تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس براى اصلاح خود، خويشتن را به زحمت بيندازد، خوشبخت مى‏شود هر كس خود را در لذت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814594533




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش مصرف خودسرانه دارو از ترس آنفلوآنزا


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: افزايش مصرف خودسرانه دارو از ترس آنفلوآنزا
دبير انجمن داروسازان از افزايش مصرف خودسرانه دارو در كشور طي روزهاي اخير به دليل ترس از آنفلوآنزا خبر داد
دبير انجمن داروسازان از افزايش مصرف خودسرانه دارو در كشور طي روزهاي اخير به دليل ترس از آنفلوآنزا خبر داد و در عين حال به هموطنان توصيه كرد كه خودمراقبتي را جايگزين دارودرماني خودسرانه كنند.
دكتر سيد مهدي سجادي گفت: از آنجايي كه آنفلوآنزا يك بيماري واگيردار محسوب مي‌شود، برخي مردم پيش يا پس از ابتلا به آن اقدام به دارودرماني خودسرانه مي‌كنند كه اين موضوع عوارض و عواقب خطرناكي را متوجه مصرف‌كنندگان مي‌كند.
وي ادامه داد: مردم به جاي مصرف خودسرانه انواع داروها، بهتر است خودمراقبتي را جايگزين آن كنند و دارو درماني را به پزشك واگذار كنند.
به گفته سجادي، استرس، خستگي و تغذيه نامناسب مي‌تواند با تضعيف سيستم ايمني بدن، زمينه را براي ابتلا به بيماري فراهم كند. بنابراين يكي از مؤلفه‌هاي خودمراقبتي آن است كه مردم به جاي دارودرماني خودسرانه، عوامل تشديد بيماري را از خود دور كنند يا اينكه به بدن خود استراحت دهند.
وي با اشاره به برخي مؤلفه‌هاي خودمراقبتي حين بيماري، تصريح كرد: استراحت در منزل به ويژه در هنگام تب، استفاده از مايعات مانند آبميوه و سوپ رقيق، شست‌وشوي مرتب گلو و حلق با آب نمك ولرم، شست‌وشوي كامل بيني با قطره‌ها، خودداري از استعمال دخانيات، استفاده از دستگاه‌هاي بخور براي افزايش رطوبت محيط، شست‌وشوي مرتب دست‌ها و صورت با آب و مواد ضدعفوني كننده، انجام كمپرس گرم روي عضلاتي كه درد دارند، استفاده از ماسك در مكان‌هاي عمومي و شلوغ، استفاده از مواد غذايي حاوي ويتامين‌ها و به ويژه ويتامين ث، پرهيز از مصرف غذاهاي چرب، سرخ كرده و داراي ادويه بهترين شيوه‌هاي مواجهه خانگي با آنفلوآنزا است.  سجادي در خصوص الزامات مداخله دارويي و پزشكي اضافه كرد: افزايش تب به ويژه تب بالاي 38 درجه، همراه شدن خون در خلط، گوش درد، تنگي نفس، درد قفسه سينه، ترشحات غليظ بيني، درد شديد سينوس‌ها، خس خس سينه و طولاني شدن علائم بيش از 10 روز مي‌تواند نشان دهنده عفونت و عارضه‌دار شدن آنفلوآنزا باشد كه در اين شرايط علاوه بر رعايت اصول خودمراقبتي، بايد توجه داشت كه دارودرماني خودسرانه به هيچ وجه فايده‌اي ندارد و لازم است حتماً مراجعه به پزشك صورت گيرد.
وي با اشاره به عدم نياز به تجويز آنتي‌بيوتيك و همچنين آسپرين در شرايط خود مراقبتي تأكيد كرد: از آنجاكه بيماري ويروسي است تا زماني كه عوارض يا عفونتي نباشد، تجويز آنتي بيوتيك صورت نمي‌گيرد و تنها در صورت تجويز و معاينه پزشكان، آنتي‌بيوتيك‌ها كاربرد خواهند داشت.


منبع : روزنامه جوان









تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن