تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820409741




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پایان زندگی سركرده باند سرقت‌هاي مسلحانه پايتخت


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
اعدام پایان زندگی سركرده باند سرقت‌هاي مسلحانه پايتخت

سحرگاه امروز انجام
پایان زندگی سركرده باند سرقت‌هاي مسلحانه پايتخت
سركرده باند سرقت‌هاي مسلحانه پايتخت سحرگاه امروز در پارك معلم منطقه فلاح در ملأعام اعدام شد.



به گزارش سرویس حوادث جام نیـوز، صبح روز هشتم اسفندماه سال 91 بود که به مأموران كلانتري مشيريه خبر سرقت مسلحانه از يك طلافروشي گزارش شد.   لحظاتي بعد تيمي از مأموران كلانتري در محل حاضر شدند. نخستين بررسي‌ها نشان داد سه سارق مسلح نقابدار دقايقي قبل به طلافروشي «پرستيژ» حمله كرده و پس از شكستن ويترين طلافروشي با پتك و شليك چند تير هوايي و ايجاد وحشت بين مردم، پنج كيلو را سرقت و با موتورسيكلت از محل گريخته‌اند. صاحب طلافروشي در شرح حادثه گفت: مشغول چيدن ويترين مغازه بودم كه سه سارق موتور سوار نقابدار كه يكي از آنها اسلحه به دست داشت، كنار مغازه‌ام توقف كردند. با ديدن آنها احساس خطر كردم و بلافاصله زنگ خطر را به صدا در آوردم، اما خيلي زود مرد مسلح و همدستش وارد مغازه شدند و چند تير هوايي شليك كردند و بعد هم طلاهاي ويترين را كه حدود پنج كيلو بود، سرقت كردند و با دو موتورسيكلت از محل گريختند.
پس از اين حادثه تيمي از كارآگاهان زبده اداره آگاهي به دستور بازپرس دادسراي جنايي براي شناسايي سارقان نقابدار وارد عمل شدند. بررسي‌هاي مأموران نشان داد سه سارق مسلح دهم خرداد ماه همان سال به همين شيوه از يك طلافروشي در ميدان جليلي فلاح در جنوب تهران و بيست و دوم خرداد از طلافروشي ديگري در ميدان شوش سرقت كرده‌اند. تحقيقات ميداني حكايت از آن داشت كه اين باند سارقان مسلح با تيراندازي و ايجاد رعب و وحشت در بين مردم موفق به سرقت و فرار از محل حادثه شده‌اند.
مأموران در تحقيقات ميداني سه سارق مسلح را به نام‌هاي جعفر 41 ساله، مهدي 36 ساله و عباس 30 ساله شناسايي كردند و دريافتند آنها از مجرمان سابقه‌داري هستند كه يكي از آنها به نام جعفر مدتي قبل در شهرستان ورامين هنگام سرقت مسلحانه مرتكب قتل شده  بود.
در حالي كه بررسي‌ها نشان مي‌داد سه سارق مسلح در حال طراحي نقشه سرقت از يك جواهر فروشي در حوالي خيابان كريمخان هستند، مأموران پليس موفق به شناسايي مخفيگاه آنها شدند كه روز دهم اسفند در جريان سه عمليات همزمان هر سه متهم را دستگير كردند. مأموران پليس در مخفيگاه متهمان مقدار زيادي اسلحه و مهمات از جمله دو قبضه اسلحه جنگي كلاشنيكف به همراه دوربين و پنج خشاب، دو كلت كمري، يك برنو، سه عدد مين جنگي ضد نفر، 566 فشنگ ژ3، 196 فشنگ كلت و 144 فشنگ كلاشنيكف كشف كردند.
تحقيقات پليس نشان داد كه اعضاي اين باند در جريان سرقت‌هاي مسلحانه 20 كيلو طلا سرقت كرده‌اند. متهمان پس از دستگيري در بازجويي‌ها به سرقت‌هاي سريالي مسلحانه از طلافروشي‌هاي سطح تهران اعتراف كردند. همچنين متهمان با اقرار به اينكه قصد داشتند چند روز ديگر از طلافروشي ديگري سرقت كنند به سرقت 116 سكه بهار آزادي از زن جواني اعتراف كردند.
متهمان چند روز بعد از دستگيري، آخرين سرقت خود را كه از طلافروشي‌اي در مشيريه بود، بازسازي كردند.
سارقان مسلح پس از تحقيقات تكميلي و صدور كيفرخواست محارب شناخته و در دادگاه انقلاب محاكمه شدند. سه متهم در دادگاه به جرم خود اقرار كردند و از سوي قاضي به مرگ محكوم شدند. مهدي سردسته باند هم به اعدام در ملأعام محكوم شد. حكم مهدي در ديوان عالي كشور تأييد و تشريفات قانوني اجراي حكم هم انجام شد. وي ساعت 5 و 30 دقيقه صبح امروز در پارك معلم در منطقه فلاح به دار مجازات آويخته شد.   2007  



۰۱/۱۰/۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن