تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پيش از آن كه زبانت تو را به زندان طولانى و هلاكت درافكند، او را زندانى كن، زيرا هيچ چ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804529920




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صندلي‌هاي خالي مدارس غيردولتي و وعده‌های عملی نشده


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: صندلي‌هاي خالي مدارس غيردولتي و وعده‌های عملی نشده
ابراز نگراني از وجود حدود دهها هزار صندلي خالي مدارس غيردولتي در حالي صورت مي‌گيرد كه وعده‌هاي وزير آموزش و پرورش براي پركردن صندلي‌هاي خالي اين مدارس همچنان عملي نشده است و كيفيت پايين آموزشي و نبود دانش‌آموز، اين مدارس را در سراشيبي تعطيلي قطعي قرار داده است.


ابراز نگراني از وجود حدود دهها هزار صندلي خالي مدارس غيردولتي در حالي صورت مي‌گيرد كه وعده‌هاي وزير آموزش و پرورش براي پركردن صندلي‌هاي خالي اين مدارس همچنان عملي نشده است و كيفيت پايين آموزشي و نبود دانش‌آموز، اين مدارس را در سراشيبي تعطيلي قطعي قرار داده است.
 استقبال از مدارس غيردولتي در ابتداي تأسيس اين مدارس براي برخي خانواده‌ها در اولويت قرار داشت، اما نگراني مسئولان وزارت آموزش و پرورش از صندلي‌هاي خالي با وجود ثبت‌نام كمتر در اين مدارس سبب شد نگراني دوچندان شد.
در حقيقت اين كاهش البته فقط در آمارها نبوده بلكه گزارش‌هاي برخي مديران از اين مدارس از كاهش استقبال دانش‌آموزان حكايت از اوضاع نابسامان مالي اين مدارس دارد.
در اين زمينه رئيس سازمان مشاركت‌هاي مردمي و خانواده وزارت آموزش و پرورش با اعلام افزايش صندلي‌هاي خالي مدارس غيردولتي مي‌گويد: آمار صندلي‌هاي خالي مدارس غيردولتي نگران‌كننده است.  مرضيه گُرد در گردهمايي مديران و مؤسسان مدارس غير‌دولتي با اشاره به مشكلات فراروي اين مدارس مي‌افزايد: بسياري از مشكلات مربوط به مديريت گذشته است.
وي با بيان اينكه آيين‌نامه حقوق و دستمزد معلمان مدارس غير‌دولتي در شرف تكوين است، گفت: يكي از استراتژي‌هاي وزير آموزش و پرورش، توسعه مشاركت‌هاي مردمي است و براي نيل به اين اهداف بايد از ظرفيت خانواده‌ها بيشتر استفاده كرد.
وي با ابراز نگراني از افزايش صندلي‌هاي خالي مدارس غير دولتي مي‌افزايد: آمار اين صندلي‌هاي خالي نگران‌كننده است، بنابراين بايد پژوهشي در سطح استان انجام پذيرد، اما اگر كيفيت مدارس بالا برود و زمينه اطمينان خاطر خانوادها فراهم شود، بسياري از مشكلات حل خواهد شد.
وي با دعوت از مؤسسين براي مطالعه عميق سند تحول اظهار داشت: يقيناً بسياري از تنگناها با مطالعه سند تحول مرتفع خواهد شد.
   
تدوين آيين‌نامه حقوق و دستمزد معلمان مدارس غير‌دولتي
رئيس سازمان مدارس غير‌دولتي در خصوص آيين‌نامه حقوق و دستمزد مي‌افزايد: تعداد 16آيين‌نامه با 16 كارگروه را شروع كرده‌ايم كه مهم‌ترين آن آيين‌نامه حقوق و دستمزد معلمان مدارس غير دولتي است.
وي تأكيد مي‌كند كه اگر سطح نمرات مدارس غير‌دولتي از سطح ميانگين پايين‌تر باشد براي سال تحصيلي آينده مجوز ثبت‌نام جديد به آنها داده نخواهد شد.
   
ممانعت از افزايش ظرفيت مدارس دولتي
ممانعت از افزايش ظرفيت مدارس دولتي راهكاري براي كاهش صندلي‌هاي خالي مدارس غير‌دولتي است كه مديركل سازمان مدارس غير‌دولتي وزارت آموزش و پرورش بدان اشاره كرد و افزود: مشكلات مربوط به مدارس غير‌انتفاعي ريشه در گذشته دارد كه در اين ميان بر اساس بخشنامه‌اي، امكان صدور مجوز آموزش زبان‌هاي خارجي براي مدارس دولتي نيز صادر شد، در نتيجه موجي از مؤسسات اينچنيني راه‌اندازي شد كه منشأ بسياري از مشكلات شد.
مجتبي زيني‌وند با تأكيد بر لزوم ارتباط تنگاتنگ مدير مشاركت‌هاي مردمي با مديران مراكز غير دولتي معتقد است در كنار مزاياي راه‌اندازي مدارس غيردولتي بايد دو مؤلفه از جمله برداشتن باري از دوش دولت و نيز كيفيت‌بخشي به آموزش و پرورش مورد توجه قرار گيرد.
وي با اشاره به اينكه اوليا از مدارس غير‌انتفاعي انتظار كيفيت بخشي و توجه به آموزش و پژوهش را دارند بيان مي‌كند كه يكي از معضلات مدارس غير‌انتفاعي حضور برخي دانش‌آموزان ضعيف در كنار ديگر دانش‌آموزان است.
وي معتقد است مدارس بايد راهبردي آموزشي داشته باشند، به گونه‌اي كه به پشتيباني آموزش، مشاوره آموزشي، جلسات تجزيه و تحليل پيشرفت تحصيلي، جلسات كلاسي براي اطلاع والدين از تحصيل دانش‌آموزان مجهز شوند.
   
وعده‌اي كه عملي نشد
معرفي دانش‌آموز، پرداخت هزينه و تأمين نيروي آموزشي از جمله مواردي بود كه وزير آموزش پرورش براي دغدغه صندلي‌هاي خالي مدارس وعده داد.
 در اين زمينه علي اصغر فاني اعلام كرده بودكه قصد دارد در قالب بسته حمايتي براي تعدادي از صندلي‌هاي خالي مدارس غيردولتي، دانش‌آموز معرفي و هزينه‌هايش را پرداخت كند و در مناطقي كه با ازدياد نيروي انساني مواجه است، نيروي انساني را به مدارس غيردولتي مأمور و حقوق آنان را پرداخت كند.
وي با تبيين سياست‌هاي كلي آموزش و پرورش از جمله ساماندهي و بهسازي نيروي انساني، ارتقاي مديريت آموزشگاهي، عملياتي كردن بودجه، توسعه مشاركت و تمركززدايي معتقد است كه اين سياست‌ها شعار نيست و  اينها داروي درد مزمن آموزش و پرورش است.
 هرچند اوضاع همه مدارس غير‌دولتي اينگونه نيست ولي مدرسه‌اي كه دغدغه‌اش رساندن دخل و خرج به هم است قادر نخواهد بود كيفيت آموزشي را در اولويت‌هاي بالاي خود قرار دهد. بر اين اساس با رفع نشدن مسائل و مشكلات اين مدارس مشخص مي‌شود كه اين دغدغه نه تنها در اين گونه مدارس وجود دارد بلكه مشخص مي‌شود كه اين نابساماني در  لايه‌هاي ديگر اين وزارتخانه به اشكال مختلف همچنان وجود دارد كه لازم است براي رفع مشكلات اين وزارتخانه مهم چاره اساسي انديشيده شود.


منبع : روزنامه جوان















تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن