تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خشمش را برطرف سازد، خداوند كيفرش را از او بردارد و هر كس زبانش را نگه دار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804231338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون اول رئیس جمهوری: برخی نسبت به دستاورد مذاکرات بی انصافی می‌کنند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون اول رئیس جمهوری:
برخی نسبت به دستاورد مذاکرات بی انصافی می‌کنند
معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه برخی نسبت به دستاورد مذاکرات بی‌انصافی می‌کنند، گفت: در زمان مناسب دولت تمام مسائل را با مردم در میان می‌گذارد.

خبرگزاری فارس: برخی نسبت به دستاورد مذاکرات بی انصافی می‌کنند



به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، جلسه شورای اداری استان البرز بعد از ظهر امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در این استان تشکیل شد. جهانگیری در بخشی از سخنان خود با اشاره به برگزاری راهپیمایی و تجمع باشکوه اربعین حسینی (ع) گفت: در روزهای اخیر توفیق داشتم که در اربعین سفری به نجف و کربلا انجام داده و همراه با عاشقان سید و سالار شهیدان در این مراسم باشکوه حضور داشتم.
وی افزود: یک اتفاق بسیار بزرگ، نادر و عجیبی در حال شکل گرفتن است و شاید هیچ یک از ما مشاهده چنین صحنه‌های باشکوهی را تصور نمی‌کردیم و باور نداشتیم که در دوره‌ای میلیون‌ها انسان از کشورهای مختلف و در شرایط که عراق گرفتاری‌های زیادی دارد، در کربلا حضور یابند.
این مسئول افزود: متاسفانه امروز کشور گرفتار داعش و شرایط پس از سقوط صدام است. ناامنی شدیدی در عراق حاکم است. اگر چه دولتی مردمی در عراق حضور دارد، اما کشورهای خارجی به بهانه مبارزه با تروریسم گاهی اوقات به چارچوب استقلال سیاسی این کشور تعرض می‌کنند.
جهانگیری بیان داشت: در چنین شرایطی میلیون‌ها انسان از نقاط مختلف دنیا در راهپیمایی و تجمع بزرگ اربعین حسینی (ع) حضور می‌یابند و می‌توان عشق و ایمان به معنی واقعی در این تجمع باشکوه مشاهده کرد.
وی تصریح کرد: از نخستین لحظات رفتن تا برگشتن زائران بارها مشاهده شده است که یک عده‌ای از افراد مشتاق با اصرار از زائران حرم امام حسین (ع) می‌خواهند که میهمان آنها باشند و با اصرار برای آنها مواد خوراکی و شرایط اسکان را فراهم می‌کنند.
معاون اول رئیس جمهوری گفت: در بازدیدی که از یکی از این موکب‌ها داشتم، روحانی عراقی را دیدم که می‌گفت در این موکب روزانه حدود
15 هزار نفر از زائران پذیرایی شده و اسکان می‌یابند.
جهانگیری گفت: علما و اندیشمندان ما باید نگاه ویژه‌ای به این مراسم داشته تا بتوانیم در سال‌های آینده با شکوه بیشتری آن را برگزار کنیم.
وی با اشاره به دیدار خود با مقام عظمای ولایت پیش از سفر به کربلای معلی گفت: در جلسه‌ای که خدمت حضرت آقا رسیدیم، از ایشان درباره ریشه و سابقه تاریخی این مراسم سوال کردم. معظم‌له و یکی از علمایی که در جلسه حضور داشت، فرمودند که در گذشته راهپیمایی از نجف تا کربلا در روز اربعین حسینی (ع) از سوی علما و مراجع و عاشقان اهل بیت (ع) انجام می‌شد، اما حضور این حجم از مردم تنها در سال‌های اخیر مشاهده و در تاریخ ثبت شده است.
معاون اول رئیس جمهوری افزود: این یک پدیده بزرگ است که باید به طور دقیق از سوی علما و دانشمندان مورد بررسی قرار گیرد. انصافا کار بزرگی انجام می‌شود. تنها در چند روز میلیون‌ها ویزا از سوی عراق صادر می‌شود که این حجم از صدور ویزا را در برخی از کشورها طی یک سال هم نمی‌توانند انجام دهند. انصافا عراقی‌ها همکاری خوبی کردند. نهادهای زیادی در ایران برای برگزاری این مراسم باشکوه تلاش کردند که باید از همه آنها تشکر و قدردانی کرد.
وی ادامه داد:  در ابتدای سال جاری دولت تدبیر و امید ورود خوبی به این موضوع داشت. آقای روحانی دستوری را مبنی بر تشکیل ستادی خطاب به وزارت کشور صادر کرد تا کارها ساماندهی شود. من نمی‌خواهم بگویم که نواقصی نداشتیم، اما کار بزرگی انجام شده و باید از همه دست اندرکاران تشکر کرد. وزارت کشور، ارشاد، سازمان حج، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، ستاد عتبات و برخی از استان‌ها به ویژه استانداران ایلام و خوزستان کار سنگینی انجام دادند و از همه آنها تقدیر می‌کنیم.
جهانگیری تاکید کرد: ما از امروز باید تلاش کرده و با برنامه‌ریزی صحیح برای سال آینده آماده شویم. از سوی دیگر باید علما و دانشمندان ما تلاش کرده و این تجمع بزرگ را به یک نماد واقعی وحدت در جهان اسلام تبدیل کنند. ما هرگز نباید وارد دام‌هایی که برای اختلاف مسلمانان پهن شده،‌ بیافتیم و این تجمع می‌تواند نماد واقعی وحدت در جهان اسلام باشد.
وی افزود: تجمع بزرگ اربعین حسینی (ع) می‌تواند تبدیل به نمادی برای عزت اسلام و عزت مسلمین شود و این وظیفه بر عهده علمای اسلام است.
معاون اول رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح دستاوردهای هسته‌ای پرداخت و گفت: ایران در مرحله ورود به دورانی است که انتظار داریم در این دوران تحریم‌های ظالمانه علیه ما لغو شود.
به طور قطع می‌گویم که در طول مذاکرات کار بزرگی انجام شده و اتفاق مهمی افتاده است. جمع زیادی در این زمینه زحمت کشیدند. هدایت کلی با رهبری معظم انقلاب اسلامی بود و با تدابیر رئیس جمهور و نماینده کاردانی که ما در مصاف با 6 قدرت دنیا داشتند، توانستیم به به تمام اهدافی که در مذاکره داشتیم، دست یابیم.
جهانگیری اظهار داشت: ما از مذاکرات می‌خواستیم که حقوق هسته‌ای کشور به رسمیت شناخته شود. دستاوردهای هسته‌ای حفظ شده و از آن پاسداری کنیم. ما از مذاکرات می‌خواستیم که تحریم‌های ظالمانه لغو شد که انشاالله به زودی این کار انجام می‌شود.
وی تصریح کرد:‌ متاسفانه گاهی اوقات بی‌انصافی می‌کنند و در نقدها انصاف را رعایت نمی‌کنند. دولت هم به دلایلی مصلحت نمی‌داند که در این رابطه به نقدهای غیر منصفانه توضیح دهد. اما منتظر هستیم که کار زمانی که به پایان رسید در یک فرصت مناسب توضیحات لازم را به مردم بدهیم.
معاون اول رئیس جمهوری افزود: به طور قطع در آینده نزدیک و زمان مناسب هم رئیس جمهور و هم تیم مذاکره کننده، حرف‌های لازم را بیان خواهند کرد.آن موقع مردم توجه می‌شوند که چه کار بزرگی انجام شد و چه توطئه‌های عظیمی علیه ایران خنثی گردید.
جهانگیری بیان داشت: متاسفانه عده‌ای در اطراف ایران توطئه‌های مختلفی را طراحی کرده بودند که خنثی شد. شاید روزی بتوان بخشی از این توطئه‌ها را برای مردم بازگو کرد. تنها همین نکته را می‌گویم که برخی از کشورها و در راس آن رژیم صهیونیستی تمام توان خود را به میدان آوردند که این مذاکرات به سرانجام نرسد.
وی گفت: حتی بعد از این توافق می‌خواستند و می‌خواهند که جلوی آن را بگیرند و کاری نبود که به آن متوسل نشده باشند. برخی از کشورهای منطقه نیز که مردم مسلمانی دارند، متاسفانه تمام تلاش خود را به کار بستند تا جلوی این کار گرفته شود و می‌گفتند که تحریم‌ها باید بیشتر شود و حتی میلیاردها دلار هزینه کردند که مذاکرات به نتایجه نرسد.
معاون اول رئیس جمهوری تاکید کرد: خوشبختانه با هدایت‌های مقام معظم رهبری و تدبیر رئیس جمهوری و تلاش تیم مذاکره کننده، تمام این توطئه‌ها خنثی شد.
جهانگیری یکی از موفقیت‌های دولت را تلاش برای ساماندهی و انضباط مالی دانست و گفت: با تلاش‌های بسیار به دنبال این هستیم که انضباط مالی برقرار شده کنترل‌های لازم را انجام می‌دهیم.
وی افزود: در سال 90 در مجموع 118 میلیارد دلار درآمد داشتیم که این رقم به واسطه تحریم‌ها در سال 91 به 70 میلیارد دلار کاهش یافت. نتیجه این کاهش درآمد ارزی افزایش قیمت دلار و تنش در اقتصاد کشور بود و تورم به بالای 40 درصد رسید.
جهانگیری گفت: دولت تلاش ویژه‌ای برای کنترل تورم و ساماندهی اقتصادی انجام داده و موفقیت‌هایی حاصل شده است که امیدواریم با تلاش بیشتر به اهداف مدنظر دست‌پیدا کنیم.
انتهای پیام/2302

http://fna.ir/MBA9W





94/09/17 - 17:20





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن