تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى‏بهره از ادب بيشتر طمع مى‏كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819879369




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساخت‌وساز منطقه 22تهران غیرمجاز است


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
ساخت‌وساز منطقه 22تهران غیرمجاز است
ساخت‌وساز منطقه 22تهران غیرمجاز است دبیر شورای‌عالی معماری و شهرسازی با اعلام تلاش‌های شورای‌عالی معماری و شهرسازی برای ایجاد آگاهی‌بخشی در جامعه گفت: هیچ ضابطه‌ای اجازه ساخت و ساز در منطقه ۲۲ را نمی‌دهد و ساخت وسازهای اخیر مسیر قانونی کمیسیون‌های ماده ۵ را طی نکرده است.


به گزارش فرهنگ نیوز، پیروز حناچی ضمن ارائه گزارش عملکرد کمیسیون ماده ۵ کلانشهر تهران  طی سال‌های ۹۰ تا ۹۲ گفت: اگر امروزه نسبت به موضوعاتی نظیر ساخت و سازهای غیرمجاز در کشور و به ویژه کلانشهر تهران حساسیت وجود دارد به دلیل مواد قانونی و مصوباتی است که در دبیرخانه رابدون رعایت سلسله مراتب طرحها تهیهو برای اجرا ابلاغ شد.دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی افزود: پیش‌تر کمیسیون‌های ماده ۵ در استان‌ها جزییات مصوبات خود را منتشر نمی‌کردند و یا اگر منتشر هم می‌شد سلیقه‌ای و بنا به ضرورت بود. اما با مصوبه شورایعالی،تمامی کمیسیون‌های ماده ۵ استان‌ها مکلف به انتشار مصوبات خود و اطلاع رسانی شده‌اند.

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه کمیسیون‌های ماده ۵ ابزار و امکانی برای آگاهی‌بخشی به جامعه هستند گفت: کمیسیون‌های ماده ۵ ابزار و امکانی هستند که اگر خوب استفاده شوند شرایطی را می‌آفرینند که می‌توان نهایت استفاده را برای بهر مندی جامعه از آنها برد. در غیر این‌صورت و در صورتی که از این امکان به درستی استفاده نشود شاهد گسترش تخلفات در حوزه ساخت و ساز خواهیم‌بود بدون اینکه در این موارد به نفع شهر وندان اقدامی انجام داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ساخت و سازهایی که امروزه در منطقه ۲۲ تهران رخ داده است هیچ مبنایی در شورای‌عالی معماری و شهرسازی ندارد و مراحل قانونی را طی نکرده است.

حناچی تاکید کرد: هیچ ضابطه‌ای اجازه بارگذاری منطقه ۲۲تهران را نمی‌داد. همچنین از مجموع ۱۵۶بند مصوبه طی ۳ سال مورد بررسی 90_93 ، ۹۴بند مرتبط با بلندمرتبه‌سازی بود و عمده درخواست‌های بلندمرتبه‌سازی در مناطق یک با ۲۶مورد، منطقه شش ۲۲مورد، منطقه سه ۱۸مورد و منطقه دو ۱۴مورد بود که فاصله وتعداد مصوبات منطقه یک شهر تهران با دیگر مناطق قابل توجه است.

دبیر شورای‌عالی معماری‌وشهرسازی افزود: بخش عمده مصوبات منطقه یک مربوط به تغییر کاربری‌ها از باغ به باغ مسکونی و مسکونی، اداری و تجاری است. در نیمه جنوبی میدان‌انقلاب و راستای خیابان انقلاب به پایین کمیسیون ماده ۵ فاقد مصوبه بلندمرتبه‌سازی است و همه اینها حاکی است که عمده ساخت و سازهای بلندمرتبه خارج از ضوابط که منجر به ابلاغ مصوبه توسط شورای‌عالی معماری و شهرسازی شده، مربوط به مناطق مرفه ترشهر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ضوابط بلندمرتبه سازی شامل ۱۲ طبقه و بیشتر است و بیشترین نوع کاربری‌های مورد درخواست در مصوبات به ترتیب کاربری‌های اداری، تجاری، مسکونی و سایر کاربری‌هاست.

 

منبع: میزان


94/10/3 - 12:15 - 2015-12-24 12:15:10





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن