تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819602083




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مراسم راهپيمايي اربعين حسيني حرکت بيداري اسلامي در جهان است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ آذر ۱۳۹۴ (۱۴:۲۱ب.ظ)
خطيب موقت نماز جمعه تهران: مراسم راهپيمايي اربعين حسيني حرکت بيداري اسلامي در جهان است موج - خطيب نماز جمعه تهران، گستردگي هر ساله مراسم راهپيمايي اربعين حسيني را سبب گسترش حرکت بيداري اسلامي در جهان دانست.
خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به نامه اخير رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و غرب گفت: اين نامه داراي محورهاي اساسي ايدئولوژيکي و تفکر اسلامي و سياسي است.
آيت الله امامي کاشاني در خطبه هاي نماز جمعه امروز تهران با تفسير بخشي از نامه مقام معظم رهبري به جوانان اروپا و غرب افزود: ابتدا خطاب ايشان به فرانسه بود و جنايات داعش در اقدامات تروريستي در اين کشور را محکوم کردند.
وي با بيان اينکه در دنياي کنوني جاي گفتگو بين اديان در ميان جوانان خالي است، گفت: چنين جناياتي از سوي تروريست هاي داعش موجب تأثر و تألم مقام معظم رهبري و همچنين همه مسلمانان جهان است.
امامي کاشاني همچنين با تشريع و تبيين جايگاه دين اسلام افزود: دين اسلام که براي همه بشريت نازل شده، دين انسانيت است و با وجود تحريف تورات و انجيل به جامع بودن دين اسلام و اينکه اسلام، دين انسانيت، عدالت و معنويت است اشاره شده است.
خطيب نمازجمعه تهران همچنين با تأکيد بر اينکه بايد گفتمان ها و ميزگردها در جهان با حضور صاحبنظران، علما و بزرگان ديني جهان تشکيل شود و بحث هاي مربوط به شناخت بهتر از دين اسلام صورت گيرد، تصريح کرد: دين اسلام به دنبال ساختن انسان هاست.
وي با اشاره به مواجه شدن جهان غرب در خصوص مسئله تروريسم با تناقض و دوگانگي، به رفتارهاي دولتمردان غربي در حمايت از داعش و گروه هاي تروريستي- تکفيري پرداخت و گفت: غرب از يک طرف مي گويد ما مخالف داعش و تروريسم هستيم و از طرف ديگر از تروريسم دولتي رژيم صهيونيستي حمايت مي کند.
امامي کاشاني گفت: اين تناقض گويي جهان غرب درباره گروه هاي تروريستي و تکفيري داراي دو نفع براي جهان اسلام و دو زيان و خسارات براي سردمداران غربي است.
وي افزود: اين تناقض موجب بيداري جهانيان در خصوص دروغ گويي هاي سردمداران غربي مي شود و مردم اين کشورها آگاه مي شوند نسبت به اين موضوع که آنها از تروريسم حمايت مي کنند و همين امر موجب جدايي ملت‌ها و جوامع بشري و مخالفت آنها از کشورهاي غربي حامي تروريسم مي شود.
امام جمعه موقت تهران گفت: اين امر موجب مي شود که ملت ها متوجه حمايت دولتهايشان از تروريسم مي‌شوند (ازجمله حمايت دولت سعودي از تروريست ها)، در نتيجه از دولت هاي خود مي بُرند و جدا مي‌شوند.
امامي کاشاني همچنين ضمن تأکيد بر هوشياري و بيداري ملت هاي جهان درباره توطئه هاي حکام غربي و برخي کشورهاي مرتجع منطقه در حمايت از تروريسم و داعش گفت: گفتمان ها و نيز ارتباطات بيشتر و برگزاري ميزگردها بين جوانان کشورهاي مختلف و اديان با انديشمندان اسلامي موجب خواهد شد اسلام به عنوان دين انسانيت، عدالت و عقلانيت در جهان بين همه ملت ها جايگاه اصلي خود را پيدا کند.
وي با اشاره به اينکه دين اسلام در آينده به عنوان يک دين جهاني معرفي خواهد شد افزود: با اسلام در آينده آنچنان امنيتي برقرار خواهد شد که حتي يک زن با داشتن زيورآلات و در تاريکي شب از شرق تا غرب مي تواند در امنيت کامل سفر کند.
امام جمعه موقت تهران همچنين خود و نمازگزاران را به رعايت تقواي الهي و پرهيز از گناه توصيه کرد.
خطيب نماز جمعه تهران، گستردگي هر ساله مراسم راهپيمايي اربعين حسيني را سبب گسترش حرکت بيداري اسلامي در جهان دانست.
امامي کاشاني با اشاره به برگزاري امن و با عظمت مراسم اربعين با وجود تهديدات دشمن، تصريح کرد: اين را با عملکرد دولت قرون وسطايي، عقب افتاده و شاهنشاني سعودي مقايسه کنيد که با جمعيت 2 ميليون و اندي حاجيان در منا با چه رسوايي مواجه شد
وي گفت: زيارت اربعين علامت مومن است همچنان که در حديثي از حضرت باقر عليه السلام آمده که علامت مومن پنج چيز است که يکي از اين نشانه ها را زيارت اربعين برشمرده اند؛ اين ويژگي در اربعين هاي ديگر شامل پيامبر اکرم (ص) و ديگر ائمه معصومين (ع) نيست.
خطيب نماز جمعه تهران افزود: شايد بتوان چنين گفت که آن ترازويي که امام حسين عليه السلام در روي زمين ايجاد کرد در دنيا و تاريخ بشري بي نظير است؛ گرچه ترازوي حق و باطل از بدو خلقت بوده است و هر يک از انبيا با دجال هاي زمان خود مواجه بوده اند.
امامي کاشاني گفت: اما اين مساله درباره حضرت امام حسين عليه السلام نکته هاي برجسته اي ايجاد کرده است و مساله اربعين را تجلي خاصي مي دهد.
وي افزود: گرچه در تاريخ انبيا مقابله حق و باطل بوده است اما تاريخ امام حسين عليه السلام اين ويژگي را داشت که بني اميه، قالبي از اسلام درست کرده بودند و آن امام همام نه فقط با باطل مقابله کردند که از اين محتوا نيز پرده برداشتند. 
امام جمعه موقت تهران گفت: اگر بخواهيم اين ويژگي را با دوره کنوني تشبيه کنيم همين مساله درباره تکفيري‌ها و اين قوم خبيث و شر داعش صدق مي کند.
امامي کاشاني افزود: اکنون نيز داعش مانند عصر يزيد خود را مسلمان مي داند و در قالبي به نام اسلام اين همه جنايت مي کند همچنان که در شهري در عراق نماز جمعه برپا مي کردند که بحمد الله از دستشان گرفته شد و اين اشرار عقب زده شدند.
وي گفت: اينها اعمالشان را اسلامي مي دانند همچنان که بني اميه چنين ادعا مي کردند اما امام حسين عليه السلام فرمودند که اين اسلام نيست و آن را تغيير داده اند و اين گونه محتواي اسلام را زنده کردند.
امام جمعه موقت تهران افزود:‌ آن امام همام ادعاهاي دروغين بني اميه را افشا کردند و اسلام و قرآن کريم را به جاي خودش بازگرداند؛ آنان محتوايي آورده بودند که بسيار خطرناک بود و بشر را از رحمت و حکمت خدا مايوس مي کرد .
امامي کاشاني گفت: داعش نيز روز به روز ضعيف تر و بدبخت تر است اما اگر اين فکر به نام دين مطرح شود ، بشر را مايوس مي کند زيرا اين همه خشونت ، جنايت و آدم کشي به نام اسلام انجام مي شود. 

وي افزود :‌ شبيه وضع کنوني در زمان بني اميه بود و امام حسين عليه السلام آن بساط را به هم زد و از آن جا که دين اسلام ، تا ابد دين انسانيت است همان دين و انسانيت را احيا کرد.
خطيب نماز جمعه تهران گفت : بنا بر اين خون مقدس امام حسين ،‌ اسلام را روشن کرد و از حقيقت اسلام پرده برداشتند و اين دين آسماني را در آن زمان و در همه ادوار تاريخ تا روز قيامت نشان دادند.
امامي کاشاني افزود: زماني که امام زمان (عج) حکومت کنند بر سر سفره امام حسين خواهند نشست همچنان که پيامبر (ص) نيز از اين سفره استفاده کردند و به همين علت فرمودند اگر حسين عليه السلام نبود دين اسلام از بين رفته بود.
وي گفت: در گذشته که مساله زيارت اربعين مطرح شد يادم مي آيد زيارت اربعين عادي و ساده بود اما چندين سال است که اوج مي يابد و رو به گسترش است اين گستردگي به معني اين است که به آن چيزي که جهان را اداره مي کند بايد بيداري ايجاد شود.
امام جمعه موقت تهران افزود: بايد با بيداري و حرکت اسلامي آگاهي ايجاد شود و به همين علت مي بينيم که از 50 کشور حدود 26 ميليون زائر به کربلا مي آيند و 17 هزار موکب ايجاد مي شود.
امامي کاشاني گفت: به همين علت بايد از دولت عراق بابت امنيتي که برپا کرد قدرداني کنيم و از مقام مرجعيت عراق تشکر کنيم که در هر زمان که مناسب ديدند و لازم بود تذکراتي مي دهند.
وي همچنين از صدا و سيماي جمهوري اسلامي بابت اطلاع رساني کامل درباره مراسم اربعين حسيني قدرداني و تاکيد کرد اين حرکت بايد رو به جلو باشد. 
خطيب نماز جمعه تهران گفت :‌ فرهنگ عاشورا و شهادت طلبي است که با همه مفاسد مقابله مي کند و آن چه مي‌تواند جلوي غرب و جنايات علني و مخفيانه را بگيرد شهادت است و افضل شهادت حسين بن علي عليه السلام است که سرمايه اي در برابر قاتل هاست.
وي افزود : اگر اين مبارزه ها نبود همه عبادتگاه ها از بين مي رفت و رهبر اين مبارزه ها و اين حرکت چنين شهادتي داشته است، شهادت در پايه و عظمتي بي نظير ، اين است که مي تواند در دنيا جلوه کند و اثر بگذارد.
امامي کاشاني اضافه کرد: حماسه امام حسين عليه السلام به تمام معنا خدايي بود به نحوي که حتي زماني که در گودال قتلگاه افتاده بودند با خدا مناجات مي کرد؛ حسين عليه السلام يعني همه عشق به حق و اين عشق به حق است که چون خورشيدي مي درخشد و به همه جهان نور مي دهد.
خطيب نماز جمعه تهران سالروز رحلت پيامبر اکرم (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبي و شهادت حضرت رضا عليهم السلام را تسليت گفت و سالروز شهادت آيت الله مدرس و روز مجلس را نيز گرامي داشت.
















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن