تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن ابتدا به سلام مى كند و منافق منتظر سلام ديگران است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815730181




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همکاری 250 مرکز خصوصی با سازمان بهزیستی پیرامون اختلالات ژنتیکی/تمام معلولین تا 95 از لوازم کمک تجهیزات برخوردار می‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: همکاری 250 مرکز خصوصی با سازمان بهزیستی پیرامون اختلالات ژنتیکی/تمام معلولین تا 95 از لوازم کمک تجهیزات برخوردار می‌شوند
رئیس سازمان بهزیستی کشور، رئیس هیئت‌مدیره کانون معلولین توانا و رئیس انجمن معلولین ایران در گفتگوی ویژه خبری امشب به بررسی موضوع مسئولان و مطالبات معلولان پرداختند.

همکاری 250 مرکز خصوصی با سازمان بهزیستی پیرامون اختلالات ژنتیکی/تمام معلولین تا 95 از لوازم کمک تجهیزات برخوردار می‌شوند
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، موضوع معلولان و مطالبات آنها با حضور انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور، سید محمود موسوی رئیس هیئت‌مدیره کانون معلولین توانا و محمود کاری رئیس انجمن معلولین ایران در گفتگوی ویژه خبری امشب، 4 شنبه 18 آذرماه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


** بزرگ‌ترین مشکل معلولین نوع نگرش آن‌ها است


در ابتدای این برنامه سید محمد موسوی رئیس هیئت‌مدیره کانون معلولین توانا درباره بزرگ‌ترین مشکل معلولین اظهار داشت: بزرگ‌ترین مشکل معلولین حتی در دنیا نوع نگرش است ضمن این که احساس می‌شود این تغییر نگرش در سطح مسئولین ضرورت بیشتری نسبت به مردم دارد.



محمود کاری رئیس انجمن معلولین ایران نیز در همین باره ضمن تأیید اظهارات آقای موسوی گفت: در کشوری که بحث ایدئولوژی اسلامی را داریم، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخش‌های دیگری که وظیفه اطلاع‌رسانی و ترویج فرهنگ را دارند در ارتباط با معلولین درست عمل نکردند و حداقل انتظار ما این بود که تبلیغات و اطلاعات رسانه‌ای آن قدر قوی شوند که مردم در ارتباط با توانمندی‌ها و توانایی‌های معلولین آگاه‌تر شوند.


در ادامه این بحث انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز با بیان این که گرامیداشت روز معلولین فرصتی برای ارزیابی عملکردها و بررسی نقاط قوت و ضعفی است که می‌تواند در اجرای قانون فراهم شود گفت:نگاه ما، نگاه سیستمی، فرآیند محوری و نگاه مبتنی بر شواهد نیست بر این اساس قطع به یقین نگاه‌هایمان بیشتر به جنبه‌های منفی است تا مثبت که این نگاه را باید عوض کنیم.


وی با بیان این که این تغییر نگرش هنوز در مسئولین ما ایجاد نشده است گفت: اگر نگاه مدیران ما در نظام برنامه‌ریزی کشور در ارتباط با معلولین تغییر کرده بود قانون حمایت از معلولین از سال 83 تا به الآن معلق و معطل نمی‌ماند.


رئیس سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: در حوزه این سازمان تلاش ما در ابتدا این است که از شیوع معلولیت‌ها جلوگیری کنیم و سپس کیفیت ارائه خدمات به معلولین را ارتقاء ببخشیم.


محسنی بندپی در ادامه در خصوص تأمین منابع مالی لایحه حمایت از معلولین اظهار داشت:در هر فصل این لایحه و این قانون که مصوب شود هر کجا که نیاز به بار مالی وجود داشته باشد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مکلف است که ردیف اعتباری آن را در لایحه بودجه سنواتی بیاورد و یا در برقراری حقوق معیشت معلولین تصریح‌شده که اگر معلولی توان انجام کار نداشته باشد از حداقل حقوق قانون کار که هر ساله در شورای عالی دستمزد به تصویب می‌رسد برخوردار شود.



محسنی بندپی  در ادامه برنامه با اشاره به این که غربالگری بینایی‌سنجی،پوشش 85 درصد دارد گفت: 250 مرکز خصوصی با سازمان بهزیستی پیرامون اختلالات ژنتیکی همکاری دارند.


رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به 40 هزار دانشجوی معلول گفت: از این تعداد 25 هزار نفر در دانشگاه آزاد مشغول به ادامه تحصیل هستند لذا از این تعداد حدود 60 درصد نابینا هستند.


وی با اشاره به این که برای معلولینی که به صورت شبانه‌روزی نگه‌داری می‌شوند 600 هزار تومان پول داده می‌شود بیان کرد: حق ایاب ذهاب معلولین در تهران 150 هزار تومان است


** تمام معلولین در سال 94 تا 95 از لوازم کمک تجهیزات برخوردار می‌شوند

محسنی بندپی  با اشاره به این که  100 هزار نفر از معلولین از این مزایا برخوردار هستند ادامه داد: کمیسیون اجتماعی، برنامه و بودجه نشت مشترکی را برگزار کردند. به طوری که تمام عزیزان معلول در طول سال 94 و 95 در بودجه از لوازم کمک تجهیزاتی برخوردار خواهند شد.


کاری در ادامه برنامه طی گفتگوی زنده تلویزیونی با اشاره به این که معضل اشتغال برای معلولین جدی است گفت: به طوری کلی معلولین برای ادامه تحصیل با مشکل مواجه هستند.


رئیس انجمن معلولین ایران با تاکید بر ضرورت تشکیل کارگاه آموزش فنی و حرفه‌ای ادامه داد: تمام سازمان‌ها باید در امر آموزش در کنار بهزیستی قرار بگیرند.


وی با اشاره به این که شاخص‌ها و دستورالعمل‌ها پیرامون وضعیت معلولین باید مورد اصلاح قرار بگیرد گفت: این شاخص‌ها باید با حضور معلولین تجدیدنظر شود.
 
موسوی در ادامه برنامه با اشاره به نقش قانون و نظارت گفت: معلولیت، محدود تن است اما عامل محرومیت نیست پس باید بسترها را برای معلولین فراهم کنیم.


وی با اشاره به قانون جامع معلولین کنوانسیون جهانی اظهار داشت: باید معلولین را مورد پشتیبانی تحصیلی قرار دهیم پس باید بستر تحصیل برای آن‌ها فراهم شود.


رئیس هیئت‌مدیره کانون معلولین توانا با بیان این که سازمان بهزیستی بالغ بر 50 وظیفه اجتماعی بر عهده دارد افزود: باید با رویکرد جدید با برخی ازان جی اوهایی متحول ارتباط برقرار کنیم.


موسوی تاکید کرد: مسئولین باید بستر لازم را فراهم کنند تا در این بستر آموزش و حمایت‌های آموزشی خود را از افق فکری‌شان شکوفا سازند.


وی با اشاره به این که نیازمند تغییر نگرش هستیم گفت: برابر کنوانسیون‌های جهانی "ان جی اوها" خواهان بازنگری هستند.
 
محبوبه خلوق رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی اتحادیه جهانی معلولان همچنین در ادامه برنامه طی گفتگوی زنده تلفنی با اشاره به این که خوشبختانه در طی سال‌های گذشته تعداد معلولین تحصیل‌کرده افزایش یافته است ادامه داد: باید شرایط جامعه به گونه‌ای فراهم شود تا معلولین بتوانند بهتر در صحنه حضور پیدا کنند.


وی با اشاره به این که جامعه شرایط لازم را برای پذیرش شغل معلولین را ندارد ادامه داد: متأسفانه هنوز جامعه باور ندارد که یک معلول می‌تواند به خوبی کار کند.


انتهای پیام/ 




اشتراک گذاری







۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن