تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياد خدا عقل را آرامش مى دهد، دل را روشن مى كند و رحمت او را فرود مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815403097




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‎دهد حسرت دیدار در 35 پاییزی که سرانجام بهار شد+تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‎دهد
حسرت دیدار در 35 پاییزی که سرانجام بهار شد+تصاویر
این بار نوبت شهید بیژن حافظی، سرباز شهیدی است که به‌عنوان شهید گمنام در بهشت زهرای تهران آرمیده ولی دلش برای دیدار والدین و شهرش پر می‌کشد.

خبرگزاری فارس: حسرت دیدار در 35 پاییزی که سرانجام بهار شد+تصاویر



به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، دوباره شهرم بوی روزهای دلدادگی می‌دهد، روزهای عاشقی و وصل عاشق و معشوق بعد از 35 سال. شهرم بار دیگر برای تشییع و خاکسپاری یکی از فرزندان حضرت روح‌الله (ره) مهیا می‌شود تا بار دیگر شور و غوغایی به‌پا کند. این بار نوبت شهید بیژن حافظی، سرباز شهیدی است که به‌عنوان شهید گمنام در بهشت زهرای تهران آرمیده ولی دلش برای دیدار والدین و شهرش پر می‌کشد.

شهید حافظی یکی از شهدای جنگ تحمیلی است که به‌تازگی احراز هویت شده و از جرگه گمنامان درآمده است. مسئولان شهری آمل شب گذشته به دیدار خانواده منتظر این شهید رفتند تا با تبریک و تسلیت پای صحبت‌های این خانواده بنشینند، خانواده‌ای که مهمان عزیزی دارند و برای رسیدن به فرزندشان لحظه‌شماری می‌کنند. پدر و مادر شهید تازه احراز هویت شده آملی در جمع مسئولان با چشمانی پر از شبنم اشک حرف به میان می‌آوردند و مادر شهید شهادت فرزندش را افتخار بزرگی می‌دانست.  

عکس شهید بیژن حافظی دست به دست در خانه‌اش می‌چرخید و در حالی که مسئولان به چهره معصوم شهید بوسه می‌زدند، خواهرش از چگونگی شهادت و محل دفنش در عراق می‎گفت. خواهر شهید حافظی با اعلام اینکه برادر شهیدش 20 سال سن داشت، گفت: بیژن در سال 1358 به‌عنوان سرباز راهی جبهه‌ها شد و سوم آبان سال 1359 در محور ماه‌شهر به آبادان به اسارت نیروهای بعثی درآمد. وی با اشاره به اینکه شهید حافظی از نیروهای لشکر 30 گرگان بوده و پس از 16 ماه خدمت سربازی به اسارت رفت، اظهار کرد: در سال 1360 از سوی مسئولان کشور عراق اعلام شده بود که این شهید به همراه 10 اسیر دیگر ایرانی از بند اسارت آزاد شدند و تنها یک نفر از این جمع وارد خاک ایران شد. خواهر شهید حافظی با تأکید بر اینکه در ابتدا پیکر شهید در گورستانی اطراف بغداد به‌نام مقبره‌الکرخ دفن شد که در این منطقه پیکر شهید تندگویان نیز مدفون شده بود، گفت: هم‌اکنون پس از احراز هویت برادرم به آرامش خاصی دست پیدا کردیم و این آرامش در بین همه افراد خانواده مشاهده می‌شود. خواهرزاده شهید که این روزها درگیر کسب موافقت‌های قانونی برای انتقال پیکر دایی‌اش به آمل است، تصریح کرد: امیدواریم با تمهیدات اندیشیده‌شده هرچه زودتر پیکر شهید حافظی از تهران به آمل منتقل شود، هر چند خانواده شهید نیز درخواست انتقال پیکر را دادند و این مهم در حال کسب مجوزات شرعی و قانونی است.  

وی گفت: شهید حافظی به همراه 9 نفر دیگر از اسرا در ماه محرم ایام اسارت به عزاداری امام حسین (ع) و یارانش در بند اسارت پرداختند که این مهم باعث شد تا نیروهای رژیم بعثی آنها را از دیگر اسرا جدا کرده و با شکنجه به شهادت برساندند. خواهرزاده شهید حافظی گفت: برای ترس نیروهای بعثی از مطلع شدن نیروهای صلیب سرخ جهانی، آنها اعلام کردند که شهید حافظی و دیگر شهدا آزاد شدند ولی در واقع این شهدا به گورستانی اطراف بغداد به‌نام مقبره‌الکرخ که شهید تندگویان نیز در آن منطقه دفن شده بود، منتقل و دفن شدند. وی بیان کرد: این گورستان در 60 کیلومتری جاده بغداد به الرمادی قرار دارد. مادر شهید حافظی که بی‌تابی انتقال پیکر فرزندش در چهره و چشمانش موج می‌زد، اصرار به انتقال پیکر شهید بیژن داشت و می‌گفت که رفتن بر سر مزار فرزندم در بهشت زهرا تهران بسیار مشکل است و در گلزار شهدای آستان امام‌زاده ابراهیم (ع) آمل بهتر می‌توانم به فرزندم سر بزنم. این مادر صبور از برگزاری آئین باشکوهی از سوی ارتش جمهوری اسلامی ایران بر سر مزار شهید در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران خبر داد که این مهم طی روزهای گذشته پس از احراز هویت شهید روی داد.  

این مادر دل‌سوخته شهید از مسئولان خواست تا هر چه زودتر شرایط انتقال پیکر شهید از تهران به آمل را مهیا کنند. فرماندار ویژه آمل در جمع خانواده شهید حافظی بیان کرد: مسئولان آملی تمام سعی و تلاش خود را برای انتقال پیکر شهید به‌کار می‌بندند. احمد منفرد افزود: تمام چشم امیدمان به خانواده شهدا است و باید برای خدمت به همه ملت و خانواده شهدا همت کنیم. وی درد دوری از عزیز دل و فرزند دلبند را بسیار سخت دانست و خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم با پیگیری‌های لازم چشم‌انتظاری این خانواده شهید را کمتر کنیم. رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران آمل در این دیدار صمیمانه با اشاره به احراز هویت شهید بیژن حافظی، گفت: پس از کسب دستور شرعی از مرجع تقلید، پیکر این شهید از تهران به آمل منتقل شده و در این شهرستان تشییع و خاک‌سپاری می‌شود. احمد سیفیان‌عمران با تأکید بر اینکه می‌خواهیم مراسم باشکوه وداع، تشییع و خاکسپاری شهید بیژن حافظی را در این شهر برگزار کنیم، گفت: تلاش‌های زیادی تا سال 1382 برای یافتن پیکر این شهید انجام شد، در تفحص انجام‌شده طی سال 1390 در محل شهادت شهید حافظی تعدادی از شهدای دیگر پیدا شده و به‌عنوان شهید گمنام در بهشت زهرا تهران تشییع و خاکسپاری شدند. وی با اشاره به تحمل در انتظار خانواده شهید به همراه بسیاری از ناملایمتی‌ها و دل‌نگرانی‌ها، گفت: پس از انجام آزمایشات مختلف DNA در تهران با توجه به دریافت آزمایش DNA از خانواده شهدای مفقودالجسد نتایج به‎دست‎آمده پس از تطبیق لازم در داخل و خارج کشور حاصل شد تا هویت شهید بیژن حافظی اعلام شود. رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران آمل بیان کرد: هم‌اکنون مزار این شهید در قطعه 50، ردیف 86 و شماره 30 بهشت زهرا تهران بوده و خانواده شهید پس از پذیرفتن نتایج حاصل از آزمایش‌های DNA متقاضی جابه‌جایی پیکر شهید از تهران به گلزار شهدای امام‌زاده ابراهیم (ع) آمل هستند. این مسئول با اشاره به اینکه حدود دو ماه گذشته نتایج حاصل از آزمایش DNA و شناسایی شهید مشخص شد و این خبر طی 20 روز گذشته به خانواده شهید اعلام شد. سیفیان‌عمران با تأکید بر اینکه شرایط دفن شهید حافظی در گلزار شهدای آستان امام‌زاده ابراهیم (ع) آمل فراهم است، بیان کرد: شهرستان آمل یک‌هزار و 40 شهید دارد. به گزارش فارس، امید است هرچه زودتر دستور شرعی انتقال پیکر شهید بیژن حافظی صادر شود تا درد انتظار و دوری خانواده شهید کاسته شده و با انتقال پیکر شهید، بعد از بیش از 30 سال دوری، شهید حافظی به زادگاهش آمل بازگردد. انتهای پیام/86012/ن20

http://fna.ir/79WCQP





94/09/27 - 09:30





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن