تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در مسجد سهله دو ركعت نماز بخواند، خداوند، دو سال بر عمر او مى‏افزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820548383




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امیدی تازه برای درمان اختلال‌های متابولیک


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: امیدی تازه برای درمان اختلال‌های متابولیک
کد خبر: ۵۵۴۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵ - 16 December 2015


متخصصان سلامت ترکیبی را شناسایی کرده‌اند که می‌تواند به درمان اختلال‌های متابولیک کمک کند.

به گزارش ایسنا، این ترکیب از قابلیت کاهش وزن موش‌های چاق از طریق تاثیرگذاری روی سلول‌های روده برخوردار است و ممکن است به ارائه رویکرد درمانی جدید در اختلال‌های متابولیک مرتبط با چاقی کمک کند.

دراین بررسی معلوم شد که اسیدهای صفراوی در روده ترشح می‌شوند و به گیرنده اسید صفراوی FXR که تنظیم‌کننده اصلی متابولیسم انرژی است می‌چسبند و عملکردهای مختلف متابولیک را انجام می‌دهد.

تهیه داروی ضدچاقی که گیرنده FXR را مورد هدف قرار دهد سخت است زیرا سیگنال‌های FXR می‌تواند پیامدهای متابولیکی منفی و مثبت داشته باشند و به بافت‌هایی بستگی دارد که FXR با آن برخورد دارد اما ترکیب تازه شناسایی شده با عنوان Gly-MCA می‌تواند فعالیت گیرنده اسید صفراوی FXR را محدود کند.

در این بررسی پزشکان توانستند پنج موش را با کمک این ترکیب و طی چند آزمایش درمان کنند و متوجه شوند این دارو افزایش وزن را در موش‌های چاق کاهش داده و عملکرد سوخت و ساز آنها را بهبود می‌دهد.

این متخصصان همچنین دریافتند تاثیرات مثبت ترکیب Gly-MCA به دلیل افزایش مصرف انرژی ناشی از بالا رفتن تولید گرما در سلول‌های چربی است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، به گفته کارشناسان ترکیب Gly-MCA می‌تواند گزینه امیدبخشی برای درمان اختلال‌های متابولیک باشد و تاثیر آن روی موش‌ها ممکن است به شناسایی روش درمانی برای انسان‌ها منجر شود.























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن