تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه مؤمن بيمار شود سپس خداوند شفايش دهد، آن بيمارى كفّاره گناهان گذشته و پندى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806725892




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاریخچه سیستم عامل ویندوز (2)


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
تاریخچه سیستم عامل ویندوز (2)




ویندوز در حال حاضر بازدهی بهتری دارد، گرافیک بهتر با ۱۶ رنگ و آیکون های بهتر شده





وب سایت تک فارس - پدرام علی نیا: تصورکنید هم اکنون در دهه ۱۹۷۰ هستید، در سرکارتان و نیاز به یکی کپی از یک متن دارید، باید منتظر تایپیست مخصوص دفتر با آن ماشین‎های تایپ پرسروصدا باشید.

 کمتر کسی در مورد میکروکامپیوترها چیزی شنیده است، اما دو جوان دیوانه‎ی کامپیوتر یعنی بیل گیتس و پاول آلن این کامپیوترهای شخصی را راهی بسوی آینده می‎بینند.

در ۱۹۷۵ گیتس و آلن شرکتی بنام مایکروسافت را بنا کردند. مانند خیلی دیگر از استارت آپ ها مایکروسافت ابتدا کوچک بود اما دید بسیار بزرگی داشت. بر روی هر میزی و در هر خانه ای یک کامپیوتر. در طی سال های بعد مایکروسافت شروع به تغییر نحوه‎ی کارکردن ما کرد.

Windows 3.0

در ۲۲ می ۱۹۹۰ مایکروسافت از Windows 3.0 رونمایی کرد. به فاصله‎ی زمانی کوتاهی در ۱۹۹۲ Windows 3.1 عرضه شد. بطور کلی این نسخه از ویندوز توانست به فروش ۱۰ میلیون کپی در دوسال اول عرضه دست یافت، این مورد ویندوز را به رایج ترین سیستم عامل مورد استفاده در میان کاربران تبدیل کرد.


تاریخچه سیستم عامل ویندوز – از دستورات سخت تا لمس آیکون‎ها(بخش دوم)



ویندوز در حال حاضر بازدهی بهتری دارد، گرافیک بهتر با ۱۶ رنگ و آیکون های بهتر شده. موج جدیدی از کامپیوترهای ۳۸۶ به بیشتر محبوب شدن ویندوز ۳ کمک کردند، آن هم به لطف پشتیبانی کامل از پردازنده اینتل ۳۸۶ که باعث اجرا شدن هر چه سریع‎تر برنامه‎ها می‎شود. برنامه‎های مدیربرنامه‎ها، مدیر فایل و مدیر پرینت در ویندوز ۳ برای اولین بار نمایان شدند.

سیستم عامل ویندوز به همراه فلاپی دیسک هایی نصب می‎شدند که به همراه جعبه هایی بزرگ با دفترچه های راهنما قطور و سنگین به فروش می‎رسیدند.

محبوبیت ویندوز ۳ در این دوره بیشتر از پیش شد که دلیل آن ارائه یک کیت توسعه نرم افزارهای ویندوز جدید بود، که به توسعه دهندگان نرم افزار اجازه می‎داد تا بیشتر برروی نوشتن برنامه خود تمرکز کنند تا برروی نوشتن درایورهای دستگاه‎ها.

ویندوز در حال فراگیر شدن در محیط های کار و خانه بود. این نسخه همچنین بازی هایی را نیز درون خود داشت مانند: Solitaire، Hearts و Minesweeper. ویندوز برای کارهای گروهی بهینه تر شد. در این نسخه امکان ایجاد شبکه های peer to peer وجود داشت و همچنین از قابلیت شبکه کردن تحت دامین پشتیبانی می‎کرد، برای اولین بار کامپیوترها به یک بخش جدانشدنی در محاسبات تبدیل شدند.


تاریخچه سیستم عامل ویندوز – از دستورات سخت تا لمس آیکون‎ها(بخش دوم)



Windows NT

زمانیکه ویندوز NT در ۲۷ جولای ۱۹۹۳ منتشر شد، مایکروسافت با یک نقطه عطف مهم روبرو بود. رقابتی که در اواخر ۱۹۸۰ شکل گرفت و هدف آن ارائه سیستم عاملی کامل و کاربردی بود. برخلاف ویندوز ۳، .ویندوز NT یک سیستم عامل ۳۲ بیتی بود که این به معنای به کارگیری آن در سیستم های محاسباتی مهندسی و علمی بود.

Windows 95

در ۲۴ آگوست ۱۹۹۵ مایکروسافت ویندوز ۹۵ را منتشر کرد که یک رکورد را ثبت کرد، فروش ۷ میلیون کپی در ۵ هفته‎ی ابتدایی. این اولین بار بود به صورت رسمی با تبلیغات گسترده فروش یک نسخه از این سیستم عامل شروع شده بود.تبلیغات تلویزیونی با عنوان "من را شروع کن” با محوریت نمایش دادن تصاویر دکمه‎ی استارت جدید.


تاریخچه سیستم عامل ویندوز – از دستورات سخت تا لمس آیکون‎ها(بخش دوم)



این بار نوبت دنیای جدیدی بود، دنیای مودم‎ها، ایمیل ها، دنیای جدید مجازی، با بازی های چندرسانه ای و نرم‎افزارهای آموزشی مختلف. ویندوز ۹۵ دارای پشتیبانی از اینترنت، اتصال به شبکه با دیال-آپ و قابلیت های plug & play برای نصب بسیار ساده و راحت دستگاه‎ها و نرم افزارهای کاربردی همراه بود. این سیستم عامل ۳۲بیتی جدید همچنین قابلیت های چندرسانه ای بسیار خوبی را به همراه خود داشت.

درزمان عرضه ویندوز ۹۵، نسخه‎های قبلی این سیستم عامل یعنی ویندوز و MS-DOS تقریبا برروی ۸۰ درصد کامپیوترهای جهان نصب شده بود. ویندوز ۹۵ یک بروزرسانی برای این سیستم عامل‎ها بود. برای اجرای این سیستم عامل شما به یک کامپیوتر با پردازنده ۳۸۶DX و یا مدلی قوی‎تر مثل ۴۸۶ و حداقل ۴ مگابایت حافظه رم(۸ مگابایت مقدار پیشنهادی بود) نیاز داشتید.نسخه‎های بروزرسانی هم برروی فلاپی دیسک ها و هم بروی سی دی ها دردسترس بودند. در این سیستم عامل ۱۲ زبان وجود داشت.


تاریخچه سیستم عامل ویندوز – از دستورات سخت تا لمس آیکون‎ها(بخش دوم)



برخی از قابلیت های ویندوز ۹۵ مواردی مثل استارت منو، نوار وظیفه و کلیدهای بزرگ کردن و کوچک کردن و بستن پنجره‎ها بودند.

موج فراگیر اینترنت

در اوایل دهه ۱۹۹۰ متخصصان تکنولوژی در مورد فناوری بنام اینترنت صحبت می‎کردند، شبکه‎ای از شبکه ها که می‎توانست تمامی کامپیوترهای سراسر جهان را به یکدیگر متصل کند.

در ۱۹۹۵ بیل گیتس از اینترن بعنوان یک موج فراگیر یاد کرد و همچنین اینترنت را مهم ترین پیشرفت دنیای تکنولوژی از ابتدای آن تا به آن زمان دانست. در تابستان ۱۹۹۵ اولین نسخه مرورگر Internet Explorer منتشر شد.


تاریخچه سیستم عامل ویندوز – از دستورات سخت تا لمس آیکون‎ها(بخش دوم)









تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن