تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منزلت مردم را در نزد ما، از اندازه روايتشان از ما بشناسيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820527717




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علوم انسانی از دبیرستان های عادی حذف شد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: علوم انسانی از دبیرستان های عادی حذف شد


به منظور هدایت استعدادهای برتر به رشته های علوم انسانی، این دروس از سال آینده تنها در مراکز خاص تدریس می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، اسفندیار چهاربند در نشست خبری گفت: در حال حاضر نزدیک به 12 مدرسه فرهنگ در شهر تهران داریم که برای سال تحصیلی آینده به 24 مدرسه افزایش می یابد. وی ادامه داد: دانش‌آموزان برای رشته علوم انسانی باید در این دبیرستان‌ها تحصیل کنند و درحقیقت با تقویت مدارس فرهنگ برای هدایت استعدادهای برتر به رشته علوم انسانی تلاش می‌کنیم. چهاربند درباره تغییر شیوه هدایت تحصیلی دانش آموزان متوسطه نیز گفت: این دانش‌آموزان از سال اول دبیرستان به شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی هدایت می شوند، در حقیقت هدایت تحصیلی از پایه اول دبیرستان به پایه نهم منتقل شده است. وی افزود: اگر با یک برنامه‌ ریزی دقیق و هوشمندانه و با ارتقای آگاهی خانواده‌ها این مرحله صحیح اجرا نشود، توزیع دانش آموزان بین شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی دستخوش تغییرات جدی می‌شود و دستاورد سال های گذشته که هدایت 35 درصد دانش‌آموزان به شاخه فنی و حرفه‌ای بود تهدید می‌شود. مدیرکل آموزش و پرورش تهران گفت: هدایت تحصیلی در پایه نهم صرفاً به معنای انتخاب یک رشته تحصیلی نیست بلکه پیامد آن توزیع منابع انسانی در سال های آینده است و گام نخست جهت گیری نیروی انسانی برای ورود به بازار کار است؛ اگر امروز شاهدیم بیش از 300 هزار صندلی در مؤسسات آموزش عالی خالی است باید ریشه آن را در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان جستجو کرد. وی ادامه داد: هرچه توسعه آموزش عالی صحیح انجام شود بر جهت گیری خانواده‌ها و دانش آموزان در انتخاب رشته تأثیر می‌گذارد زیرا انتخاب رشته مبنای انتخاب شغل در آینده است و اگر فردی هدایت تحصیلی را صرفاً تحصیل در آموزش عالی ببیند و به موضوع اشتغال بی توجه باشد نتیجه آن می‌شود که نیمی از فارغ التحصیلان آموزش عالی متناسب با نیاز بازار کار نیستند. چهاربند با بیان اینکه برای کیفیت‌ بخشی فرآیند تعلیم و تربیت، اقدامات زیادی از اردیبهشت پارسال انجام شده است گفت: برخلاف اطلاعات و اخباری که در برخی رسانه‌ها منعکس شد، بالغ بر 34 میلیارد تومان در طول تابستان و تاکنون برای تأمین نیازهای جاری مدارس تخصیص داده‌ایم. وی افزود: حدود 9 میلیارد تومان صرف تعمیرات مدارس، سرویس‌های بهداشتی، تعمیر تجهیزات هنرستان‌ها، تعمیر میز و نیمکت، تجهیز مدارس و استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس در تهران شده است.
چهاربند افزود: در سال تحصیلی 95-94 یک میلیون و 80 هزار دانش‌آموز در 4 هزار و 200 مدرسه که 2 هزار و 700 مدرسه دولتی و هزار و 500 مدرسه غیردولتی هستند تحصیل می‌کنند. مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: 19 درصد دانش‌آموزان در بخش غیردولتی هستند و بالاترین نسبت دانش‌آموز دولتی به غیردولتی به تهران اختصاص دارد که نشان از ظرفیت مشارکت مردم در تعلیم و تربیت است.


یک شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن