تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اولین چیزی که از انسانها سؤال می شود، نمازهای پنج گانه است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820359186




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امدادرسانی به 1007 مورد حادثه در آذربایجان‌شرقی


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: امدادرسانی به 1007 مورد حادثه در آذربایجان‌شرقی
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی از انجام یک هزار و 7 عملیات امدادی توسط نجاتگران مستقر در پایگاه‌های امداد جاده‌ای در سراسر استان در سال‌جاری خبر داد.


عزیز نوری با اشاره به هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی اظهار داشت: در سطح استان حوادث متعددی به وقوع می‌پیوندد که نجاتگران جمعیت هلال احمر مستقر در پایگاه‌های ثابت جاده‌ای و کوهستان و پست‌های موقت با هماهنگی و همکاری سایر دستگاه‌های دخیل در امر امدادرسانی از قبیل اورژانس، پلیس راه و راه شهرسازی به یک هزار و 7 نوع از حوادث جاده‌ای، برف و کولاک، کوهستان و سیل و آبگرفتگی و... رسیدگی کرده‌اند.
وی ادامه داد: حوادث جاده ای بیش از 68 درصد حوادث به وقوع پیوسته و رسیدگی شده توسط نجاتگران هلال احمر را شامل می‌شود و بعد از حوادث جاده‌ای خدمات حضوری و حوادث شهری و کوهستان در رتبه‌های بعدی قرار دارند. وی به مجموع نجات یافتگان در این عملیات‌ها اشاره کرد و گفت: نجاتگران پایگاه‌های امداد جاده‌ای در طول این مدت یک هزار و 12 تن از مصدومان حوادث را نجات داده‌اند. نوری اضافه کرد: نجاتگران 315 تن از زخمی‌های حوادث را به صورت سرپایی در سر صحنه حوادث مداوا کرده و 697 نفر از مصدومان را با انجام اقدامات پیش بیمارستانی با آمبولانس‌های پایگاه‌ها به نزدیک‌ترین مراکز درمانی انتقال داده‌اند. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان به بارندگی‌های اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: در بارندگی‌ها و راه‌بندان اخیر نجاتگران هلال احمر بیش از 931 نفر را در پایگاه‌ها، مساجد بین راهی و سایر اماکن دولتی اسکان داده و ضمن تهیه لوازم گرمایشی آنها جیره غذایی خشک در میان آنها توزیع کرده‌اند. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی از تجهیزات منحصر بفرد موجود در پایگاه‌های هلال احمر سخن به میان آورد و تصریح کرد: در بعضی از حوادث جاده‌ای و کوهستان افراد حادثه دیده در لای آهن پاره‌های خودروهای تصادفی و در حوادث کوهستان در ارتفاعات گیر می‌کنند که نیاز به رهاسازی اصولی و بدون  ضایعات جانبی دارد که در این مواقع نجاتگران مجرب و آموزش دیده هلال احمر با بهره‌گیری از ست‌های نجات که بر روی خودروهای نجات سوار است اقدام به برش آهن پاره‌ها کرده و با رعایت اصول ایمنی نسبت به رهاسازی مجروحان و احیانا متوفیان اقدام می‌کنند. وی ادامه داد: در حوادث کوهستان هم با بکارگیری تجهیزات مخصوص امداد و نجات کوهستان اقدام به رهاسازی افراد گرفتار در ارتفاعات و پرتگاه‌های خطرناک می‌کنند که در سال‌جاری 135 مورد عملیات رهاسازی توسط نجاتگران هلال احمر صورت گرفته است. نوری مهم‌ترین و حیاتی‌ترین عامل در حوادث را زمان دانست و گفت: زمان در حوادث بسیار مهم بوده و برای مصدومان از اهمیت حیاتی برخوردار است و برای ما هم در هلال احمر این امر بسیار مهم است و همواره سعی کرده‌ایم تا با حفظ آمادگی نیروها و تجهیزات زمان حضور در محل حادثه را به حداقل زمان ممکن برسانیم که در عملیات‌های انجام شده امسال میانگین زمان حضور در صحنه عملیات حوادث جاده‌ای(از اطلاع به جمعیت تا حضور در صحنه) تقریبا 9 دقیقه است.
















تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن