تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804286991




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

باوجود مخالفت عربستان کشورهاي اوپک براي کاهش توليد نفت فشار مي‌‌آورند


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
نفت1. عربستان باوجود مخالفت عربستان کشورهاي اوپک براي کاهش توليد نفت فشار مي‌‌آورند

پایگاه اینترنتی بلومبرگ؛
باوجود مخالفت عربستان کشورهاي اوپک براي کاهش توليد نفت فشار مي‌‌آورند
باوجود آنکه کشورهای کم درآمد عضو اوپک از ونزوئلا تا ایران در حال فشار بر عربستان سعودی برای کاهش میزان تولید نفت هستند، بزرگترین کشور تولید کننده این گروه همچنان مخالف کاهش تولید است مگر آنکه کشورهای تولید کننده خارج از اوپک نیز همین اقدام را انجام دهند.



به گزارش سرویس اقتصادی "جام نیـوز" به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ، ونزوئلا و اکوادور در ملاقات روز جمعه اعضای اوپک خواهان موافقت با کنترل تولید نفت هستند،اما ایران می گوید تولید باید کاهش یابد تا زمینه افزایش آن در سال آینده فراهم شود.  
بنابراین گزارش، هرچند اعتراض فزاینده علیه سیاست های تولید نفت اوپک طی آخرین نشست این سازمان در ژوئن گذشته با انتقاد نه چندان جدی کشورهای عضو همراه شد، ادامه کاهش قیمت‌ها سبب شده کشورهای کمتر ثروتمند خواستار تغییر باشند.تا جایی که مقامات ونزوئلائی در حمایت از کاهش تولید با مقامات اکوادور،الجزایر،عراق و ایران دیدار کردند.  
بیژن زنگنه وزیر نفت ایران پس ازو وروود به پایتخت اتریش با بیان اینکه اعضای اوپک پول زیادی از دست داده اند،گفت: به نظر نمی‌رسد بتوانیم وضعیت را در کوتاه مدت تغییر دهیم،این موضوع نیازمند یک استراتژی بلند مدت است.  
آژانس بین المللی انرژی در 10 نوامبر گذشته اعلام کرد درآمد سالانه اوپک از متوسط سالانه یک تریلیون دلار در 5 سال گذشته به 550 بیلیون دلار کاهش یافته است.  
این گزارش حاکی است: درمقابل ناخشنودی اعضایی که نمی‌توانند سود و زیان خود را تنظیم کنند،رهبر عملی این ماجرا یعنی عربستان سعودی با اتخاذ لحنی آرام کننده،ضمن رد گزارش های بی اساس مبنی بر کاهش ناگهانی یک میلیون بشکه نفت در روز، قول داده قبل از هر تصمیمی به همه گوش فرا دهد.     براساس گزارش بلومبرگ از شرکت‌ها و تحلیل‌گران، اوپک در نوامبر گذشته روزانه 32 میلیون و یکصد هزار بشکه نفت تولید کرده است که این میزان بیش از 30 میلیون بشکه هدف گذاری شده در روز برای دوره‌ای 18 ماهه است. ایران نیز در پی افزایش تولید روزانه 500 هزار یشکه نفت پس از برداشته شدن تحریم‌هاست.  
وزیر نفت ایران با تأکید براینکه کشورش حجم تولید نفت را از 4 میلیون بشکه در روز که پیش از تحریم ها انجام می‌شد کاهش نخواهد داد،اظهار داشت: ایران کاملاً حق دارد تولید نفت خود را افزایش دهد و تازمانی که میزان تولید آن به حجم قبلی بازنگردد،حتی ذره‌ای دراین باره بحث نخواهد کرد.  
قیمت پایه نفت خام برنت در روز چهارشنبه به 42 دلار و 49 سنت رسید که کمترین رقم از سال2009 میلادی است.  
پایگاه اینترنتی بلومبرگ نوشت: یک سال قیمت پایین نفت اعضای سنتی اوپک را به دو گروه دارا و ندار تقسیم کرده است. عربستان سعودی و متحدانش کویت،امارات متحده عربی و قطرکه دارای میلیاردها دلار ثروت هستند، قادرند در برابر کاهش درآمدهای نفتی تاب بیاورند اما درمقابل ونزوئلا،ایران و عراق ثروت مشابهی ندارند،موضوعی که آنها را در بازار تقاضا آسیب‌پذیر می‌کند.  
روزنامه دولتی کورئو دِل اورینوکوCorreo Del Orinoco به نقل از نیکلاس مادورو،رئیس جمهور ونزوئلا نوشت این کشور کاهش پنج درصدی تولید نفت را به اوپک پیشنهاد خواهد داد.  
کارلوس پارِجا، وزیر نفت اکوادور، نیز طی مصاحبه ای در وین ضمن موافقت با این طرح از اوپک خواست از هدف تعیین شده برای مجموع تولید نفت خود پیروی کنند.  
وی با بیان اینکه ما نیاز داریم به تولید روزانه 30 میلیون بشکه برسیم،گفت: با این حرکت بازار واکنش نشان خواهد داد.ما به نتیجه نشست روز جمعه خوشبین هستیم.  
براساس نظرسنجی بلومبرگ ازسی تحلیل گر و دلال نفتی انتظار می رود وزیران اوپک در نشست خود با کاهش تولید نفت مخالفت کنند.  
پایگاه خبری شانا وابسته به وزارت نفت ایران روز چهارشنبه گزارش داد: درحالی که بیشتر کشورهای عضو با کاهش تولید موافق هستند،عربستان سعودی و کشورهای عرب خلیج فارس همچنان مخالفت می‌کنند.  
سازمان‌های اطلاعاتی فعال در زمینه انرژی گزارش داده‌اند عربستان سعودی ممکن است برنامه کاهش ناگهانی یک میلیون بشکه نفت در روز را پیشنهاد کند.مشروط براینکه سایر تولید کنندگان غیر عضو اوپک شامل روسیه نیز در این طرح مشارکت کنند. از آنجایی که کشورهای خاورمیانه با چنین کاهشی مخالف هستند، در روز جمعه با آن موافقت نخواهد شد.  
الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، روز پنج شنبه با بیان اینکه هیچکدام از تولید کنندگان نفت خارج از اوپک اشاره ای مبنی بر موافقت با چنین طرحی نداشته اند،گفت: روسیه کاهش تولید را امکانپذیر نمی داند.  
عربستان سعودی همواره گفته است سیاست این کشور برای دفاع از ارزش بازار کارساز بوده و آماده همکاری با تولید کنندگان نفت در خارج از اوپک است. نشست سال گذشته مقامات کشورهای عربی و ونزوئلا با روسیه و مکزیک نتوانست به توافق مشترک برای کاهش تولید نفت منجر شود.  
وزیر نفت ایران با بیان اینکه اوپک قبل از کاهش دادن میزان تولید نفت خود نباید منتظر چنین اقدامی از جانب کشورهای غیر عضو باشد،گفت: کشورهای عضو اوپک ما هستیم و منطقی نیست که تصمیم خودمان را به واکنش غیر اوپکی‌ها واگذار کنیم./واحد مرکزی خبر/110



۱۳/۰۹/۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن