تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آدمى با نيّت خوب و خوش اخلاقى به تمام آن چه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امنيت محي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804421783




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرکل اوقاف استان قزوین خبر داد وجود 2 هزار موقوفه در استان قزوین


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدیرکل اوقاف استان قزوین خبر داد
وجود 2 هزار موقوفه در استان قزوین
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: در حوزه موقوفات حدود یک‌هزار و 970 موقوفه اعم از متصرفی و غیرمتصرفی و بیش از 23 هزار رقبه داریم که تعداد رقبات قابل افزایش است.

خبرگزاری فارس: وجود 2 هزار موقوفه در استان قزوین



به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی در دیدار کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه و هیئت‌ امنای امامزادگان استان با استاندار قزوین که ظهر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در سازمان اوقاف و امور خیریه زیر مجموعه‌هایی را داریم که مرکب از بقاع متبرکه و موقوفات است.
وی افزود: بیش از 8 هزار و 500 بقعه متبرکه در سراسر کشور وجود دارد که از این میان 264 امامزاده در استان قزوین مستقر است که در تمام شهرستان‌های استان متمرکز شده و مردم از نعمت وجودی آن‌ها بهره‌مند می‌شوند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: امامزادگان استان قزوین به لحاظ شجره‌نامه از امامزادگانی هستند که شجره‌نامه آن‌ها معتبر است و برخی از امامزادگان مانند امامزاده حسین(ع) جنبه فراملی و بین‌المللی نیز دارند.
نوروزی ادامه داد: سیاست ما در حوزه بقاع متبرکه براساس منویات مقام معظم رهبری این است که باید بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل شود که در این راستا تمام برنامه‌های فرهنگی و دینی در بقاع متبرکه متمرکز شده است.
وی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری برنامه آرامش بهاری را به مدت 20 روز برای مسافران نوروزی در بقاع متبرکه استان برگزار کردیم که شامل اسکان، پذیرایی و اجرای برنامه‌های مختلف بود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: با توجه به اینکه استان قزوین در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور قرار دارد و مسیر مواصلاتی 12 استان دیگر کشور به شمار می‌رود، آمار جذب گردشگران مذهبی در استان قزوین بالاست.
نوروزی گفت: در دو سال گذشته بیشترین آمار بازدیدکنندگان از استان مربوط به گردشگرانی بود که از امامزادگان و مساجد شاخص استان قزوین بازدید کردند.
وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب سه سیاست کلی در حوزه موقوفات تبیین کرده است، بیان کرد: نخستین سیاست تبیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب حفظ و نگهداری موقوفات موجود است که در این راستا گام‌های خوبی در استان قزوین برداشته شده‌ایم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین افزود: برخی از موقوفات که مجهول بودند، شناسایی شده و برای آن‌ها سند دریافت کردیم که قطع‌یقین این امر می‌تواند اثرات مطلوب زیادی داشته باشد.
نوروزی با اشاره به اینکه دومین سیاسیت تبیین شده از سوی رهبری ایجاد وقف‌های جدید است، اضافه کرد: از سه سال گذشته وقف‌های گروهی در راستای ایجاد وقف‌های جدید در استان در دستورکار قرار گرفته است که تاکنون بیش از 220 مورد وقف جدید به ثبت رساندیم.
وی ادامه داد: به مناسبت‌های مختلف غرفه «همه واقف باشیم» را در خیمه‌های معرفت برپا می‌کنیم تا در مورد وقف به مردم مشاوره دهیم زیرا این امر موجب می‌شود مردم با آگاهی کامل و متناسب با نیاز روز جامعه وقف داشته باشند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد: سومین سیاست تبیین شده از سوی رهبری توسعه موقوفات موجود است که در این راستا برای برخی از رقبات درآمدزایی ایجاد کردیم.
نوروزی تصریح کرد: در بخش‌های مختلف جامعه به ویژه در مورد زوج‌های جوان بی‌بضاعت کاروان جهیزیه را راه‌اندازی کردیم که تاکنون از این محل 400 تا 450 زوج جوان اقلام اساسی جهیزیه را دریافت کردند.
وی با اشاره به اجرای طرح مهر تندرستی گفت: در این طرح برای تأمین دارو و درمان افراد بیمار بی‌بضاعت کمک می‌شود که از محل درآمد موقوفاتی است که با این نیت وقف شده‌اند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: طرح آرامش بهاری، بصیرت عاشورایی، ضیافت الهی، مهر تحصیلی، برنامه‌های دهه ولایت و اعزام مبلغ برخی دیگر از اقدامات فرهنگی این اداره کل به شمار می‌رود.
نوروزی اظهار کرد: در حوزه موقوفات حدود هزار و 970 موقوفه اعم از متصرفی و غیرمتصرفی و بیش از 23 هزار رقبه داریم که تعداد رقبات قابل افزایش است.
وی با بیان اینکه این آمارها نشان از تدین مردم استان قزوین از سال‌های دور دارد، عنوان کرد: بیش از 430 میلیون تومان در سال جاری به هیئت‌های مذهبی و مراسم‌های مختلف تعزیه‌خوانی و روضه‌خوانی از محل موقوفات تزریق شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین یادآور شد: علاوه‌بر کارهای فرهنگی در حوزه کارهای اقتصادی اقداماتی از قبیل ساخت واحدهای مسکونی برای زوج‌های جوان، درمانگاه خیریه در بیدستان و مجتمع تجاری الماس شرق در محمدیه انجام شده است.
انتهای پیام/77010/صا40

http://fna.ir/GL42MT





94/09/18 - 13:46





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن