تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خدا قسم سه چيز حق است: هيچ ثروتى بر اثر پرداخت صدقه و زكات كم نشد، در حق هيچ كس ستم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819828869




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دیروز در سوریه چه گذشت نابودی ۹۰ درصد از توان نفتی داعش/پیشروی ارتش در شمال لاذقیه/تشدید حملات خمپاره‌ای به فوعه و کفریا


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: دیروز در سوریه چه گذشت
نابودی ۹۰ درصد از توان نفتی داعش/پیشروی ارتش در شمال لاذقیه/تشدید حملات خمپاره‌ای به فوعه و کفریا
خنثی‎‌سازی بمب ۲۰۰ کیلوگرمی در حمص، ادعای گروهک «ارتش آزاد سوریه» درباره ترور سمیر قنطار، تشدید حملات خمپاره‌ای به فوعه و کفریا و پیشروی ارتش در شمال لاذقیه بخشی از اخبار سوریه در روز گذشته است.

خبرگزاری فارس: نابودی ۹۰ درصد از توان نفتی داعش/پیشروی ارتش در شمال لاذقیه/تشدید حملات خمپاره‌ای به فوعه و کفریا



به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، تسلط کامل ارتش سوریه بر شهرک «معراته» در ریف جنوبی حلب، خنثی‎‌سازی بمب 200 کیلوگرمی در «حمص» سوریه، اظهارات سخنگوی ائتلاف آمریکا مبنی بر اینکه ائتلاف آمریکا می‌گوید 90 درصد از توان نفتی داعش را نابود کرده است، ادعای گروهک «ارتش آزاد سوریه» درباره ترور «سمیر قنطار»، تشدید حملات خمپاره‌ای به فوعه و کفریا، تصاویر و نقشه جدید از مناطق پاکسازی شده در حومه جنوبی حلب سوریه، پیشروی‌های جدید ارتش سوریه در شمال لاذقیه، آغاز عملیات کُردها در شرق استان حلب علیه داعش، گزارشی درباره وضعیت نابسامان نبل و الزهرا،‌ اعلام وزارت خارجه چین مبنی بر اینکه چین، اسد و مخالفانش را در راستای فرایند صلح سوریه به پکن دعوت می‌کند، اظهارات اوباما درباره اینکه جمهوریخواهان بدون ارائه جایگزین، از رویکردم در قبال داعش انتقاد می‌کنند، سفر وزیر خارجه قطر به مسکو با هدف بررسی مسئله سوریه، اظهارات پسر عموی دیکتاتور سابق لیبی مبنی بر اینکه گاز «سارین» از ترکیه به دست تروریست‌ها در «غوطه شرقی»‌ سوریه رسیده بود و اظهارات یک کارشناس نظامی روس درباره اینکه تلاش‌های مسکو در سوریه از وقوع سناریوی فاجعه‌بار جلوگیری کرد، بخشی از مهمترین اخبار عرصه میدانی و سیاسی سوریه در روز گذشته است. مشروح اخبار به شرح زیر است. تحولات میدانی
تسلط کامل ارتش سوریه بر شهرک «معراته» در ریف جنوبی حلب ارتش سوریه و مقاومت در ادامه پیشروی‎های خود در ریف جنوبی حلب موفق شدند به طور کامل شهرک «معراته» را که نزدیک آزادراه حلب-دمشق قرار دارد، تحت کنترل خود درآورند.
خنثی‎‌سازی بمب 200 کیلوگرمی در «حمص» سوریه منابع امنیتی سوریه از کشف و ضبط خودروی بمب‎گذاری شده حامل 200 کیلوگرم مواد منفجره در شهر «حمص» خبر دادند.
ائتلاف آمریکا می‌گوید 90 درصد از توان نفتی داعش را نابود کرده است سخنگوی ائتلاف آمریکا موسوم به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش با اعلام اینکه «داعش 40 درصد مساحت تحت کنترل خود در عراق را از دست داده‌» مدعی شد که ائتلاف، 90 درصد توان نفتی داعش در عراق و سوریه را نابود کرده است.
گروهک «ارتش آزاد سوریه» مدعی ترور «سمیر قنطار» شد+فیلم تروریست‌های وابسته به «ارتش آزاد سوریه» با انتشار ویدئویی ادعا کردند که ترور «سمیر قنطار» از اعضای برجسته حزب‌الله در دمشق کار این گروه تروریستی بوده است.
تشدید حملات خمپاره‌ای به فوعه و کفریا/ جیش‌الفتح آتش‌بس را نقض کرد تروریست‌های گروه «جیش الفتح» امروز حملات موشکی و خمپاره‌ای را به شهرک‌های شیعه‌نشین «فوعه» و «کفریا» انجام دادند که در پی آن یک غیر نظامی شهید و هفت نفر نیز زخمی شدند.
تصاویر و نقشه جدید از مناطق پاکسازی شده در حومه جنوبی حلب سوریه نیروهای ارتش سوریه یکشنبه موفق شدند مناطق زیادی از حومه جنوبی استان «حلب»‌ از جمله شهرک مهم «خان طومان» را آزاد کنند.
پیشروی‌های جدید ارتش سوریه در شمال لاذقیه/ هلاکت بیش از 70 تروریست در ادلب+نقشه نیروهای ارتش سوریه و دفاع ملی این کشور پس از بازپس‌گیری چندین منطقه از عناصر «جبهه النصره» در استان «لاذقیه»، با حمله به مرکز تجمع این تروریست‌ها در شهر «ادلب» 70 نفر از آنان را کشتند.
آغاز عملیات کُردها در شرق استان حلب علیه داعش+نقشه عملیات پاکسازی مناطق تحت اشغال داعش به دست نیروهای مردمی کُرد در ریف شرقی استان حلب با پشتیبانی جنگنده‌های روس آغاز شد.
وضعیت «نبل و الزهرا» هر روز بدتر از دیروز/ نگاهی به رابطه کُردها با این محاصره نیروهای کُرد حاضر در شمال استان حلب سوریه در آغاز محاصره شهرک‌های شیعه‌نشین «نبل» و «الزهرا» با تروریست‌های «جبهه النصره» همکاری داشتند، ولی با گذشت زمان خیانت تروریست‌ها روشن شد. تحولات سیاسی
چین، اسد و مخالفانش را در راستای فرایند صلح سوریه به پکن دعوت می‌کند وزارت خارجه چین اعلام کرد: در راستای فرآیند صلح برای سوریه، دولت اسد و مخالفانش را به پکن دعوت می‌کند.
اوباما: جمهوریخواهان بدون ارائه جایگزین، از رویکردم در قبال داعش انتقاد می‌کنند رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه دفاع‌ها از مواضع خود در قبال داعش گفت که نامزدهای جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری 2016 بدون ارائه جایگزین،‌ در حال انتقاد از مواضع او هستند.
سفر وزیر خارجه قطر به مسکو با هدف بررسی مسئله سوریه سفارت قطر از سفر وزیر خارجه این کشور به مسکو در روز جمعه (25 دسامبر) خبر داد.
«احمد قذاف الدم»: گاز «سارین» از ترکیه به دست تروریست‌ها در «غوطه شرقی»‌ سوریه رسیده بود پسر عموی دیکتاتور سابق لیبی تأکید کرد، گاز «سارین» که رئیس جمهور سوریه متهم به استفاده از آن در «غوطه شرقی» بود از ترکیه به دست عناصر تروریستی رسیده بود و آنها از این گاز علیه شهروندان استفاده کردند.
تلاش‌های مسکو در سوریه از وقوع سناریوی فاجعه‌بار جلوگیری کرد/ بحران سوریه و رشد داعش پیامدهای تلاش غرب برای تغییر رژیم دمشق است یک کارشناس نظامی روس در گفت‌وگو با شبکه رادیویی اسپوتنیک تلاش‌های روسیه در سوریه را مانع اصلی وقوع سناریوی فاجعه‌بار در این کشور دانست و جنگ 4 ساله جاری در سوریه و رشد داعش در این کشور را پیامدهای تلاش غرب برای تغییر رژیم دمشق عنوان کرد. انتهای پیام/

http://fna.ir/FTVJ13





94/10/01 - 10:32





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن