تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805097499




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یادداشت وزیر خارجه ایران در روزنامه گاردین درباره سوریه


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: یادداشت وزیر خارجه ایران در روزنامه گاردین درباره سوریه


محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در یادداشتی در روزنامه انگلیسی گاردین نوشت : پیش شرطهایی که موجب طولانی شدن خشونت و خونریزی در سوریه به مدت چهار سال شده اند ، همچنان مانع از دستیابی به پیشرفت می شوند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،در این یادداشت آمده است : « گروه بین المللی حمایت از سوریه » نشستی منحصر به فرد را برای مطرح کردن مباحث مهم در میان تعدادی از بازیگران مهم به وجود آورده است و پتانسیلی واقعی برای تبدیل اراده سیاسی موجود به اقدامی ملموس در جهت صلح وجود دارد.
تمرکز باید معطوف به روند سیاسی و ضرورت وجود جبهه ای واحد در برابر خشونت افراطی باشد. با این حال ، پیش شرطهایی که موجب طولانی شدن خشونت و خونریزی به مدت چهار سال شده اند ، همچنان مانع از دستیابی به پیشرفت می شوند. در واقع، موضوع بیشتر مضحک و ناراحت کننده در مورد این پیش شرطها این است که بیان کننده خواسته های مردم سوریه نیستند. در عوض، این پیش شرطها، منعکس کننده برنامه های بازیگران خارجی هستند که هیچ یک از آنها حق تحمیل اراده خود بر یک ملت مستقل را ندارند.
مردم سوریه نیازی به قیم ندارند. عصر حکومتهای تحت الحمایه مدت مدیدی است پایان یافته است. این کاملا بی معنی است کسانی که ابتدایی ترین اصول دموکراسی مانند قانون اساسی و انتخابات را از مردم خود دریغ کرده اند ، در حال حاضر قهرمانان خود خوانده دموکراسی در سوریه هستند. با این حال، دموکراسی آنها ، نمی خواهد موجب شنیده شدن صدای مردم سوریه شود و در عوض می خواهد با کارشکنی در برقراری آتش بس ، مانع از روند سیاسی شود و در عین حال ، گروههایی که خودشان اعلام می کنند وابسته به القاعده هستند ، جایگاهی مهم در میز مذاکره داشته باشند.
در واقع، این وضعیتی نگران کننده است که چگونه برخی افراد فراموش کرده اند چطور باندهای شرور که تحت عناوین و به شکلهای گوناگون گسترش می یابند ، تهدیدی مشترک برای همه ما از جمله حامیان خود هستند. این توهم است که باور کنیم حمایت از این تروریست ها به طور مستقیم یا از همزادهای ایدئولوژیک تازه متولد شده آنها می تواند یک مزیت یا اهرم فشار برای تحقق اهداف سیاسی حتی کوتاه مدت باشد.
با این حال، کسانی که از افراط گرایی ستیزه جویانه حمایت می کنند نه تنها همچنان این کار را انجام می دهند بلکه با مصونیت از مجازات ، از تروریسم جانبداری می کنند. آنها حتی از حامیان سیاسی و شبکه ای از لابی های خود در تلاش برای مشروعیت بخشیدن به چنین کمکهایی و دریافت کنندگان آن با فرق قائل شدن بین «تروریست های خوب» و «تروریستهای بد» استفاده می کنند.
افراد شرور نقابدار فراتر از کشتار تعداد بی شماری از بیگناهان ثابت کرده اند در حالی که تروریسم دین ، ملیت، تابعیت یا پس زمینه قومی ندارد، قطعا حامیانی با آدرسهای شناخته شده و برنامه های وحشتناک دارد. از سوری ها بپرسید. یا مردم عراق که در طول 12 سال گذشته هدف نزدیک به 2000 بمب گذاری انتحاری بوده اند. عاملان این جنایات و کسانی که قتل عام در نیویورک، لندن، مادرید، پیشاور، بیروت، تونس، پاریس و سن برناردینو را به وجود آوردند، همه یک رشته مشترک دارند و همه با سبب تبلیغات عوام فریبانه ای که اسلام تحریف شده را با کمک پول نفت تبلیغ می کنند به طرف تندروی رفته اند.
آنچه در آن صبح سرنوشت ساز ماه سپتامبر در چهارده سال قبل در نیویورک روی داد و واکنش به آن ، به طور مستقیم با تراژدیها در پاریس، بیروت و سن برناردینو در طول چند هفته گذشته در ارتباط است. جنگ به اصطلاح علیه تروریسم با وجود قیمت بسیار زیاد گرفته شدن جان صدها هزار نفر و صرف بیش از 400 تریلیون دلار نتوانسته است به هدف اعلام شده خود دست پیدا کند. ایدئولوژی منحرف گروه هایی مانند القاعده نه تنها به حیات خود ادامه می دهد بلکه گسترش می یابد. این ایدئولوژی موجب بروز نفرت خام و تشنگی برای خونریزی شده است. اشرار نقاب دار اکنون در حال نابود سازی گهواره تمدن هستند.
تروریستها نباید هرگز اجازه پیدا می کردند دستور کار تعیین یا واکنش را دیکته کنند. این اشرار ، زاییده انتقام جویی کور ، ناتوانی از ایجاد اتحاد در مقابله با ریشه های تروریسم و تداوم مجازات نشدن افراد به اصطلاح متحد هستند که افراطی گری را سرمایه و اهرمی برای خود می دانند. همه باید درک کنیم که امنیت نمی تواند به قیمت ایجاد ناامنی برای دیگران حاصل شود. تا زمانی که تغییری جدی در مسیر اقدامات داده نشود ، افراطی گرایی خشونت بار به جنایت علیه همه حتی تغذیه کنندگان خود ادامه می دهد.
نباید اشتباه کنیم؛ طی چهار سال گذشته، سوریه مرکز ثقل جنگی تمام عیار بر سر آینده تمامی ما بوده است. من می گویم « ما » و در واقع موضوع پیام اخیر آیت الله خامنه ای را تکرار می کنم که تهدید افراطی گری منحرف را «نگرانی مشترک ما» خوانده است زیرا سرنوشت جهانیان مشترک است. کسی از پیامدهای نبرد موجودیتی که ما باید با آن بجنگیم مصون نخواهد بود.
از زمان آغاز بحران سوریه، موضع ایران بر اساس سه رکن قرار داشته است: احترام به خواسته ها و اراده آزاد ملت سوریه برای تعیین سرنوشت و مدیریت امور خود ؛ مخالفت با دخالت خارجی که هدف از آن تحمیل خواسته های بازیگران خارجی بر افراد مستقل است و رد تروریسم به عنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف سیاسی.
بر اساس این ارکان ، ایران همیشه اصرار داشته است که هیچ راه حل نظامی برای بحران سوریه وجود ندارد. فقط برگه های رای - و نه گلوله - در نهایت می تواند به یک دوره جدید در سوریه منتهی شود. برای این منظور، ایران به طور مداوم از این موارد حمایت کرده است : برقراری فوری آتش بس و پایان خونریزی، گفتگو میان دولت سوریه و گروههای مخالف که تروریسم را رد می کنند، فعالیت های بین المللی هماهنگ و واقعی برای ریشه کن کردن خشونت های افراطی و یک کمپین جهانی برای رسیدگی به فاجعه انسانی فعلی و بازسازی سوریه پس از آنکه شعله های جنگ فروکش کند.
« گروه بین المللی حمایت از سوریه » باید سوری ها را تشویق کند و به آنها امکان دهد تا مسیر خود را تغییر دهند. این گروه به این ترتیب باید به همه ما امکان دهد تا بتوانیم مسیر خود را اصلاح کنیم. برای این منظور، همه باید با هدف خاتمه دادن فوری به خونریزی با هم همراه شویم، بر پیشبرد یک روند سیاسی فراگیر در داخل سوریه متمرکز شویم و همه سوریهایی را که شکل گیری فردایی روشنتر را به سود خود می دانند، گرد هم آوریم. ما باید صفوف خود را در مبارزه علیه افراطی گری خشونت طلب و ترور فشرده تر کنیم و اجازه ندهیم تا خشم بر حرکت ما به سمت یک پاسخ عقلانی و مشترک بر مبنای خرد جمعی تاثیر سوء بگذارد. مهمتر اینکه، ما باید با هم برای مقابله با ریشه های افراطی گری خشونت طلب که شامل استانداردهای دوگانه، به حاشیه راندن برخی اقشار، سرکوب، بیگانه ستیزی و اسلام هراسی است، همکاری کنیم. اگر چنین نکنیم، فرزندان ما و فرزندان آنها ما را به حرکت در چنین جهتی وادار خواهند کرد و هزینه آن بسیار گزاف تر خواهد بود.


جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن