تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى‏داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820836382




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توزیع بیش از ۳۵۰۰ دز واکسن آنفولانزا در چهارمحال و بختیاری


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: توزیع بیش از ۳۵۰۰ دز واکسن آنفولانزا در چهارمحال و بختیاری استان‌ها > چهارمحال و بختیاری - مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، از توزیع سه هزار و ۵۷۰ دز واکسن آنفولانزا در سطح شهرستان های این استان در مهرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از وب دا ، دكتر محسن آذري پور با اشاره به شيوع بيماري آنفولانزا در فصول سرد سال افزود: خوشبختانه با تمهيدات انديشده شده و آمادگي خوب مراكز بهداشتي و درماني و اطلاع رساني هاي صورت گرفته اين بيماري تاكنون به خوبي مديريت شده است.
به گفته وي، با توجه به برنامه جاري معاونت بهداشتي براي توزيع واكسن آنفولانزا در بين گروه هاي در معرض خطربر اساس اولويت و نياز سنجي هاي صورت گرفته سه هزار و ۵۷۰ دز واكسن براي در اختيار گذاشتن گروه هدف در بين شهرستان هاي استان توزيع شده و تزريق آن انجام شده است.
وي، با بيان اينكه هر ساله براي حدود پنج درصد جمعيت كل جهان واكسن توليد و بين كشورهاي توزيع مي گردد افزود: با توجه به محدوديت واكسن همواره بايد بر راه هاي پيشگيري از طريق اطلاع رساني و آموزش توجه داشت.
دكتر آذري پور، آموزش به گروه هاي در معرض خطر و جمعيت هاي متمركز مانند سربازهاي پادگان ها، دانش آموزان در مدارس، زندانيان و پرسنل شاغل در مراكز بهداشتي و درماني را از اولويت هاي آموزشي اين معاونت عنوان كرد و افزود: نقش رسانه ها در اطلاع رساني و حجم بالاي مخاطبين آنها براي آموزش پيشگيري و كنترل بيماري هاي واگير بساير موثر است.
وي، با اشاره به لزوم سپري شدن مدت زماني ۲ تا ۳ هفته اي براي كارايي و اثر بخش بودن تزريق واكسن گفت: شيوع موج اول بيماري آنفولانزا در آبان ماه و موج دوم آن در دي ماه است لذا توصيه مي شود، براي پيشگيري موج اول تزريق واكسن از اواخر شهريورماه و براي پيشگيري از موج دوم آن تزريق در اوايل آذرماه انجام شود.
به گفته وي، از سه هزار و ۵۷۰ دز واكسن تعلق گرفته به دانشگاه علوم پزشكي استان، تعداد يكهزار و ۴۵۰ دز در اختيار شهرستان شهركرد، ۳۹۳ دز در شهرستان بروجن، ۲۰۵ دز در شهرستان فارسان و ۳۹۰ دز در شهرستان لردگان توزيع شده است.
وي، دز واكسن توزيع شده در شهرستان هاي اردل، كوهرنگ و كيار را به ترتيب ۲۱۵، ۱۲۵ و ۱۸۵ دز اعلام كرد و اظهار داشت: دامپزشكي استان، بنياد جانبازان ، اداره زندان ها و نيروي انتظامي نيز به ترتيب ۳۰، ۳۰۰، ۵۰ و ۷۰ دز واكسن آنفولانزا دريافت كردند.
دكتر آذري پور گفت: كلينيك بيماري هاي رفتاري ۶۰ دز و مركز توانبخشي كيان نيز ۱۵ دز واكسن دريافت كردند و مابقي بصورت موردي در بين گروه هاي در معرض خطر مانند بيماران قلبي و ريوي، بيماران تحت درمان شيمي درماني و مبتلايان به آسم و برونشيت توزيع و تزيق گرديد.
وب دا؛ مدير گروه پيشگيري و مبارزه با بيماري هاي معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي شهركرد، درادامه، به افراد توصيه كرد در صورت داشتن علائم بيماري ، ضمن خودداري از روبوسي ، دست دادن و در آغوش گرفتن افراد داراي علايم بيماري تنفسي، دهان و بيني خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجيحا) و يا قسمت بالاي آستين بپوشانيد.
دكتر آذري پور، شستشوي صحيح و مكرر دست ها با آب و صابون را از ديگر نكات كليدي براي پيشگيري از ابتلاء به آنفولانزا و بيماري هاي حاد تنفسي برشمرد.

کلید واژه ها: استان چهارمحال و بختیاری -




چهارشنبه 25 آذر 1394 - 09:00:52





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن