محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1830460939
دکوراسیون خاص با دکوراتور مشهور ایتالیایی
واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
دکوراسیون خاص با دکوراتور مشهور ایتالیایی
جان سالادينو، يكي از طراحان مشهور جهان است كه حالا یک سبک دیزاین به نام خودش دارد؛سبک سالادينویی!
مجله منزل - خشایار بهروزی: جان سالادينو، يكي از 10 طراح مشهور جهان است كه او را به خاطر سبك نوينش در طراحي و عشق بياندازهاش به رنگهاي قهوهاي ميشناسند. اين مرد پا به سن گذاشته، مثل خيلي از همنسلان خودش، طراحي را با قلم و كاغذ شروع كرد و هنوز هم او با اين روش، راحتتر ميتواند طرح بكشد تا با استفاده از رايانه. سالادینو را با سبكهاي عجيب و طرز فكر خاصش ميشناسند. او در اين گفتوگوي دوستانه با «كلاوديا ژوستل»، موسس مركز طراحي «آديني» و يكي از طراحان داخلي باسابقه آمريكا كه در سايت SFLUXE منتشر شده رازهاي طراحياش را تا آنجا كه ميشده براي شما بازگو میکند. اين گفتوگو زماني كار شده كه كتاب «ويلا»ي آقاي طراح تازه منتشر شده بود.
قبل از مصاحبه وقتی درباره جان سالادينو، طراح مشهور جستوجو ميكردم، آشنايان و اطرافيانم ميگفتند: «هرگز نميتواني يك وقت مصاحبه با سالادينوي بزرگ جور كني.» اما بالاخره تلاشهاي «جين سيمون»، مشاور دستراستش كه 22 سالي با هم بودهاند، نتيجه داد و توانستم درست وسط برنامه سفت و سختش جايي داشته باشم، در «ماندرين اورينتال» يك فنجان چاي درست و حسابي با او بنوشم و هرچه درباره زندگي و رازهاي هنرياش در ذهن دارم، از او بپرسم.
اين روزها در سانفرانسيسكو هستيد تا كتاب جديدتان «ويلا» را معرفي كنيد. كتاب درباره چيست؟
كتاب محشري است. سه سال طول كشيد تا اين كتاب سر و سامان بگيرد. پنج عكاس در تهیه عکسهای آن كار كردند و به گمانم نخستين كتاب در زمينه طراحي باشد كه با يك DVD عرضه ميشود. خود اين DVD هم موضوع محشري است و كلي موسيقيهاي منحصربهفرد دارد كه كپيرايتشان را از خود سازندگانش خريديم. به نظرم يكجور ميراث براي نوهام به جا گذاشتهام. از همه مباحث در اين كتاب مطلب داريم؛ از معماري گرفته تا طراحي داخلي، طراحي منظره و حتي تفريحات؛ يعني دستور پخت غذا يا مواردي از اين دست. درواقع آنچه ارائه دادهام، يكجور كتاب سبك زندگي است كه بخش معمارياش بيشتر است. كتاب را با صداي خودم خواندهام براي همين به نظر ميرسد كه ما؛ يعني من و خواننده (يا شنونده كتاب) داريم با هم گپ ميزنيم.
اينطور كه من درباره شما خواندهام براي تحصيل به مدرسه هنر و معماري «يل» رفته بوديد. ميخواهم بدانم شرايط دانشكدههاي هنر و معماري در مقايسه با امروز چطور بود؟
مدرسه يل آن روزها داشت تغيير ميكرد. حدود سال 1961 تا 1963 بود. آن زمان خانمها در دانشكده تحصيلات تكميلي درس ميخواندند در حالي كه هنوز در بخش كارشناسي مشغول به تحصيل بودند. دوره كارشناسي ارشد سه ساله بود. كلاسها خودماني بود و بايد براي تعدادي از كلاسها اجازه ميگرفتي بهخصوص در زمينه كلاسهاي تاريخ هنر. اجازه گرفتن هم اينطور بود كه بايد با استادت مصاحبه میکردی كه ببيند به درد شركت كردن در كلاسها ميخوري يا نه. در دوره «هنر و معماري امپراتوري روم» كه آخرين علاقه من بود، 12 نفر شاگرد بوديم.
هر شش نفر پشت يك نيمكت مينشستيم و استاد برايمان توي فنجانهاي نقرهاي اصل، برگ اصل چاي دم ميكرد. در همان حين هم به ما اسلايدهايي را نشان ميداد. اين آخرين كلاسهاي من از يك دوران تحصيلي خاص و خوب بود. از آن كلاسهاي خوب و عالي در نهايت آدمهاي شگفتآوري پا به دنياي هنر گذاشتند. كلاس من بهترين كلاس «يل» در زمينه هنر بود. همه كساني كه از آن كلاس ميشناختم آدمهاي معروفی شدند؛ كساني مثل ريچارد سرا، چاك كلوز، روبرت منگولد، روبرت استرن، جنيفر بارتلد و... . ما مثل يك گروه ماهي گوشتخوار بوديم و راستش را بخواهي، انگار استادها از ما كمي ميترسيدند. از رقابت داخل كلاس هم خيلي چيزها ياد گرفتيم و من فهميدم كه چقدر خوششانس هستم.
ميتوانم تصور كنم. فكرش را بكن كلي آدمهاي محشر دورت را گرفته باشند. معلوم است كه عالي ميشوي. بعد از اينكه به عنوان يك طراح خوشذوق بيرون آمديد، چه كرديد؟
اول همراه با همسرم به جزيرهاي دورافتاده و بكر به اسم «بلاك آيلند»، جايي در اطراف نيويورك رفتيم. خيلي دنج و خلوت بود. بعد هم به پرتغال رفتيم، يك زمين خريديم و من شروع كردم به طراحي يك خانه. زمين خانهمان هفت هكتار بود كه يك سرش هم به اقيانوس ميرسيد. خانه طراحي شده را با چند برابر قيمت فروختيم و من توانستم با استفاده از پولش موسسه بازرگاني و طراحي خودم را در 29 سالگي تاسيس كنم. يك دفتر سه اتاقه در نيويورك اجاره كردم با يك منشي و دفتردار. آن زمانها هنوز كامپيوتر نيامده بود و همه با دست خالي روي ميزهاي طراحي مشغول كار ميشدند.
همهچيز با الان متفاوت بود. روند كار كندتر بود اما فكر ميكنم گاهي بهتر هم بود چون به نظرم با سرعتي كه اينروزها داريم هميشه نميتوانيم درباره كيفيت كار مطمئن باشيم. ميخواهم اين را بگويم كه اگر من اين روزها موفق هستم به خاطر تجربههاي اوليهاي است كه داشتهام و به خاطر اينكه خودم را درگير كامپيوتر نميكنم. به خاطر همين ميتوانم همهچيز را وارونه بكشم. اين توانايي باعث ميشود مشتريان جديدم كلي تعجب كنند. درواقع طراحيهاي كامپيوتري خوب هيچوقت آنها را شگفتزده نكرده ولي از طراحي دستي خيلي لذت ميبرند چون ميتوانند آن را حس كنند. آدمها به خاطر همين آدم بودنشان با طراحي دستي ارتباط بهتري برقرار ميكنند.
قبل از اينكه شركت خودتان را در سال 1972 ميلادي (1351 خورشيدي) تاسیس كنيد، براي شركت ديگري هم كار كرده بوديد؟
قبل از 29 سالگي براي سه شركت ديگر كار كرده بودم كه الان همهشان ورشكست شدهاند. من براي يكي از شركتهاي بزرگ آن زمان كار ميكردم كه 120 كارمند و سه اتاق كنفرانس داشت. كار و بار آنقدر پررونق بود كه بايد از يك هفته جلوتر، اتاق كنفرانس را رزرو ميكردي تا بتواني با مشتريهايت ملاقات كني. هر معماري هم براي خودش كارمند و طراح جداگانهاي داشت.
در اين دوران با معماران بزرگي مثل «پيرو سارتوگو»ي ايتاليايي كار كردهايد. درباره آن دوران بگوييد كه چه حس و حالي داشت و چطور بود؟
آن زمان 26 ساله بودم. رفته بودم برادرم را كه در دانشگاه ويرجينيا درس ميخواند، ببينم. آقاي طراح را هم در يك مهماني ديدم. راستش را بخواهيد نسبت به او خيلي بيادب بودم چون از آدمهاي اشرافزاده بدم ميآمد اما كمي كه گذشت با هم دوست شديم و بحث خوبي داشتيم. او از من پرسيد، آيا ميتوانيم بعدها همديگر را در نيويورك ملاقات كنيم يا نه؟ بعدها كه او به نيويورك آمد به من پيشنهاد كرد، با هم در رم، پايتخت ايتاليا همكاريهايي داشته باشيم. بهتر از اين چيز ديگري هم هست؟ دو سال با هم همكار بوديم.
محيط رم، وضعيت خيابانهايش و فوارههاي بزرگ و عجيبي كه داشت، همهشان برايم الهامبخش بودند. باورتان نميشود اگر بگويم حتي عاشق ديدنيهاي كهنه و پوسيدهاش شدم. طرز فكر من به عنوان يك طراح هميشه اين بوده كه در معماري بايد با حداقلها كنار آمد. عاشق اين بوده و هستم كه با اين طرحهاي به ظاهر پوسيده، يك محيط رمانتيك و كاربردي بسازم. براي همين شروع كردیم به سرهم كردن طرح و نقشهاي قديمي با هم؛ كاري كه در آن زمان كسي نميكرد. مردم به همان طرحهاي قديمشان عادت كرده بودند. رنگ و نقشهاي خانهها، با تم ايتاليايي زياد همخواني نداشت و رنگها متعلق به طبقه بورژوازي بود. من سعي ميكردم در كارهاي بخشهايي از گذشته، قطعات متلاشيشده سازههاي قديمي را در هم كنم و اين طرحها را به شكلي درآورم كه روي ديوار بنشيند.
نگاه امروزتان به طرح و سبك ممكن است با ديگران متفاوت باشد. اين سبكها زماني كه در رم بوديد به سرتان زد؟
فكر ميكنم اين تاثير گرفتن از معماري و سبك ايتاليايي همان راز دروني من است كه شما كشفش كردهايد. اوايل كه به رم رفته بودم به اندازه دانشجويان و استادان درباره سبكهاي معماري و طراحي ايتاليا اطلاعات نداشتم اما در آن دوران اتفاقهايي برايم افتاد كه وقتي الان به گذشتهام نگاه ميكنم به نظرم ميآيد كه دوباره متولد شدهام. يادم ميآيد، آن اوايل كه به رم رفته بودم، خيلي بيپول بودم و براي اينكه بتوانم شكمم را سير كنم، شبها در خيابانهاي رم راه ميافتادم و نان بستنيها را جمع ميكردم و ميخوردم. تقريبا تمام شبها كارم همين بود.
وقتي دنبال غذا ميگشتم، خيابانهاي شهر توريستي و شلوغ، بيش از حد خلوت بود و اين فرصت خوبي بود كه بدون حضور سر و صداي اضافي يا آدمهاي كنجكاو به معماريهاي معروف يا حتي معمولي ساختمانهاي ايتاليايي نگاهي بيندازم. همان زمانها بود كه احساس كردم عاشق معماري كلاسيك و گاهي عظيمالجثه ايتاليا شدهام. ميخواهم بگويم انگار نانبستنيها مرا آنقدر موفق كرد. شايد برايتان جالب باشد اما ورودي خانهها برايم خيلي جذاب بود؛ سازههايي كه معمولا ارتباطي با جهت طلوع و غروب خورشيد داشتند و فلسفهشان در معماري دنياي مدرن ايتاليا فراموش شده بود. در كشورهاي ديگر مثل آمريكا، ورودي آپارتمان يا سازه، جايي براي ورود و خروج بود.
يعني به نظرتان طراحها زياد به در ورودي خانهها اهميت نميدهند؟
همينطور است. همان زمانی كه در رم ميگشتم، به تفاوت درهاي ورودي در رم فكر ميكردم؛ اينكه آدم با تغييراتي در يكسري چيزهاي كوچك چقدر ميتواند تغييرات مهمي ايجاد كند. درهاي ورودي آمريكايي را در نظر بگيريد.
يكسري درهاي آلومينيومي هستند كه يك نوشته بزرگ «بكشيد/فشار دهيد» رويش چسباندهاند و يك دستگيره احمقانه هم رويش نشسته كه هيچ منطقي ندارد. حالا اين تصوير را بگذاريد كنار درهاي ورودي سازههاي رومي كه به خاطر مسائل سنتي ١٤ پا از سطح زمين ارتفاع دارند. درهاي كوچك هم براي رفت و آمد روزانه در نظر گرفته شدهاند.
زندگي خصوصيتان چطور؟ اينكه اهل ايتاليا هستيد، چقدر در ايتاليايي فكر كردنتان تاثير داشته؟
پدر و مادرم ايتاليايي هستند و هركدام در بخشي از ايتاليا به دنيا آمدهاند. يكي از آنها اهل منطقهاي است كه مردماني مهاجر دارد. نشست و برخاست با مردم اين نواحي يك فرصت خيلي ويژه به من داد كه توانستم با مردان جوان آنها بگردم و درباره علايق و عقايدشان بدانم. همين رفت وآمدهاي ساده به من نكاتي را آموخت كه حتي در دانشكده هم كسي به ما ياد نميداد.
کمی هم درباره سبك كاريتان صحبت كنيم؛ سبكي كه تازه است و آن را به نام خودتان، سبك «سالادينويي» نامیدهاند.
سبك معماري سالادينو با بزرگ شدن و افزايش تجربه من، رشد كرد و بزرگ شد. از اين نظر به ورزش تنيس شبيه است. الان با اين سبك ميتوانم 10 كار را همزمان انجام دهم و در عين حال سبك خاص خودم را هم داشته باشم. خوشبختانه من حافظه تصويري خيلي خوبي دارم و هرچيزي كه حتي ٢٠ سال پيش ديده باشم را ميتوانم خيلي دقيق به خاطر بياورم. راز كارم اين است كه براي مشتريهايم وقت ميگذارم و حرفشان را دقيق به خاطر ميسپارم.
بعد با كمك كارمندانم كه ٢٥ نفري ميشوند، بهترين طرحها را گرته ميزنيم تا به يك نمونه عالي و مشتريپسند برسيم؛ طرحي كه ردپاي ايتاليا را در خودش دارد. ما در كار طراحي و ساخت مبلمان هم هستيم. ميدانيد راز كار ما در كجاست؟ اينكه سعي ميكنيم در قرار ملاقاتهايمان سليقه آدمها را جزء به جزء بكاويم.
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]
صفحات پیشنهادی
گشتی در دکوراسیون سنتی خانههای ایرانی
گشتی در دکوراسیون سنتی خانههای ایرانی این خانه در واقع منزل یکی از پزشکان حاذق دوره قاجار بوده است منزل او در سال ۱۲۶۲ خورشیدی ساخته شد با ۸۰۰ مترمربع مساحت که نمونهای از معماری خانههای قاجار است وب سایت چیدانه داستان شهرزاد به پنج شش دهه پیش برمیگردد به سالهای دههپله های گرد چشم گیر در دکوراسیون منزل
راه پله ها ساختاری متفاوت تر به نسبت دیگر فضاهای داخلی خانه دارند خود ساختار وجودی شان علاوه بر کاربرد و کارآیی می تواند یک المان تاثیر گذار بر زیبایی دکوراسیون داخلی باشد راه پله ها انواع مختلفی دارند که یکی از آن ها راه پله های گرد است که معمولا در خانه های بزرگ آن ها را میایتالیایی ها کاخ «کوروش» را ترمیم می کنند
ایتالیایی ها کاخ کوروش را ترمیم می کنند عملیات حفاظت از کاخ اختصاصی کوروش در پاسارگاد با همکاری مشترک هیات ایتالیایی و ایرانی با مرمت بخشی از ستونهای این کاخ و حفاظت از پایه ستونهای فرسوده آن متشکل از سنگهای سیاه رنگ و با هدف استحکامبخشی قطعات از هم پاشیده و در معرض خطر آغلذت تاب خوردن در دکوراسیون منزل!
لذت تاب خوردن در دکوراسیون منزل اینقدر این حس معلق و آزاد بودن در هوا شیرین است که دوست دارم هیجان تاب سواری در فضای داخلی خانه خود نیز تجربه کنم وب سایت چیدانه نمی دانم شما هم مثل من هستید یا نه اما من هنوزم وقتی چشمم به تاب می افتد بدون توجه به اینکه دیگر از سنم گذشتهبادام و این همه خاصیت بی نظیر
آیا از خواص ویژگی های بادام خبر دارید و می دانید این دانه می تواند چه تاثیراتی روی سلامتی تان بگذارد و برای کاهش وزن شما تا چه میزان می تواند مفید و موثر باشد بادام را در میان وعده هایتان بگنجانید و از یاد نبرید با وجود داشتن چربی بالا بادام بسیار مغذی می باشد بادام دانه های خوراگر خاص و تک بودن را دوست داريد...
متفاوتترين بوم نقاشي اگر خاص و تک بودن را دوست داريد اگر انتخابهاي ما براي لباس هميشه از ميان ويترين مغازهها و موجودي آنها باشد ناخواسته همه شبيه هم ميشويم و دستمان براي خلاقيت و ايجاد ستهايي متفاوت بسته است اگر خاص و تك بودن را دوست داريد در ميان طراحان تكدوز بايد جمشکل خاصی در زمینه آنفلوانزا شدید فصلی نداریم
مشکل خاصی در زمینه آنفلوانزا شدید فصلی نداریم معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به آنفلوانزای ایجاد شده در کرمان گفت این بیماری یک آنفلوانزای فصلی است و در تهران مشکل خاصی در رابطه با این بیماری مشابه کرمان نداریم شهنام عرشی اظهار داشت در تهران مشکل خاصی در ریک گلابی و این همه خاصیت
یک گلابی و این همه خاصیتتاریخ انتشار دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳ ۴۷ گلابي يك ميوه ي چهارفصل است و ميتوان از آن در تهيه غذاها و حتي شيرينيجات نيز بهره برد اين ميوه زودهضم شيرين خوشمزه و سرشار از مواد مغذي است به همين دليل از آن براي بهبود بسياري از ناخوشيها و حتيجزئیات طرح سنجش کلاس اولیها اعلام شد قدمی: 60 درصد کلاس اولیها دندان پوسیده دارند/ ارجاع 6700 اول دبستانی به
جزئیات طرح سنجش کلاس اولیها اعلام شدقدمی 60 درصد کلاس اولیها دندان پوسیده دارند ارجاع 6700 اول دبستانی به مدارس خاصرئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به اعلام جزئیات طرح سنجش کلاس اولیها پرداخت و گفت 60 درصد کلاس اولیها دندان پوسیده و حدود ۱۳ درصد نیز اضافه وزن دارندمشهورترين ذاكر اهل بيت در عراق
مشهورترين ذاكر اهل بيت در عراق شناسهٔ خبر 2989975 - پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲ ۱۴ مجله مهر > شبکه های اجتماعی محمد رضا زائری در اینستاگرام خود از یک روضه خوان مشهور عراقی گفته است مجله مهر زائری نوشته است شيخ عبدالزهراء الكعبي مشهورترين ذاكر اهل بيت در عراق است كه صداي-
سبک زندگی
پربازدیدترینها