تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چه آسان است مرگى كه در راه رسيدن به عزّت و احياى حق باشد، مرگ عزتمندانه جز زندگى جاو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805136806




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روز خونین پرندگان با مجوز محیط‌زیست!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: روز خونین پرندگان با مجوز محیط‌زیست!
«هجوم ۱۶۰ قايق شكارچي به آشوراده»، تيتر گزارشي بود كه روز گذشته در زير بخش محيط‌زيست سرويس اجتماعي مهر منتشر شد و بازتاب گسترده‌اي در ميان رسانه‌ها و انجمن‌هاي حامي محيط زيست داشت.
نویسنده : علي خدايي بيجاري 


«هجوم ۱۶۰ قايق شكارچي به آشوراده»، تيتر گزارشي بود كه روز گذشته در زير بخش محيط‌زيست سرويس اجتماعي مهر منتشر شد و بازتاب گسترده‌اي در ميان رسانه‌ها و انجمن‌هاي حامي محيط زيست داشت.
 رسانه ياد شده در تشريح اين ماجراي بي‌سابقه كه در ميان دوستداران محيط‌زيست به «روز خونين محيط‌‌زيست» مصطلح شده، نوشته است كه با شروع صدور پروانه شكار در هفته‌هاي گذشته و هجوم شكارچي‌ها به سمت مناطق شكار آزاد، صبح پنج‌شنبه گذشته بيش از ۱۶۰ قايق اجاره‌اي به همراه تعداد كثيري از شكارچيان از شمال غربي بندرتركمن در منتهي اليه شمال شرقي كانال چپقلي به سمت منطقه آزاد شكار دريايي، هجوم بردند و پس از عقب‌نشيني كلوني‌هاي پرندگان به سمت منطقه حفاظت شده، شكارچيان نيز وارد منطقه شكار ممنوع آشور در شمال شرقي آشوراده شدند و ميدان تيري مرگبار را در منطقه براي پرندگان مهاجر ايجاد كردند. منطقه‌اي كه به گفته حر منصوري، ديده‌بان طبيعت ميانكاله، بزرگ‌ترين جمعيت‌هاي پرنده در آن وجود دارند اما محيط‌بانان كم‌شمار ميانكاله موفق به بازداشت ۲۲ شكارچي غيرمجاز شدند.
اين اتفاق يادآور نكات مهمي از اظهارات عجيب برخي از كارشناسان و مواضع دو‌پهلوي مسئولان محيط زيست است كه در ادامه به دو گزينه مهم اشاره خواهد شد.
يكم: در روز ششم مهر‌ماه سال گذشته بود كه خانم ابتكار در واكنش به قتل عام پرندگان در فريدونكنار و برخي از شهر‌هاي شمالي كشور، طي يك قلم‌فرسايي مطول در صفحه فيس‌بوك خود به موضوع مقابله سازمان تحت امرش با صيادان و شكارچيان اشاره و تأكيد كرده بود كه در اين خصوص سازمان محيط زيست كوتاه نخواهد آمد‌! يك روز پس از عرض‌اندام مسئولانه خانم رئيس، يعني در روز هفتم مهرماه و در جشن ملي بزرگداشت مقام محيط‌بان، دكتر علي لاريجاني در سخنراني خود پيشنهاد داد كه براي بهبود وضعيت حيات جانوري، در يك بازه پنج‌ساله شكار ممنوع اعلام شود.  دكتر ابتكار با شور و حال زايدالوصفي (‌كه شايد به خاطر نظر رئيس مجلس در مقابل شايعات حضور وي در مجلس براي پاسخگويي به سؤالات و ابهامات نمايندگان و مقابله با نمايندگان منتقد سركار خانم بوده باشد) از اين پيشنهاد استقبال نموده و افزوده بود كه در بازنگري‌اي كه در قانون شكار انجام مي‌دهيم به طور جدي به خاطر تغييراتي كه در طبيعت اتفاق افتاده و به افت جمعيت گونه‌ها به دلايل مختلف منجر شده، پيگيري خواهيم كرد. الان هم توقف شكار در پنج سال كه طرح آقاي لاريجاني بود را بررسي مي‌كنيم.
اما با كمال تعجب وعده‌هاي خانم ابتكار نه تنها در مسير وعده داده شده او پيش نرفت و حتي متوقف نشد، بلكه با چرخش 180درجه‌اي به صدور گسترده مجوز شكار پرندگان منجر شد كه يكي از عواقب آن حادثه آشوراده و فريدونكنار در چند روز گذشته است. با اين حال بايد خطاب به خانم ابتكار معروض داشت كه نمي‌شود هم‌ آش معاويه را خورد هم پشت سر علي نماز خواند!
دوم: نكته جالب اينجاست كه هجوم160قايق شكارچي در حالي كليد خورده بود كه همان روز و قبل از آنكه شاهكار شكارچيان داراي مجوز قانوني سازمان محيط زيست روي داريه بيفتد و بازتاب يابد، خانم ابتكار در دوازدهم آذرماه در كانال تلگرامي‌اش از عمليات گسترده دستگيري متخلفين شكار و صيد در منطقه آشوراده خبر داده بود و در تشريح اين ماجرا به سبك فيلم‌هاي پليسي مرقوم فرموده بود كه طي يك عمليات غافلگيرانه نيروهاي يگان حفاظت محيط‌زيست شهرستان بهشهر مستقر در پناهگاه حيات وحش ميانكاله در منطقه آشوراده موفق به دستگيري 22 نفر شكارچي غير‌مجاز، كشف و ضبط 22 قبضه انواع سلاح شكاري، چهار فروند قايق و 34 قطعه انواع پرندگان مهاجر از قبيل چنگر، مرغابي و باكلان شدند. اما وي مرقوم نفرموده بود كه در ميان 160قايق صيد و شكار و هزاران شكارچي كه مجوز سازمان متبوع ايشان را گوشه جيب‌ها نهاده بودند، 22شكارچي بدون مجوز وجود داشته اند!
و اما در پايان بد نيست كه از خانم ابتكار تقاضا نماييم كه در لابه‌لاي اظهارات جالبي مانند مشاهده ۱۸ توله يوز(!) در كشور( ولابد آن هم در طول دوسال مسندنشيني سركار بر مسند رياست سازمان محيط زيست)، اشاره‌اي هرچند كوتاه هم به عملكرد خود در راستاي ممنوعيت شكار بفرماييد و اين ابهام را بر‌طرف سازيد كه مجوزهاي شكار مشخصاً از چه طريق و توسط چه كساني صادر شده‌اند؟

منبع : روزنامه جوان









تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن