تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  بنر تستی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815415835




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سونامی سرطان در راه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از نفوذ چاه های جذبی به آبهای سونامی سرطان در راه است عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نفوذ چاه های جذبی به سفره های زیرزمینی و در نتیجه آلودگی مزارع و رودخانه ها در پایتخت و شهرهای شمالی کشور از افزایش ابتلا به سرطان دستگاه گوارش خبر داد.
۱۳۹۴ دوشنبه ۱۶ آذر ساعت 15:50

قربانی در گفت و گو با خبرنگار ... اظهار داشت: شاید تصور الودگی سفره های زیرزمینی فقط برای مناطقی از تهران و برخی از شهرهای کشور که بحث چاه های جذبی مورد توجه قرار گرفته است، مطرح باشد. اما تردیدی نیست که در کشور به دلیل صنعتی نبودن و مکانیزه نبودن سیستم فاضلاب در حال حاضر دچار بحران جدی هستیم و اگر به این روش پیش برویم دچار یک خسران بزرگ برای کشور و افراد جامعه خواهیم شد.
وی با بیان اینکه خوشبختانه اراده خوبی برای حذف این معضل در پایتخت شکل گرفته افزود: در تهران شهرداری به همراه وزارت نیرو و آب و فاضلاب شهری گام های خوبی را در جهت مکانیزه شدن و صنعتی شدن سیستم فاضلاب برداشته است .
قربانی در ادامه با هشدار به اثار مخرب چاه های جذبی و مدیریت نادرست سیستم فاضلاب شهری اذعان داشت: نفوذ تدریجی چاه های جذبی به آبها و سفره های زیرزمینی مشکلات عمده ای را در حوزه سلامت و بهداشت به وجود آورده است به ویژه در بسیاری از استانهای شمالی کشور که آبهای زیرزمینی در سطح بالا قرار دارد شاهد سهولت درگیرشدن چاه های جذبی با آبهای زیرزمینی هستیم که این موضوع توانسته آثار مخربی را اکنون بر جای بگذارد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه گفت: در پایتخت و برخی استانهای شمالی کشور موضوع آلودگی آب به دلیل ریخته شدن شبکه فاضلاب به مزارع ، رودخانه ها و حتی دریاها شاهد بروز سونامی وحشتناک سرطان به ویژه سرطان دستگاه کوارش هستیم با وجود این که حل این معضل نیازمند تخصیص منابع گسترده است اما آنچه در حال حاضر همت عمومی و حرکت ملی را می طلبد مقابله با این معضل بزرگ انسانی است.
وی در پاسخ به اینکه چرا منابع مورد نیاز مکانیزه شدن سیستم فاضلاب شهری تامین نمی شود گفت: در سال 92 قرار بود از اعتبارات و تسهیلات بانک جهانی برای حل این معضل استفاده شود که به هر دلیلی اتفاق نیفتاد از طرفی در بودجه سال 93 و 94 نیز قرار بود از تسهیلات و حمایت بانک توسعه اسلامی در این زمینه برخوردار شویم اما متاسفانه تا کنون اراده ای برای حل این معضل مشاهده نشده است.
قربانی افزود: آنچه عزم ملت و دولت را می طلبد مدیریت صحیح سیستم فاضلاب شهری است در غیر اینصورت من اعلام خطر می کنم ورود فاضلاب و اتصال آن به آبیاری کشاورزی و ابهای زیرزمینی به مزارع و رودخانه ها امروز امنیت نیروی انسانی ، امنیت سفره آبی و امنیت غذایی مردم را دچار تردید و خطر کرده است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی آلودگی آب شرب و محصولات کشاورزی را علت عمده بروز سرطان در کشور برشمرد و افزود: تردیدی نیست که حجم بالای ابتلا به سرطان در کشور به ویژه سرطان دستگاه گوارش بی دلیل نیست و یکی از عوامل عمده آن الودگی آب شرب و محصولات باغی و کشاورزی است.
وی ادامه داد: بروز این نوع بیماری ها هزینه های سنگینی را بر دوش جامعه و دولت تحمیل می کند و فشارهای روانی که به خانواده و جامعه وارد می شود بنابراین سرمایه گذاری برای بهبود سیستم فاضلاب و مدیریت صحیح آن هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری خواهد بود.
قربانی در پایان گفت: در حال حاضر اراده ای برای حل این مشکل وجود ندارد و یکی از آیتم های مهم بی ارادگی مدیران شاخص کمبود منابع مالی در این زمینه است.        













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن