تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821008455




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس‌جمهور: كار براي خدا و انجام تكليف، رمز ماندگاري است آرمان‌هاي امام(ره) در آستانه تحقق جهاني است و ما هم مسوول هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس‌جمهور: كار براي خدا و انجام تكليف، رمز ماندگاري است آرمان‌هاي امام(ره) در آستانه تحقق جهاني است و ما هم مسوول هستيم


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

رييس‌جمهور تصريح كرد: درسي كه امام (ره) دائم بر آن تكيه مي‌كرد دو وجه از يك حقيقت كه همان كار براي خدا و انجام تكليف است، بود. خلاصه‌ي پيام همه‌ي پيامبران نيز همين دو كلمه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر محمود احمدي‌نژاد رييس‌جمهور كشورمان شنبه‌شب در ديدار اعضاي ستاد مركزي بزرگداشت حضرت امام خميني (ره) با اشاره به فرا رسيدن ايام رحلت امام (ره) و تاكيد بر اين ‌كه نه تنها در ايران بلكه در همه‌ي عالم غوغايي برپاست، خاطرنشان كرد: امام(ره) پرچمدار همه‌ي خوبي‌ها و زيبايي‌ها براي بشريت امروز بود. همه‌ي وجود امام(ره) در راه، راهنما و پشتيبان رهروان و هم دستگير افتادگان در مسير بود.

رييس‌جمهور كلام امام، سكوت امام و نگاه ايشان را هم نوعي درس توصيف كرد.

وي كار براي خدا و انجام براي تكليف را عين پيروزي عنوان كرد و اظهار داشت: اين تنها راهي است كه شكست در آن معنا ندارد. كسي كه براي خدا كار مي‌كند و درصدد انجام تكليف الهي است، انديشه، نوع دريافت و تصميم‌گيري‌هايش متفاوت مي‌شود.

احمدي‌نژاد ادامه داد: وقتي علماي ديني و شخصيت‌هاي تاريخي را با امام(ره) مقايسه مي‌كنيم، مي‌بينيم جنس و نگاه، چارچوب انديشه و مباني نظريشان متفاوت است؛ كسي كه براي خدا كار مي‌كند آرام آرام از زمان و مكان فاصله مي‌گيرد و افق نگاهش جهاني و از محدوده‌ي زمان هم خارج و ابدي مي‌شود.

رييس‌جمهور گفت: هر كس در هر جاي دنيا وقتي كلام و پيام امام(ره) را گوش مي‌دهد انگار كه به پيامي آشنا گوش سپرده است و كسي از صميم دل و به زبان آن‌ها با آنان صحبت مي‌كند.

احمدي‌نژاد كار براي خدا و انجام تكليف را رمز ماندگاري توصيف كرد و گفت: كسي كه براي خدا كار مي‌كند مناسبات شكل گرفته بر پايه‌ي انديشه‌هاي مادي، زنجيري بر پايش نيست و آنها را به حساب نمي‌آورد، همان‌گونه كه در روز اول جنگ همه چيز سيال بود و نيروهاي نظامي ما آماده نبودند امام با تعبيري گفتند كه، دزدي آمده و سنگي آنداخته است كه جوانان ما آنها را بيرون مي‌كنند.

وي ادامه داد: برخي فكر كردند امام(ره) جنگ رواني مي‌كند در حالي كه امام(ره) به حقيقت اعتقاد داشت و آنها را صاحب قدرت نمي‌شناخت. كسي كه براي خدا كار كند و با خدا پيوند بخورد همه‌ي قدرت‌ها مال اوست و قدرت ديگري براي او وجود خارجي ندارد.

وي خاطرنشان كرد: كسي كه با خدا پيوند بخورد ابعاد وجودي‌اش خدايي مي‌شود. امام(ره) نه فقط براي ما بلكه براي همه‌ي بشريت الگوست و اين مساله در همه‌ي اعصار صدق مي‌كند و هرچه زمان مي‌گذرد، جلا مي‌خورد و نوراني‌ترمي‌شود.

احمدي‌نژاد افزود: هرچه ملت‌ها بيدارتر مي‌شوند، امام(ره) درخشندگي بيشتري پيدا مي‌كند.

به گزارش ايسنا، احمدي‌نژاد هم‌چنين با اشاره به حركت جهاني امام خميني (ره) گفت: تبري كه امام به حركت درآورد و بت‌ها را به زمين ريخت، همان تبر امروز بت‌ها را به زمين مي‌ريزد. موجي كه امام(ره) به حركت درآورد هر روز در دنيا توفنده‌تر است. خيلي‌ها دلشان مي‌خواست با جدايي ظاهري امام(ره) اين موج از كار بيفتد، اما امروز امام در دنيا شناخته شده‌تر از 20 سال قبل است. اين تفكر آنها نيز ناشي از فهم‌نكردن جاودانگي و معناي مادي و معنوي است.

احمدي‌نژاد با بيان اين ‌كه، دست پرتوان امام(ره) يكي از بت‌هاي بزرگ حاكم بر نيمي از جهان را فرو ريخت و به فضل الهي شاهد خواهيم بود كه نيم ديگر را نيز منحل كند، اضافه كرد: هم‌اكنون آثار آن را مي‌بينيم، قدرت‌هايي كه از لحاظ نظري نزديك به 200 سال حالت هجومي داشتند و خداپرستان را در انزوا قرار داده و اجازه‌ي سرداده شدن فرياد خداپرستي از گلوي كسي را نمي‌دادند و 60 تا 70 سال بر موزه‌ي حاكميت سياسي رانده بودند و همه‌ي دنيا را تحت سيطره‌ي خود درآورده بودند، هيچ‌كس در ذهنش نبود كه بتوان آن هيمنه‌ي اهريمني را شكست، اما از روزي كه امام آمد اين هيمنه در انفعال سنگين فرو رفت كه هم‌اكنون نيز هست.

رييس‌جمهور در ادامه با بيان اين‌كه به لطف قيام الهي امام(ره) و مجاهدت‌هاي ملت و خط الهي ولايت، امروز قدرت‌هاي فاسد به طور كامل خلع سلاح شده‌اند و هيچ پيامي ندارند، اظهار داشت: هم‌اكنون اين قدرت‌ها در فرهنگ، اقتصاد و مديريت جهان در بن‌بست كامل هستند و كوچك‌ترين مسئله‌اي را نمي‌توانند حل كنند و به قول رهبري عزيز در هر جبهه‌اي كه در برابر ملت ايران ايستاده‌اند، ملت ايران آنها را شكست داده است.

وي تاكيد كرد: ترديد ندارم فرهنگ امام(ره) در هر نقطه‌اي با فرهنگ و جبهه مستكبران روبرو شود بدون ترديد پيروزي از آن جبهه امام است.

احمدي‌نژاد بشارت داده شده توسط امام(ره) را بشارت پيامبر اسلام و ائمه طاهرين عنوان و خاطرنشان كرد: امروز نشانه‌هاي آن را مي‌بينيم. كدام تحليلگر در دنيا جرات دارد بگويد، رژيم صهيونيستي باقي‌ماندني است؟ كل نظام استكباري در بن‌بست مطلق و سراشيبي سقوط حتمي است. اين‌ها همه دستاورد حركت امام(ره) است.

احمدي‌نژاد هم‌چنين گفت: كار براي خدا نيازمند حجم بالا نيست و نيازمند كيفيت است. كار وقتي براي خدا بود پيامبر(ص) و حضرت ابراهيم(ع) و امام(ره) يك تنه قيام كردند.

احمدي‌نژاد فراگيري كاري موج عظيمي در دنيا را نيازمند خدايي بودن آن كار دانست و گفت: اگر كار براي خدا باشد، موج عظيم دنيا را فرا مي‌گيرد كه امروز گرفته است. خيلي جاها ماها ظرفيت نداريم و برخي اصرار دارند كه نگذارند اين‌ها شكوفا شود. وقتي از مديريت جهاني صحبت مي‌كنيم به جاي اين‌كه به آمريكا بر بخورد به آنها بر مي‌خورد، در حالي كه نگاه امام جهاني بود.

وي تصريح كرد: مگر امام(ره) نفرمودند تا ظلم هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستيم. مگر امام نفرمودند تا برافراشتن پرچم « لا‌اله‌الاالله محمدرسول‌الله» بر قله‌ي رفيع ما هستيم.

احمدي‌نژاد با تاكيد بر اين‌كه امام(ره) نمي‌تواند متعلق به يك زمان و مكان محدود باشد، با طرح اين پرسش كه مگر خدا را مي‌توان در حجم محدود كرد؟ گفت: امام همه چيزش خدايي بود. امروز ذكر و نام امام، ذكر همه‌ي خوبي‌هاست. ذكر امام ذكر خداست چون امام(ره) خداپرستي را زنده كرد و هركس نام امام را مي‌شنود به ياد خدا مي‌افتد.

احمدي‌نژاد وجود خدا را رحمت براي تمام بشريت و براي تمام ابناء بشر عنوان كرد كه جز خير نخواسته است و همه‌ي فيوض الهي جز رحمت نيست كه در اين راستا امام(ره) هم براي همه‌ي بشريت و موجودات رحمت بود.

وي افزود: امام براي همه و حتي دشمنانش نيز محبت بود و در عين حال شجاع‌ترين شجاعان زمان در برابر همه‌ي فاسدان بود و رحمت در برابر آنان بود، اگر گوش مي‌كردند.

وي افزود: امام اولين پايبند به اصول و ارزش‌هايش بود. كسي كه دنبال تكليف الهي است قطعا بايد پايبندترين افراد به اصول و ارزش‌هايش باشد كه امام(ره) نيز تا آخرين لحظه ذره‌اي از اصول خود تخطي نكرد.

به گزارش ايسنا، رييس‌جمهور بزرگداشت امام(ره) را در واقع ادامه‌ي راه امام عنوان كرد و خطاب به جمع حاضر گفت: بايد به شما تبريك بگويم. خيال نكنيد كه اتفاقي روي داده و شما عضو اين صفات شده‌ايد. ترديد نكنيد كه اين يك عنايت و يك توفيق است. ما اگر در كشور كار مي‌كنيم به عشق امام و نام امام(ره) است تا نام ايشان در دنيا منتشر شود.

احمدي‌نژاد با اشاره به اين‌كه در ايران سال به سال امام بيشتر شناخته مي‌شود و راه امام نوراني‌تر و مستحكم‌تر و درخشان‌تر مي‌شود، گفت: مراسم سالگرد يك سمبل است وگرنه همه‌ي روزها متعلق به امام است.

رييس شوراي عالي انقلاب فرهنگي در ادامه در توصيه‌هايي به اعضاي ستاد بزرگداشت امام(ره) گفت: بايد به عنوان ماموريت اصلي انديشه‌هاي امام را در دنيا به سرعت منتشر كنيم. دنيا با خلا فكري مواجه است و امروز ليبراليسم و كمونيسم به پايان راه رسيدند و نه تنها جاذبه‌اي ندارند بلكه در هرجا مطرح مي‌شوند مورد نفرت قرار مي‌گيرند. بايد بخش خارجي ستاد در چند كشور سال آينده مراسم سنگيني برگزار نمايد.

احمدي‌نژاد گفت: اين حرف‌ها جاذبه دارد و ضرورت امروز و فضاي بشريت است چرا كه منطبق با فطرت انسان‌هاست.

وي تاكيد كرد: امام جهاني است و نبايد امام را در جغرافياي ايران محصور كنيم. امام متعلق به همه است، لذا بايد حركت را شتاب دهيم.

رييس‌جمهور يادآور شد: آرمان‌هاي امام در آستانه‌ي تحقق جهاني است و ما هم مسوول هستيم؛ البته بايد به تكليف الهي خود عمل كنيم و نتيجه از آن خداست.

وي هم‌چنين گفت: اين ظرفيت در كشور وجود دارد و قدرت اجرايي آن نيز موجود است و دولت نيز در خدمت شماست و اميدواريم شاهد تحقق همه‌ي آرمان‌هاي امام(ره) در جهان باشيم.

انتهاي پيام
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 272]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن