تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819484136




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش بهاي نفت در بازار آسيا


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: کاهش بهاي نفت در بازار آسيا
با افزایش نگرانی ها در مورد عدم تعادل بین عرضه و تقاضا و همچنین در آستانه نشست کمیته پولی بانک مرکزی آمریکا به منظور تعیین نرخ بهره بانکی، بهای نفت خام امروز چهارشنبه در بازار آسیا کاهش یافت.
کد خبر: ۵۵۴۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴ - 16 December 2015


با افزایش نگرانی ها در مورد عدم تعادل بین عرضه و تقاضا و همچنین در آستانه نشست کمیته پولی بانک مرکزی آمریکا به منظور تعیین نرخ بهره بانکی، بهای نفت خام امروز چهارشنبه در بازار آسیا کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، صبح امروز در معاملات الکترونیک بازار آسیا، بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) برای تحویل در ماه ژانویه با 43 سنت کاهش، 36 دلار و 92 سنت داد و ستد شد.

هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (نفت پایه اروپا) نیز برای تحویل در ماه ژانویه، با 33 سنت کاهش، 38 دلار و 12 سنت معامله شد.

برنارد آو، تحلیلگر موسسه آی.جی. در سنگاپور گفت : « پیش از نشست بانک مرکزی آمریکا بازارها احتمالا محتاط خواهند بود، چرا که انتظار می رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره ها را افزایش دهد.»

علاوه بر اعلام تصمیم بانک مرکزی آمریکا در این خصوص که ساعت 19 امروز به وقت گرینویچ صورت می گیرد، فدرال رزرو همچنین قرار است پیش بینی های جدید اقتصادی را در مورد رشد اقتصاد، تورم و نرخ بیکاری در آمریکا اعلام کند.

افزایش احتمالی نرخ بهره بانکی آمریکا، همانطور که تحلیلگران انتظار آن را دارند، موجب افزایش ارزش دلار و در نتیجه کاهش بهای طلای سیاه خواهد شد. از ژوئن 2014 (که هر بشکه نفت بیش از 100 دلار به فروش می رفت)، عرضه بیش از حد نفت در بازار موجب کاهش شدید بهای نفت شده است. بهای نفت خام اکنون در پایین ترین سطح طی حدود هفت سال گذشته قرار دارد.

افزایش ارزش دلار طبیعتا بهای نفت را تحت تاثیر قرار می دهد: از آنجا که در بازار نفت خرید و فروش با دلار صورت می گیرد، افزایش ارزش دلار از تمایل سرمایه گذارانی که دارای ارزهای دیگر هستند، می کاهد.

بهای نفت خام در حال حاضر به علت خودداری سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) از کاهش سقف تولید خود، کاهش رشد اقتصادی جهانی و چشم انداز ورود نفت خام ایران در بازار کاهش یافته است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی روز سه شنبه پرونده مربوط به تلاش های ایران را در جهت دستیابی به سلاح اتمی در سال های 2000 به طور رسمی بست و به این ترتیب راه را به روی اجرای توافق هسته ای تاریخی که ماه ژوئیه بین تهران و قدرت های بزرگ منعقد شد، باز کرد.

با اجرای این توافقنامه، تحریم های وضع شده علیه ایران که اقتصاد این کشور را به شدت تحت تاثیر قرار داده است، لغو می شود. لغو این تحریم ها بر ضد ایران که یک قدرت نفتی و گازی محسوب می شود، پس از آن اجرایی خواهد شد که آژانس بین المللی انرژی اتمی رسما اعلام کند تهران به همه تعهدات اولیه خود پایبند بوده است.

























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن