محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1827120495
یادداشت خواندنی تحلیلگر آمریکایی درباره اشارات تاریخی نامه رهبری/آیت الله خامنه ای به درستی اشاره کرد که نفوذ استعمار بذر افراط گرایی را در منطقه کاشت
واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: تحلیلگر آمریکایی در یادداشتی خواندنی و مبسوط به بررسی اشارات تاریخی رهبر انقلاب در نامه دوم ایشان به جوانان غربی پرداخت و نوشت: آیت الله خامنه ای به درستی اشاره کرد که شکل گیری افراط گرایی در منطقه، نتیجه نفوذ استعماری غرب است.به گزارش نامه نیوز ، «یورام عبدالله ویلر» روزنامه نگار و تحلیلگر تازه مسلمان آمریکایی در یادداشتی در خصوص نامه دوم رهبری برای جوانان غربی نوشت: رهبران آمریکایی باید غرور خود را کنار گذاشته، نقشی را بعنوان یکی از اعضای جامعه جهانی بپذیرند و بجای ترکیب اشتباهات گذشته با اقدام نظامی و تولید تروریسم بیشتر، در پی یافتن راه حل های دیپلماتیک واقعی باشند. در این یادداشت آمده است: «رهبر جمهوری اسلامی بار دیگر نامه ای سرگشاده برای جوانان غربی نوشتند. در این نامه چند نکته برجسته به چشم می آید: در حالی که تروریسم یک نگرانی مشترک محسوب می شود، جهان اسلام بیش از غرب قربانی تروریسم شده است. حملات نظامی انجام شده در منطقه به رهبری آمریکا موجب توقف و حتی عقبگرد پیشرفت های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی شده؛ فرهنگ غربی "تجاوز" و "اختلاط اخلاقی" بعنوان جایگزین فرهنگ های غنی، بومی و مستقل کاملا غیرقابل قبول بوده و واکنش های شتابزده همانند آنچه پس از وقوع حملات پاریس شاهد بودیم، تاثیری در مبارزه با تروریسم نداشته است. رهبر ایران در نامه خود سوال مهمی را مطرح می کنند: اگر تروریسم معضلی با ریشه مذهبی است پس چرا ما شاهد نمونه هایی از این پدیده بی رحمانه پیش از دوره استعمارگری اروپا نبوده ایم؟ به عبارت دیگر، آیا اسلام متهم تومور بدخیم تروریسمی است اکنون شاهد گسترش آن هستیم؟ اگر چنین است باید بتوان نمونه هایی از این نوع تروریسم را در قرن 7 اندکی پس از ظهور اسلام یافت. برعکس، ما نمونه های از زندگی و کار پیروان تمامی ادیان ابراهیمی در کنار یکدیگر را می بینیم که تحت حکومت های اسلامی در صلح و سازگاری زندگی می کرده اند؛ همانند آنچه در مورد مسلمانان اسپانیا مشاهده شد. در واقع، یک جامعه مدیترانه ای و بین مذهبی قوی از قلب قرون 11 تا اواسط 13 بوجود آمد که «مارک کوهن» از داشنگاه پرینستون درباره آن می نویسد: "یهودیان با اعراب دیدار داشته و مشارکت های بین مذهبی میان آنها در بازارها شکل گرفت؛ جایی که هیچگونه تضاد طبقاتی میان فقیر و غنی وجود نداشت." آنها در کنار همسایگان مسلمان خود و گاهی نیز در خانه های یکدیگر زندگی می کردند. چطور می تواند داعش، مظهر تحجر محض و خشونت غیرقابل وصف از بطن دینی با چنین فرهنگ مترقی و باظرفیتی خارج شده باشد؟» این کارشناس شیعه که مقالات بسیاری با موضوع خاورمیانه و سیاست های آمریکا نوشته، افزود: «متاسفانه همانطور که "کارن آرمسترانگ" محقق برجسته دینی می گوید "یهودستیزی یک تخلف مسیحی است." او در ادامه توضیح می دهد که احساسات ضدیهودی اساسا از اروپا نشات گرفته و در وهله نخست بعنوان واکنشی علیه پروژه استعمارگری صهیونیسم در فلسطین بوجود آمد. به گفته آرمسترانگ، ورود این احساسات منفی نسبت به یهودیان از اروپای مسیحی (به جهان اسلام) ضروری بود چرا که مسلمانان به خودی خود چنین سنت هایی نداشتند. اسلام به ما می آموزد که جنگ به قدری نفرت انگیز است که مسلمانان باید از هر ابزار موجودی استفاده کرده یا هرچه سریعتر آن را به نتیجه ای صلح آمیز منتهی کنند. حتی تا اواخر قرن 18، جهان اسلام هم در داخل و هم در خارج از امپراطوری عثمانی تا حد زیادی از نفوذ استعمارگران اروپایی و ایده های آنان در امان بود. آلبرت حورانی مورخ عرب می ید: مسلمانان صرف نظر از زبان یا منشا قومیتی آنها، دارای حس مشترک تعلق به جهانی پایدار و غیرقابل تزلزل هستند که بواسطه آخرین وحی خداوند به محمد (ص) پیامبر اسلام ایجاد شده است.» همانطور که رهبری در نامه خود اشاره کردند، در قرن 18 رویداد سرنوشت ساز دیگری رخ داد و آن ظهور "محمد بن عبدالوهاب" (1703-1792) و اتحاد بعدی آن با "محمد بن سعود" است. باتوجه به منبع استعماری تروریسم تکفیری، سوابق تاریخی معتبر به وضوح نشان می دهد که چگونه نفوذ استعمارگری افراطی و تفکرات مطرود در قلب قبایل بدوی، بذر افراط گرایی را در این منطقه می کارد.» ویلر که از تحلیلگران ایالت کلوریداست، خاطرنشان کرد: «به گفته دکتر عبدالله محمد سندی، در واقع این انگلیس بود که با استفاده از جاسوس خود با نام مستعار "همفر" در منطقه نفوذ کرده و در حالی که در بصره، عراق اسکان داشته موجب تضعیف عثمانی های مسلمان، القای بدعت های وهابی و ایدئولوژی افراط گرایی شده است. دکتر سندی چگونگی انجام اینکار را اینگونه توضیح می دهد: "همفر که هدایا و مبالغ هنگفتی را به ابن عبدالوهاب اعطا کرده بود وی را شستشوی مغزی داده و متقاعد کرد که اکثریت مسلمانان باید کشته شوند چرا که آنها بطرز خطرناکی در حال گرویدن به ارتداد، شرک و نقض اصول اساسی اسلام هستند. همفر همچنین این توهم را برای وی ایجاد کرد که گویی پیامبر(ص) پیشانی ابن عبدالوهاب را بوسیده، او را "والامقام" خطاب کرده و از وی خواسته بعنوان جانشینش، اسلام را خرافات و بدعت ها نجات دهد. ابن عبدالوهاب نیز با پذیرش این تلقینات غرق در شادی شده و مصمم تر از همیشه مسئولیت نشر فرقه متفاوت و جدیدی از اسلام را بر عهده گرفت." نیرنگ انگلیس عمل کرد و در سال 1744، ترکیب قدرت ارتش ابن سعود با ایدئولوژی افراط گرایانه ابن عبدالوهاب، زمینه را برای تشکیل دولت اولیه سعودی که مستقل از حکومت عثمانی بود، فراهم نمود. در سال های نخست قرن 19 این اتحاد نامیمون، ارتش قدرتمندی از جنگجویان وهابی را تشکیل داد که برای اشغال شبه جزیره عربستان می جنگیدند. آنها حتی در سال 1802 به شهرهای مقدس عراق –کربلا و نجف_ نیز حمله کرده، اموال مردم را غارت و تنها در شهر کربلا 4 هزار شیعه را قتل عام کردند. اگرچه وهابیون در نهایت در سال 1814توسط نیروهای امپراطوری عثمانی اعزام شده از مصر وادار به عقب نشینی شدند اما متاسفانه بقایای آنها همچنان پایدار است. در دهه 1920 و بدنبال وقوع جنگ جهانی اول، انگلستان هدف آنها (اتحاد ابن سعود و ابن عبدالوهاب) را نابودی عثمانی تعیین کرد. با کمک تسلیحاتی انگلیسی، عبدالعزیز ابن سعود و اتحاد وهابی آن توانستند شریف حسین، رقیب خود را از میدان بدر کنند اما انگلیس همچنان کنترل و نفوذ بر او داشت چراکه دولت سعودی در کنار فلسطین و عراق، مستعمره انگلیس به شمار می آمد. انگلیس پس از (حصول اطمینان از) ترکیب تلقینات ابن عبدالوهاب با عبدالعزیز ابن سعود، استقلال نسبی سعودی را تصویب و زمینه را برای توسعه انحرافی فوق العاده متحجرانه و خشونت آمیز از اسلام فراهم نمود. این آموزه های دینی منحرف شده، بنیاد ایدئولوژیک سازمان های تروریستی کنونی نظیر القاعده و داعش محسوب می شود. در حالی که واقعیت این است که آموزه های دینی ابن تیمیه شکل دهنده اساس ایدئولوژی افراطی گری وهابیون بوده، نباید انگشت اتهام را برای منبع تروریسم مدرن بسوی اسلام نشانه گرفت. حورانی همچنین اشاره می کند که ایجاد یک کشور سعودی جزو سیاست های استعماری نبوده بلکه هدف، تشکیل مکتب الهیات حنبلی توسط ابن تیمیه که هنوز هم بعنوان یکی از عناصر معلق فرهنگ مذهبی اسلام باقی مانده، می باشد. اسلام بدون دخالت خارجی قدرت های استعمارگر اروپایی در حال اصلاح خود بود، همانند اقدامی که عثمانی ها در اوایل قرن 19 انجام داده و خروش وهابی را پس زدند. علاوه بر توسعه وهابیسم در شبه جزیره عربستان، انگلیس و فرانسه نیز خاورمیانه را بعنوان منبع منافع استعماری خود تعیین و قدرت را بدون تقریبا هیچ دخالتی در اختیار گرفتند؛ از کنترل بر منابع طبیعی منطقه گرفته تا انجام تجارت آزادانه در دهه 1930. در این دوره، پروژه استعماری صهیونیست ها در فلسطین با حمایت انگلیس در اوج خود قرار داشت و زخمی در بدنه امت اسلامی وارد نمود که امروز عفونت کرده است؛ همانگونه که رهبری در نامه شان قید کردند.» در بخش دیگری از واکاوی این کارشناس تازه مسلمان آمده است: «آمریکایی ها نخستین بار در سال 1938 نفت را در خاک عربستان سعودی کشف کردند اما تا سال 1945 که توافق قیمومت آمریکا با پادشاهی سعودی تصویب و انحصار نفتی "آرامکو" تشکیل شد، ذخایر مورد بهره برداری قرار نگرفت. پس از این توافق، هجوم پول،تکنولوژی و نیروی انسانی آمریکایی پادشاهی سعودی را دچار یک معضل کرد: در حالی که ملک عبدالعزیز به درآمدهای نفتی معتاد شده، عبدالعزیز بن باز یکی از علمای وهابی پیشروی وی با صدور فتوایی حضور آمریکایی های "کافر" را برخلاف تفاسیر متحجرانه خود از قوانین اسلامی اعلام کرد. پادشاه این مشکل را به آسانی با بازداشت و زندانی کردن روحانی متخلف حل نمود و از این تجربه برای رفع انتقادات بعدی علیه سلطنت استفاده کرد. با این حال، تنش لفظی میان پادشاهان حاکم و روحانیون وهابی شان از این واقعه آغاز شد. این تنش همزمان با افزایش درآمدهای نفتی فزاینده عربستان، به رژیم این اجازه را داد که برای صادرات نسخه بدخیم اسلامی خود به جهان سرمایه گذاری کنند. در نتیجه تناقضات درونی به شکل غیرقابل اجتناب بروز نمود: زندگی اشرافی و مصرف گرایی غیرقابل تصور در میان خاندان سلطنتی و حمایت همزمان از رشد بنیادگرایی افراطی و فرقه متحجرانه وهابیسم (در میان مردم). پیروان این آموزه ها آشکارا سلطنت را به پول پرستی متهم و محکوم می کردند. یکی از این پیروان اسامه بن لادن بوده که خاندان سلطنتی سعودی را متهم کرده بود که به ایالات متحده اجازه می دهد عربستان سعودی را غربی کرده و اقتصاد آن را تخلیه نماید. این وضعیت پس از آن ایجاد شد که آمریکا و سعودی ها از ارتش مجاهدین بن لادن که شوروی را از افغانستان بیرون کرده بود، حمایت مالی انجام دادند.» نویسنده در انتها تاکید کرد: «علاوه بر حمایت مستقیم امریکا از تروریست ها، سیاست های جنگ طلبانه واشنگتن هیزمی برای جهنم تروریسم بوده است. پروفسور جنسن در این باره می نویسد: "برای کسانی که مخالف سیاست های امپریالیسمی آمریکا بوده –که من نیز خود را جزو آنها می دانم_ استراتژی صحیح با تشخیص این موضوع آغاز شده که این سیاست خارجی دوحزبی بلندمدت برای یافتن سلطه، از منظر اخلاقی غیرقابل دفاع است." جنسن اینگونه ادامه می دهد (همانطور که من نیز موافقم): "رهبران آمریکایی باید غرور خود را کنار گذاشته، نقشی را بعنوان یکی از اعضای جامعه جهانی بپذیرند و بجای ترکیب اشتباهات گذشته با اقدام نظامی و تولید تروریسم بیشتر، در پی یافتن راه حل های دیپلماتیک واقعی باشند." همانطور که این یادداشت را در روز اربعین می نویسم، جز حیرت کار دیگری نمی توانم انجام دهم؛ حیرت از اینکه چه تعداد از جوانان آمریکایی از داستان امام حسین(ع) و مبارزه شجاعانه وی علیه خیل گسترده دشمنان مستبدش آگاه هستند. من گمان می کنم تعداد اندکی اما شاید در میان رهبران آینده آمریکا کسانی باشند که به نقش کشورشان در ایجاد القاعده و داعش آگاه باشند. اگر برخی از آنها نیز برای مقابله با نخبگان قدرت در واشنگتن متحول شده و خواستار حسابرسی کامل و توقف سیاست های امپریالیسم آمریکایی در حمایت از تروریسم علیه دنیای اسلام شوند، پس (بی شک) نامه های رهبری به جوانان غربی بی نتیجه نخواهد بود.
جمعه ، ۲۷آذر۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]
صفحات پیشنهادی
یادداشت خواندنی تحلیلگر آمریکایی درباره اشارات تاریخی نامه رهبری/آیتالله خامنهای به درستی اشاره کرد که نفوذ
یادداشت خواندنی تحلیلگر آمریکایی درباره اشارات تاریخی نامه رهبری آیتالله خامنهای به درستی اشاره کرد که نفوذ استعمار بذر افراطگرایی را در منطقه کاشت تحلیلگر آمریکایی در یادداشتی خواندنی و مبسوط به بررسی اشارات تاریخی رهبر انقلاب در نامه دوم ایشان به جوانان غربی پرداخت و نوشت آیادداشت خواندنی تحلیلگر آمریکایی در مورد اشارات تاریخی نامه رهبری آیتالله خامنهای به درستی اشاره کرد که نفوذ
یادداشت خواندنی تحلیلگر آمریکایی در مورد اشارات تاریخی نامه رهبریآیتالله خامنهای به درستی اشاره کرد که نفوذ استعمار بذر افراطگرایی را در منطقه کاشتیک تحلیلگر آمریکایی در یادداشتی خواندنی و مبسوط به بررسی اشارات تاریخی رهبر انقلاب در نامه دوم ایشان به جوانان غربی پرداخته و نوشتآیت الله خامنه ای تنها مرجع تقلیدی هستند که صلاحیت رهبری جامعه اسلامی را داشتند و دارند/ یک عده مدعیان حمایت ا
آیت الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار جمعی از اعضای شورای مرکزی و مسؤولان استانی انجمن اسلامی معلمان با تأکید بر نقش معلمان در زندگی فردی و اجتماعی انسان ها گفت هر وقت در جمع فرهنگیان هستم یک نشاط فطری پیدا می کنم و هم صحبتی با معلمان خیر و برکت دارد چون معلمان همیشهنامه ۵ نماینده مجلس به آیت الله لاریجانی درباره مرتضوی
احمد توکلی الیاس نادران محجوب دهدشتی و قاضی پور در نامه ای به رییس دستگاه قضا نوشتند آیا برخورد دستگاه قضایی با دیگر متهمین فساد اقتصادی شبیه آقای مرتضوی است به گزارش تهران پرس نامه احمد توکلی الیاس نادران محجوب دهدشتی و قاضی پور به آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه به شرح زدیدگاه آیت الله مصباح درباره حضور زنان در خبرگان رهبری
دیدگاه آیت الله مصباح درباره حضور زنان در خبرگان رهبری آیت الله مصباح گفت حضور بانوان در خبرگان رهبری اشکالی ندارد آفتاب آیت الله مصباح یزدی سال 85 و در جلسه پرسش و پاسخ همایش دفتر پژوهش های فرهنگی در مشهد درباره حضور بانوان در خبرگان رهبری اظهار داشت حضور بانوان مجتهدهاي كاسامی کسانی که در مظان رهبری هستند فقط به آیت الله خامنه ای اعلام خواهد شد
خبرگزاری شبستان عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری در خصوص کمیته ای که برای تعیین رهبر جدید در شرایط مقتضی فعالیت می کنند گفت این کمیته در حال بررسی افرادی که در مظان رهبری هستند است و اسامی آنها را فقط در اختیار رهبر معظم انقلاب خواهد گذاشت به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستاسلیمینمین: نظر آیتالله مصباح درباره جمهوریت متفاوت از نظر رهبری و امام است
سلیمینمین نظر آیتالله مصباح درباره جمهوریت متفاوت از نظر رهبری و امام است سیاست > احزاب و شخصیتها - یک چهره سیاسی اصولگرا معتقد است اینکه جبهه پایداری آیتالله مصباح را قبول داشته باشد یا نداشته باشد محل خدشه است عباس سلیمی نمین از چهرههای سیاسی اصولگرا درآیت الله خاتمی: برجامی مورد تایید ملت ما است که طبق ۹ بند نامه رهبری باشد
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان برخی گفته اند که در نمازهای جمعه شعار مرگ بر آمریکا گفته نشود در حالی که این شعار مقدس ملت ما است برخی احزاب و گروه های سیاسی در دانشگاه های کشور تور پهن کرده اندبه گزارش نسیم ایرنا نوشت آیت الله سید احمد خاتمی شنبه شب در آیین اولین سالگرد خاکسنامه آیت الله خامنه ای راهنمایی برای آمریکاست تا «شیطان بزرگ» نباشد
اسلام تایمز نمایندگان آیت الله خامنه ای باید به دیدار جوانان بروند و در نقاط مختلف این پیام را منتقل کنند همچنین جوانانی به نمایندگی از جوانان غربی به ایران سفر کنند و با آیت الله خامنه ای دیدار کنند با مردم ایران روبرو شوند و آن چهره زیبای ایران و جمهوری اسلامی را از نزدیک شاگفتوگو با مولف کتاب «روایتی از زندگی و زمانه حضرت آیتالله سیدعلی خامنهای»/2وپایانی آقا گفتند کتاب
گفتوگو با مولف کتاب روایتی از زندگی و زمانه حضرت آیتالله سیدعلی خامنهای 2وپایانیآقا گفتند کتابتان محققانه است ماجرای عکس یکمیلیون تومانی رهبری و بنیصدر فرزندان رهبر دنبال روایت درست بودندفرزندان آقا دنبال اینکه موضوعی که حقیقت دارد گفته نشود و یا موضوعی که حقیقت ندارد به کتا-
گوناگون
پربازدیدترینها