تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814672082




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روستای درب صوفه - تجربه سفری آسان


واضح آرشیو وب فارسی:ایران ایزی تراول: جاهای دیدنی خراسان رضوی: روستای درب صوفه   درب صوفه یا بقول مردم گناباد در صوفه روستای کوچکی است که از نظر موقعیت و زیبایی محل دارای اهمیت است و در فاصله ۶ کیلومتری روستای زیبد و ۳۰ کیلومتری غرب گناباد واقع شده است. سه طرف آن کوه مرتفع قرار گرفته است و مشتمل بر درخت های تنومند و هوای سرد و منظره و آبشاری زیبا است که حدود ۶ متر ارتفاع دارد. در انتهای روستا و در دیواره یکی از کوه ها متصل به روستا فرو رفتگی به عمق ۱۰ متر قرار داردکه شبیه به ایوان و صفه می باشد.  
جاهای دیدنی خراسان رضوی روستای درب صوفه (۴)
  برخی معتقدند آن را در دوره ساسانیان حفر کرده اند و نمونه ای از ایوان های نقش رستم و بیستون بوده که نیمه تمام مانده است. در نزدیکی آن در قسمت مرتفع کوه جایی است که گفته می شود قبر پیران ویسه است. پیران ویسه از قهرمانان شاهنامه می باشد. شغل مردم آن کشاورزی بویژه باغداری و دامداری است و آب آن از چشمه تأمین می شود. امکانات روستا شامل آب لوله کشی، برق، حمام و مسجد است. وسیله ی نقلیه عمومی روستا وانت بار است.



VN:F [1.9.16_1159]
زیبایی و جذابیت





فاصله مناسب از شهر





مسیر دسترسی مناسب





ارزش بازدید







امتیاز: 0.0 از 5 (از مجموع 0 رای داده شده)

ثبت رای













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایران ایزی تراول]
[مشاهده در: www.iraneasytravel.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن