تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820452887




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بانوي نيکوکار فارسي 30 ميليارد تومان براي ريشه کني سرطان اهدا کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ آذر ۱۳۹۴ (۱۲:۳۹ب.ظ)
بانوي نيکوکار فارسي 30 ميليارد تومان براي ريشه کني سرطان اهدا کرد موج - زهرا سعادت، بانوي نيکوکار استان فارس، ساختمان دوم بيمارستان آنکولوژي امير را به ارزش 30 ميليارد تومان به دانشگاه علوم پزشکي شيراز اهدا کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، زهرا سعادت فرزند مرحوم عبدالکريم سعادت در سال 1304 متولد شد. وي که سال ها به عنوان آموزگار به تربيت آينده سازان اين مرز و بوم مشغول بود، در سال 1378 به ياد فرزندش امير که بر اثر بيماري سرطان جان خود را از دست داده بود، بيمارستان 6 طبقه آنکولوژي امير را به دانشگاه علوم پزشکي شيراز اهدا کرد.
اين بانوي نيکوکار، در ديدار با رئيس و هيات رئيسه دانشگاه علوم پزشکي شيراز و تني از بزرگان علم پزشکي در شيراز از جمله پروفسور علي اصغر خدادوست، بنايي به ارزش 30 ميليارد تومان را به عنوان بخش دوم بيمارستان آنکولوژي امير به دانشگاه علوم پزشکي شيراز اهدا کرد.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي شيراز، در اين ديدار، گفت: بانو سعادت به معناي واقعي کلمه، يک مسلمان واقعي است که تمام تلاش خود را به کار برده تا گامي به سمت سلامت جامعه بردارد.
محمدهادي ايمانيه درباره اهداي بيمارستان آنکولوژي امير از سوي اين بانوي نيکوکار، افزود: زماني بيمارستان آنکولوژي امير به عنوان بيمارستان تخصصي سرطان به دانشگاه اهداء شد که دانشگاه علوم پزشکي شيراز، در شرايط بحراني به سر مي‌برد و با توجه به اينکه تنها بخش درمان سرطان در بيمارستان نمازي قرار داشت، کمبود امکانات و تخت‌هاي بيمارستان بسيار مشاهده مي‌شد.
وي ادامه داد: اهداي اين بيمارستان به عنوان بيمارستان تخصصي سرطان، تا حد زيادي کمبود موجود درباره تخت‌هاي بيمارستاني بيماران مبتلا به سرطان را برطرف کرد و اميدواريم با اتمام پروژه بيمارستان تخصصي سرطان جنوب، نياز استان فارس در اين زمينه کاملاً رفع شود.
ايمانيه درباره ساختمان جديد بيمارستان آنکولوژي امير گفت: در ابتدا بانو سعادت تصميم داشت، ساختماني تحت عنوان بنياد فرهنگي سعادت تأسيس کند که با صحبت‌هايي که درباره کمبود فضاي درماني براي بيماران سرطاني شد، تصميم گرفته شد با ايجاد کاربري در ساختمان جديد، اين ساختمان به عنوان فضاي درماني در اختيار دانشگاه قرار گيرد.
وي افزود: اين بانوي نيکوکار، هدف از ساخت و اهداي بيمارستان آنکولوژي امير را اين چنين معرفي کرده است که بيماران غير از درد بيماري مشکل ديگري نداشته باشند و با مراجعه به اين بيمارستان، بتوانند خدمات درماني را به راحتي دريافت کنندو من مي‌توانم با اطمينان بگويم که بيمارستان آنکولوژي امير يکي از اصلي‌ترين علل رضايتمندي بيماران سرطاني بستري و خانواده‌هاي آنان در سطح استان است.
وي با اشاره به قرار گرفتن بخش‌هاي پيوند مغز استخوان، icu و آزمايشگاه در ساختمان جديد، ابراز اميدواري کرد که تا سال 1395، شاهد بهره برداري از آن و خدمت رساني به بيماران باشيم.
اين بانوي نيکوکار هم با تشکر از همراهي و راهنمايي هميشگي وکيل خود بانو قادري و مرداني در به ثمر نشاندن نيات نيکوکارانه، گفت: آنچه در دوران تحصيل نياموخته بودم زمانه به سختي به من آموخت، سوختم و ساختم و در نهايت با ساخت بيمارستان امير، آرام گرفتم.
زهرا سعادت افزود: علاوه بر ساختمان اصلي بيمارستان آنکولوژي امير و ساختمان تازه تأسيس بيمارستان، هزينه اي نزديک به يک ميليارد ريال در يک حساب بانکي قرار مي‌گيرد که نيمي از سود اين سپرده در درمان بيماران سرطاني نيازمند مصرف مي‌شود و نيم ديگر هم به عنوان هديه، به دو پزشک آنکولوژي که بهترين کوشش ها را در خصوص درمان سرطان و بيماران سرطاني داشته‌اند اختصاص مي‌يابد تا کمکي به جبران ارزش خدمات آنان در ريشه کني بيماري سرطان باشد.
رئيس هيات مديره مجمع خيرين تأمين سلامت استان فارس نيز در حاشيه اين ديدار، افزود: خيرين استان فارس از سال ها پيش کار خود را درباره وقف جمعي آغاز کرده بودند که با توجه به نياز شديد استان در بحث درمان، مجمع خيرين تأمين سلامت با هدف ساماندهي وقف‌هاي مردمي از 12 سال پيش، کار خود را در استان فارس آغاز کرد.
محمود تابنده گفت: اين مجمع بيش از 6 هزار نفر نيکوکار فعال در استان فارس دارد، اما در حقيقت تمام مردم استان در اين امر خير همکاري دارند.
وي ادامه داد: زهرا سعادت کارهاي خير خود را با شرکت در وقف جمعي بيمارستان کوثر آغاز کرد و همچنان عضو هيات امناي اين بيمارستان هم هست، اما پس از مرگ فرزندش امير، تصميم گرفت يک بيمارستان را به تنهايي و به ياد فرزندش بنا کند تا کمکي باشد در بحث درمان بيماران سرطاني که حاصل آن اين بيمارستان شد.
اين مقام آگاه در مجمع خيرين تأمين سلامت فارس، عنوان کرد: همچنين استان فارس در کشور، پايه گذار مجمع خيرين تأمين سلامت بوده و بعد از اين استان، ديگر استان ها هم آغاز به فعاليت در اين زمينه کردند.
رئيس و هيات رئيسه دانشگاه علوم پزشکي شيراز، از روند ساخت ساختمان جديد بيمارستان آنکولوژي امير ديدن کرده و پس از آن با حضور در منزل زهرا سعادت، اسناد مربوط به ساختمان جديد بيمارستان آنکولوژي امير را دريافت و به رسم يادبود، ديوان حافظي را به نشانه فرهنگ و ادب غني مردم شيراز، به اين نيکوکار عرصه سلامت اهدا کردند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن