تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812851634




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بدون درآمد مواد مخدر، تروریست ها تامین مالی نمی شوند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: بدون درآمد مواد مخدر، تروریست ها تامین مالی نمی شوند


وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد، افراط گرایی، تروریسم و مواد مخدر تهدیدهای بزرگی برای افغانستان، منطقه و کل جهان است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صدا وسیما از اسلام آباد، محمد جواد ظریف امروز در پنجمین اجلاس قلب آسیا در اسلام آباد پاکستان گفت: افزایش شمار حملات در کشور افغانستان و تغییر جغرافیای ناامنی ها به مناطق نسبتا امن شمال، ورود مولفه ناامن کننده جدیدی با نام ها و نشان های جدید به خصوص گروه تروریستی داعش، شکاف ها در داخل گروه طالبان و احتمال سود بردن داعش از آن، از موارد بسیار نگران کننده است.
وی با تاکید براینکه شکل گیری یک همکاری موثر اقتصادی به کاهش ناامنی ها و مشکلات در منطقه کمک خواهد کرد، افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره و در طول دوران سخت در کنار مردم و دولت افغانستان بوده و در شرایط خطیر کنونی که آنها فصل نوینی را در حیات سیاسی خود با دولت وحدت ملی آغاز کرده اند، همین رویکرد را تداوم خواهد بخشید.
وزیر امورخارجه تصریح کرد: " جمهوری اسلامی ایران، با توجه به برخورداری از موقعیت ممتاز جغرافیایی و شرایط مناسب امنیتی و زیرساخت های جاده ای و ریلی، مصمم است تا به شکوفایی اقتصاد وتجارت در منطقه و به ویژه افغانستان کمک کند." ظریف افزود: "چالش های فراروی افغانستان و منطقه ما کاملا به هم مرتبط و وابسته هستند. بدون درآمد حاصله از مواد مخدر، گروه های تروریستی امکان تامین منابع مالی لازم را ندارند. از سوی دیگر، شبکه های قاچاق مواد مخدر نیاز به امکانات لجستیکی گروه های تروریستی برای جابجایی مواد افیونی دارند. با ادامه روند فعلی، مافیای مواد مخدر و افراط گرایان به سطحی خواهند رسید که امکان مهار آنها میسر نخواهد بود. هیچ کشوری به تنهایی نمی تواند با تجارت مواد مخدر و جرائم وابسته به آن مبارزه کرده و آنها را کنترل کند. اگر ما خواهان موفقیت در این مبارزه هستیم، بایستی با یکدیگر همکاری کرده و تعاملات مان را در حوزه های سیاسی، نظامی و امنیتی تقویت کنیم."  
ظریف در حاشیه اجلاس قلب آسیا در اسلام آباد نیز با نخست وزیران پاکستان وچین دیدار و گفتگو کرد و در این دیدارها دو طرف بر توسعه همکاری های دو جانبه در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی تاکید کردند.


چهار شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن