون مرزی، خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه موجود در این باره شهرداری می‎بایست زمین مسکونی را به  ورزشکاران مدال آور مسابقات فرا مرزی اهداء کند، اما پیگیری‎ها در این باره متاسفانه با سنگ اندازی‎هایی همراه شد، بنابراین ترجیح دادم به جای اینکه شخصیتم زیر سوال برود، در این زمینه پافشاری نکنم.
وی در ادامه بار دیگر به یاد دوست و همراه درگذشته‎اش شادروان محمدعلی نوروزیان افتاد و گفت: چه روزها و شب‎هایی که حتی در شرایط نامناسب جوی محمدعلی و دیگر ورزشکاران به تمرین می‎پرداختیم، در حالیکه محروم از هرگونه حمایت بودیم.
  استعدادهایی که می‎توانند بارورتر شوند
قهرمان مدال‎آور دوچرخه‎سواری بروجرد و کشور افزود: اینها همه در حالی است که نقش حمایتی مسئولان در ابعاد مادی و معنوی خصوصأ حمایت‎های روحی و معنوی بسیار تاثیرگذار است و می‎تواند روحیه ورزشکاران را بیش از پیش برای درخشش در مسابقات مختلف و ایستادن بر سکوی قهرمانی تقویت کند.
معظمی گودرزی به برهه‎ای از عمر ورزشی شادروان نوروزیان اشاره و اظهار کرد: محمدعلی نوروزیان که یقین دارم بااستعدادترین ورزشکار سرعتی بروجرد بود، متاسفانه در مقطعی عدم توجه مسئولان انگیزه کار در او کاهش یافته بود و آثار آن در رکاب زدنش تاثیر گذاشته بود.
وی یادآور شد: با این وجود در ماه‏‌های اخیر بنا به قول استاندار لرستان و آغاز تمرینات مجدد محمدعلی در حالیکه تصمیم گرفته بودیم یک تیم قوی دوچرخه سواری را در بروجرد تشکیل داده و در مسابقات کشوری ورزشکاران در قالب تیمی به نام شهر خود شرکت کرده و رکاب بزنیم، درگذشت شادروان نوروزیان شوک بزرگی بر پیکره ورزش بروجرد خصوصأ در رشته دوچرخه‌‏سواری وارد کرد.
این قهرمان ملی ادامه داد: با وجود خداحافظی تلخ و فراموش نشدنی محمدعلی نوروزیان از صحنه ورزش و زندگی، از این پس در تمرینات همواره به یاد او خواهم افتاد.
  خوشحالی آتیه‎دار بودن محمدعلی تبدیل به عزا شد
معظمی گودرزی به گوشه‎هایی از خصوصیات ورزشی شادروان نوروزیان پرداخت و گفت: او همواره با انگیزه‎ای متفاوت نسبت به دیگر ورزشکاران تمرین می‎کرد و شور و هیجان خاصی نسبت به کار داشت.
او ادامه داد: "داداش علی" در تمرینات سرعتی تلاش و انگیزه بسیار بیشتری داشت، به طوری که من را از آینده‎دار بودن تلاش خود خوشحال می‎کرد.
این ورزشکار مطرح کشوری به گلایه‎مندی ورزشکاران رشته دوچرخه‎سواری از بی‎توجهی مسئولان نسبت به مدال‎آوری آنان اشاره و تاکید کرد: اینها همه در حالی است که حداقل در 10 ساله اخیر شاهد حضور بیش از 25 ورزشکار بروجردی در حد رقابت‎های ملی بوده‎ایم.
  مسئولان استعدادهای بروجرد را دریابند
رئیس هیئت دوچرخه‌سواری بروجرد گفت: وجود استعدادهای ناب در رشته دوچرخه‎سواری در ورزش این شهرستان توجه و حمایت جدی مسئولان را می‎طلبد.
بابک فرزاد گفت: اتفاق نظر خانواده شادروان محمدعلی نوروزیان و ورزشکاران رشته دوچرخه‎سواری مبنی بر ضعف نبود پیست تمرینی دوچرخه سواری و نقش آفرینی جای خالی آن در بروز سانحه تصادف و درگذشت قهرمان ملی دوچرخه سواری اولویتی است که باید مدنظر مسئولان قرار گیرد.

وی با اشاره به دیدار با استاندار لرستان در اردیبهشت ماه امسال با حضور روسای فدراسیون و هیئت دوچرخه سواری استان، عنوان می‌کند: تجلیل مسئولان ورزش لرستان از آروین معظمی گودرزی دوچرخه سوار نام‌آور بروجرد در عرصه‎های برون مرزی از مصوبات آن جلسه بود که محقق نشد.
  اعتباراتی که می‎توانست جان نوروزیان را نجات دهد
رئیس هیئت دوچرخه‌سواری بروجرد تخصیص اعتبارات 150 میلیون تومانی را از دیگر مصوبات این جلسه خواند و ادامه داد: در صورتی که شاهد تحقق این اعتبارات بودیم، با برگزاری تمرینات تخصصی در یکی از پیست‌های دوچرخه‌سواری شهرهای مجاور از بروز حادثه دل‌خراش تصادف و درگذشت محمدعلی نوروزیان جلوگیری می‌شد.
فرزاد با اشاره به اینکه خلأ به وجود آمده در ورزش لرستان در مقطعی محمدعلی نوروزیان را از فعالیت رشته دوچرخه‌سواری فاصله داد، یادآور شد: پس از آن برخی حمایت‌ها و وجود اسپانسر تیم دوچرخه‌سواری این شهرستان را در مسابقات دسته یک شرکت داد و باعث راهیابی آن به لیگ برتر شد.
پیگیری و تعصب دو خصیصه محمدعلی نوروزیان
وی این راهیابی را عامل انگیزه بازگشت مجدد ورزشکارانی همچون نوروزیان به رشته دوچرخه‌سواری خواند و خاطرنشان کرد: این در حالی است که درگذشت این ورزشکار خوش آتیه در حال تمرینات تخصصی در محور بروجرد-اشترینان ضربه بزرگی به پیکره دوچرخه سواری بروجرد و ایران وارد کرد.
رئیس هیئت دوچرخه‌سواری بروجرد به نقش و جایگاه محمدعلی نوروزیان در تیم دوچرخه‌سواری شهرستان بروجرد پرداخت و افزود: پیگیری و تعصب وی نسبت به ورزش و هم تیمی‌هایش یادگاری‌هایی است که دوچرخه سواران هم تیمی او از "داداش علی" خود به یادگار دارند. --------------------------
گزارش از مژگان شمس
-------------------------
انتهای پیام/85012/س40

http://fna.ir/ADOUWE





94/10/06 - 10:07





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن