تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فاطمه پاره وجود من است، هر که او را بیازارد مرا آزار داده و هر که او را خوشحا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802973673




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصميم سياسي و نفوذ فراريان مالياتي رئيس سازمان امور مالياتي را بركنار می‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تصميم سياسي و نفوذ فراريان مالياتي رئيس سازمان امور مالياتي را بركنار می‌کند
جيغ‌هاي فراريان مالياتي آنقدر بلند بود كه بالاخره يك قرباني براي ساكت‌شدنشان بگيرد و اين قرباني كسي نيست جز رئيس سازمان امور مالياتي.
نویسنده : مهران ابراهیمیان 


جيغ‌هاي فراريان مالياتي آنقدر بلند بود كه بالاخره يك قرباني براي ساكت‌شدنشان بگيرد و اين قرباني كسي نيست جز رئيس سازمان امور مالياتي.
به گزارش «جوان» گفته شده علي عسكري به دليل خستگي تا به حال دو بار استعفا كرده و بالاخره اين استعفا مورد قبول واقع شده و جاي آن را فردي خواهد گرفت كه سابقه معاونت وزيري دو وزارتخانه را داشته و هم اكنون مدير‌عامل بانك سپه است. عسكري با اين حال روز گذشته در پاسخ به «جوان» مبني بر اين ادعا گفت: من استعفا نكرده‌ام و هم اكنون رئيس سازمان امور مالياتي هستم و اگر اين تغيير رخ دهد يك تصميم مالياتي است! بنابراين گزارش وي درباره انگيزه اين تصميم توضيحي نداد اما برخي شواهد حاكي است كه اين تصميم ناشي از فشار لابي‌هاي فراريان مالياتي از يك سو و از سوي ديگر فشار نزديكان رياست جمهوري در محدوده دفتر رياست جمهوري است كه چندي پيش گفته بود: «‌بايد برود‌!» ولي روز گذشته عسكري چندين بار تأكيد كرد: من رئيس سازمان امور مالياتي هستم و از سمت خود استعفا نكرده‌ام. وي در پاسخ مجدد به اصرار خبرنگار «جوان» مبني بر اينكه حتي جانشين شما هم معرفي شده است، گفت: فعلاً كه اتفاقي رخ نداده است و اگر اتفاقي هم بيفتد، استعفا يا بركناري نخواهد بود بلكه يك تصميم است! با اين حال يك مقام آگاه در وزارت اقتصاد كه نخواست نامش فاش شود به «جوان» گفت: تقوي‌نژاد مديرعامل بانك سپه، جايگزين او سابقه مناسبي براي احراز اين پست دارد و طيب نيا نيز با اين تغيير موافقت كرده و نبايد آن را به مسائل سياسي مرتبط كرد،‌ البته انتصاب رئيس سازمان امور مالياتي نيازمند تصويب هيئت دولت و صدور حكم وزير اقتصاد است كه قرار است به زودي مصوبه‌اي در اين‌باره صادر شود.
برهمين اساس، علي عسكري براي مدت حدود شش سال و 5/2 ماه (از ابتداي مهرماه سال ۸۸ تاكنون) سكان هدايت سازمان امور مالياتي را بر عهده داشته و در روزهاي آينده به طور رسمي با اين سمت خداحافظي خواهد كرد. در همين حال، گفته مي‌شود محمدكاظم چقازردي (قائم مقام و عضو هيئت مديره بانك سپه) جايگزين تقوي نژاد به عنوان مديرعامل بانك سپه خواهد شد.
  
با درآمد ۴ هزار ميليارد توماني ماليات اندك مي‌دهند
همچنين رئيس سازمان امور مالياتي در حاشيه چهارمين اجلاسيه دوره ششم اتاق اصناف ايران افزود: كساني هستند كه گردش مالي آنها در كشور سالانه 2 تا 4 هزار ميليارد تومان است، اما پرونده مالياتي‌شان اصلاً ربطي به اين عددها ندارد. وي با اشاره به اينكه شايد دعواهاي زرگري كه بين ماليات و اصناف ايجاد شده، ما را از رسالت اصلي‌مان دور كرده است، تصريح كرد: اگر در جايي وارد شده‌ايم، از باب دلسوزي بوده است و خيلي از همكاران خود شما اسامي‌اي به من داده‌اند كه به‌رغم آنكه فعاليت اقتصادي‌شان 10 برابر ديگران بوده است، اما اصلاً پرونده‌اي نداشته‌اند و ما دستور تحقيق و جست‌وجو داده‌ايم.
 
جزئيات سياست‌هاي مالياتي بودجه ۹۵
رئيس كل سازمان امور مالياتي همچنين در جمع خبرنگاران درباره سياست‌هاي مالياتي بودجه ۹۵ گفت: نرخ ماليات بر ارزش افزوده در سال آينده افزايش نمي‌يابد، بنابراين نرخ ماليات بر ارزش افزوده همان چيزي خواهد بود كه هم اكنون اعمال مي‌شود. وي در پاسخ به سؤال ديگر «جوان» مبني بر اينكه با توجه به وضعيت درآمدها‌ي نفتي و ركود درسال آينده آيا ارقام پيش‌بيني شده مالياتي در سال بعد نسبت به امسال كمتر خواهد بود، اظهارداشت: اگرچه پيش‌بيني‌هاي اعداد مالياتي بودجه هنوز نهايي نشده است و بايد ارقام آن در هيئت دولت نهايي شود اما به طور قطع رشد درآمدهاي مالياتي سال آينده از امسال كمتر خواهد بود كه البته به مفهوم كاهش عدد قدر مطلق ماليات‌ها نيست و تنها ميزان رشد آن كمتر خواهد بود. رئيس كل سازمان امور مالياتي تصريح كرد: تاكنون كه هشت ماه از سال مي‌گذرد، ۸۳ درصد اهداف مالياتي بودجه ۹۵ محقق شده و اين نشانگر اين نكته است كه سازمان امور مالياتي براساس نبض اقتصاد، ماليات دريافت كرده است. معاون وزير امور اقتصادي و دارايي اظهاركرد: رشد درآمدهاي مالياتي امسال به زور به ۱۰ درصد خواهد رسيد، بنابراين سازمان امور مالياتي خود را با شرايط ركودي تطبيق داده و براساس آن، ماليات دريافت كرده است.

256 هزار نفر از اصناف پرونده مالياتي ندارند
رئيس كل سازمان امور مالياتي همچنين حين اين نشست با انتقاد از اينكه برخي افراد سالانه ۴هزارميلياردتومان گردش مالي دارند اما پرونده مالياتي آنها با اين اعداد ارتباط منطقي ندارد، گفت: ۲۵۶هزار نفر از اصناف پرونده مالياتي ندارند.
رئيس كل سازمان امور مالياتي افزود: از سال آينده تشخيص علي‌الرأس حذف خواهد شد و بر اساس آن راهكار ديگري جايگزين مي‌شود، ضمن اينكه رايزني‌هاي مختلف با دولت، مجلس، اصناف و اتاق‌هاي بازرگاني و تعاون صورت گرفته به اين جمع‌بندي رسيده است كه مبنا بر اساس اطلاعاتي باشد كه فعالان اقتصادي هم‌اكنون در اقتصاد موجود دارند. وي افزود: نظام مالياتي دو رسالت اخذ ماليات و تنظيم روابط سالم در اقتصاد را بر عهده دارد و در همه جاي دنيا نيز اين دو موضوع را از وظايف نظام‌هاي مالياتي مي‌دانند، بنابراين نظم، شفافيت و سالم‌سازي اقتصاد را بايد از اين سازمان طلب كرد. وي گفت: بانك مركزي از سازمان امور مالياتي سؤال كرد كه از چه تعداد صندوق قرض‌الحسنه ماليات مي‌گيرد كه بر اين اساس اسامي2هزار و 600 مؤسسه مالي قرض الحسنه كه براي آنها پرونده مالياتي وجود دارد، به بانك مركزي معرفي شده‌اند.
  
هشدار نسبت به افزايش نرخ ارز
همچنين در اين مراسم رئيس اتاق اصناف ايران گفت: هم اكنون قوانين دست و پاگير از جمله قانون نظام صنفي و افزايش نرخ ارز بازار را اذيت مي‌كند و دولت بايد فكري براي اين گونه مسائل بكند.  علي فاضلي افزود: هم‌اكنون قانون نظام صنفي در راستاي تسهيل امور نيست و اصناف را به شدت آزار مي‌دهد. رئيس اتاق اصناف ايران به اين نكته هم اشاره كرد كه دولت يازدهم كمترين دخالت را در امور بازار داشته اما اين روزها افزايش نرخ ارز دارد بازار را اذيت مي‌كند كه در نهايت در روند توليد تأثير منفي خواهد داشت.

منبع : روزنامه جوان









تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن