تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 1 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812028532




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خطوط سیاسی نظام اسلامی برگرفته از قرآن است


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
خطوط سیاسی نظام اسلامی برگرفته از قرآن است
امام جمعه مشهد:
خطوط سیاسی نظام اسلامی برگرفته از قرآن است امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه بزرگ ترین جفا در حق قرآن اتخاذ خط مشی زندگی خود از مأخذی غیر قرآن است، گفت: خطوط سیاسی نظام اسلامی باید مطابق دیانت ما و برگرفته از آیات و روایات باشد.


به گزارش فرهنگ نیوز، آیت الله سید احمد علم الهدی شامگاه جمعه در مراسم اختتامیه مسابقات قرآنی «تلاوت» و «تسنیم» در محل سالن صبا مشهد قرآن را راه هدایت در همه عرصه های اجتماع دانست و اظهار کرد: خطوط سیاست ما باید مطابق دیانت ما و برگرفته از آیات قرآن و احادیث اهل بیت باشد.

وی با اشاره به اینکه بزرگ ترین جفا در حق قرآن اتخاذ خط مشی زندگی خود از مأخذی غیر قرآن است، افزود: ما به عنوان وابستگان و معتقدان به قرآن نمی توانیم سراغ اندیشه سیاسی منهای قرآن برویم و نظری بر مبنای فکر خود یا تجارب دیگران مطرح کنیم.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه قرآن از روز نخست نزول در برابر همه بینش ها با عظمت جلوه کرد و این یکی از ویژگی های بی نظیر این کتاب آسمانی است، ‌ ابراز کرد: دومین خصوصیت قرآن، جاذبه ادبی قرآن در میان همه آثار ادبی است به گونه ای که پس از ۱۴۰۰ سال همچنان برای مردم با گرایشات مختلف قابل توجه و دلنشین است.

وی با اشاره به رویکرد هنری قرآن گفت: رویکرد هنری قرآن در مقایسه با سایر آثار هنری قابل مقایسه نیست و همین مسئله عامل جذب بسیاری از مومنان به دین مبین اسلام شد.

آیت الله علم الهدی رویکرد علمی را دومین رویکرد قرآن برشمرد و افزود: با وجود این که قرآن بسیاری از گره های علمی را گشوده شده است اما قرآن کتاب کشف علوم و اسرار طبیعت نیست و چنین رسالتی ندارد و مهم ترین رویکرد قرآن هدایت گری است.

وی با اشاره به اینکه قرآن مومنان را به جاده استوار رستگاری هدایت می کند، تصریح کرد: اگر هنگام قرائت قرآن رویکرد هدایتی مد نظر ما باشد به سادگی از آیات نمی گذریم و به محتوای آیات به منظور بهره گیری از مضامین هدایتی آن توجه می کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تدبر در آیات الهی را متفاوت از تفسیر دانست که در قرآن نیز بارها آمده است «أفَلا یَتَدبّرون القرآن» و گفت: قرآن کتابی است که فهم جدی و عمیق آن برای انسان عادی میسر نیست.

وی تفسیر را به معنای کشف مراد و منظور خداوند از آیات قرآن و کار خدا و معصومان(ع) دانست و تصریح کرد: غیر از خدا و معصومان سایر افراد از تفسیر به رأی منع شده اند اما ما حق استظهار و آشکار کردن درون مایه کلام الهی را داریم.

وی تدبر در قرآن را پس نگری ایات قرآن عنوان کرد و ابراز داشت: در تدبربا اندیشه و تفکر روی آیات، از قرآن برداشت می کنیم اما هر برداشتی صحیح نیست و باید برای اطمینان از صحت آن از روایات تاییدی داشته باشیم.

استقبال از قهرمانان قرآنی در مقابل قهرمانان ورزشی قابل قبول نیست

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه مسابقات قرآنی باعث نشاط جوانان و جلب نظر آن ها به فعالیت های قرآنی و مؤثر در توسعه قرآن در جامعه است، تاکید کرد: مطرح کردن قرآن در عرصه های مختلف علمی و هنری فراهم آوردن عالی ترین فضای ترویجی برای قرآن بوده و قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه باید به این نکته توجه داشته باشیم که یا قرآن را به عرصه نیاوریم یا اگر آوردیم توجه کنیم که این حضور با مراعات شأن آن همراه باشد و چیزی بر آن مقدم نشود، ادامه داد: برای مثال استقبال از قهرمانان سایر عرصه ها اصلا قابل مقایسه با استقبال از قهرمانان افتخارآفرین قرآنی نیست و این مسئله تنها قدرنشناسی از قهرمان قرآنی نیست بلکه تجلیل قدر قرآن در جامعه است.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه کارنامه تلاش خستگی ناپذیر دلدادگان قرآن در طی ۳۷ سال از عمر انقلاب اسلامی بزرگ ترین سرمایه افتخار ما در دنیای اسلام است، بیان کرد: امروز جامعه قرآنی ما در ترویج معالم کتاب خدا در کره زمین به عنوان جامعه نمونه و علمدار شناخته می شود.


 

منبع: مهر


94/9/28 - 10:13 - 2015-12-19 10:13:33





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن