تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سخن چون دواست، اندکش سودمند و زیادش کشنده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821012868




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انجام آزمایش ژنتیک رایگان در تربت حیدریه


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی خراسان رضوی در نشست خبری اداره کل بهزیستی که در آستانه روز جهانی معلولین با اشاره به پیشتازی خراسان رضوی در بحث پیشگیری گفت: طرح مشاوره ژنتیک رایگان ویژه زوجین برای نخستین بار در استان خراسان رضوی در شهرستان تربت حیدریه انجام می شود.
به گزارش تابناک خراسان رضوی دکتر مریم رضایی برون گفت: طبق تفاهم نامه ای که با سازمان ثبت اسناد تربت حیدریه به انجام رسیده قرار است 1500 زوج در این شهرستان تعیین ریسک شوند و از خدمات رایگان آزمایش ژنتیک بهره مند شوند.
معاون پیشگیری سازمان بهزیستی خراسان رضوی افزود: تا به حال فقط تالاسمی مینور در آزمایشهای قبل از ازدواج بررسی می شد اما در این طرح انواع معلولیت های حسی و جسمی مورد بررسی و آزمایش قرار می گیرد.
وی افزود: در سال جاری 458 هزار و 691 نوزاد تحت غربالگری شنوایی و بینایی قرار گرفتند که حدود 1000 کودک کم شنوا شناسایی شد و برای 90 درصد آنها مداخله به موقع صورت گرفت.
رضایی برون با اشاره اهمیت جلوگیری از تولد کودک معلول گفت: در 4 سال اخیر بیش از هزار مورد سقط به موقع داشته ایم که از این تعداد 22 مورد مربوط به 6 ماهه اول امسال است.
معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی یادآور شد: آموزش مهمترین کار برای پیشگیری است. اینکه خانواده ها عوامل محیطی ایجاد معلولیت را بشناسند در مرحله اول کار آموزش قرار دارد. [ مشاهده متن کامل خبر در تابناک ]

چهارشنبه ، ۱۱آذر۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.ostanha.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن