تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توبه زيباست، ولى از جوان زيباتر .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806376578




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلاش بنياد مسکن براي سنددار کردن تمامي خانه‌هاي روستايي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ آذر ۱۳۹۴ (۱۲:۵ب.ظ)
تلاش بنياد مسکن براي سنددار کردن تمامي خانه‌هاي روستايي موج - معاون امور بازسازي بنياد مسکن انقلاب اسلامي با اعلام تلاش بنياد براي سنددار کردن تمامي خانه‌هاي روستايي گفت: در حال حاضر ميانگين مقاومت ساختمان‌هاي ساخته‌شده توسط بنياد مسکن در برابر حوادث در مناطق روستايي کشور به ۴۰ درصد رسيده است.
به گزارش خبرگزاري موج، عزيز الله مهديان درباره اقدامات بنياد مسکن انقلاب اسلامي براي شناسايي نقاط آسيب‌پذير روستايي و نحوه اولويت دادن به نوسازي در اين مناطق گفت: تقريبا اکثر استان‌هاي ما از نظر آسيب‌پذيري مشابه‌اند و اختلاف چنداني بين آن‌ها وجود ندارد. در عين حال اطلاعاتي که وجود دارد به عنوان اطلاعات پايه خيلي دقيق نيستند. به عنوان نمونه وقوع زلزله بم در دهه ۸۰ شمسي در استان کرمان با اين شدت پيش‌بيني شده نبود. اکثر نقاط کشور مستعد زلزله و ساير حوادث طبيعي هستند به جز نقاطي در خوزستان که کم‌خطر هستند.
معاون امور بازسازي بنياد مسکن انقلاب اسلامي همچنين درباره اقدامات بنياد مسکن در ساخت‌وساز مسکن روستايي گفت: در بررسي کيفيت ابنيه روستايي در برنامه دوم و سوم توسعه، تقريبا ۸۰ درصد خانه‌هاي روستايي فاقد امنيت لازم در برابر حوادث بود و ساختمان‌ها عموما خشتي، گلي و در برابر انواع حوادث طبيعي غير مقاوم بودند. با اين روند به اين نتيجه رسيديم که مسکن روستايي نيازمند توجه بيشتري است و پيشنهاد داديم سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکوني بسازيم که خوشبختانه پيشنهاد مورد قبول واقع شد و از سال ۸۴ بنياد مسکن انقلاب اسلامي ساليانه ۲۰۰ واحد مسکوني را در روستاها مي‌سازد.
اين مقام مسوول در بنياد مسکن انقلاب اسلامي تأکيد کرد: در حال حاضر ميانگين مقاومت ساختمان‌هاي ساخته‌شده توسط بنياد مسکن در برابر حوادث در مناطق روستايي کشور به ۴۰ درصد رسيده است در حالي که اين ميانگين در دهه‌هاي پيش‌تر ۱۵ درصد بود. اين مقاومت فقط از نظر مصالح نيست و شامل داشتن سازه، نقشه مشخصات فني و ناظر نيز مي‌شود. در زمينه مقاوم‌سازي ساختمان‌هاي روستايي در ۱۰ سال اخير نظارت همه‌جانبه بر روي ساختمان‌ها انجام گرفته است. در نظر داريم تا سال ۱۴۰۵، طرح ادامه پيدا کند و ۷۵ تا ۸۰ درصد خانه‌هاي روستايي تا آن سال‌ها مقاوم شده باشند.
مهديان در تشريح دلايل بهره‌مند نشدن تمامي استان‌ها از تسهيلات بنياد مسکن براي نوسازي گفت: همکاري بانک‌ها، پيگيري مسوولان استاني، تشکيل جلسات متعدد و بيان اهميت موضوع باعث مي‌شود تا برخي از استان‌ها زودتر از ساير استان‌ها تسهيلات دريافت کنند اگرچه ممکن است وضعيت مناسب‌تري نسبت به روستاهاي استان‌هاي ديگر داشته باشند. همچنين بنياد مسکن انقلاب اسلامي علاوه بر ارائه تسهيلات بانکي براي نوسازي مناطق روستايي استان‌ها، تسهيلات ويژه‌اي را نيز هنگام وقوع حوادث و خسارات احتمالي به استان‌هاي حادثه ديده تخصيص مي‌دهد.
اين مقام مسوول در بنياد مسکن انقلاب اسلامي، استان کرمان را از استان‌هايي برشمرد که به دليل حوادث مختلف نظير زلزله‌هاي متعدد، تسهيلات بيشتري را براي جبران خسارت و نوسازي دريافت کرد و افزود: در ۱۰ سال گذشته در استان کرمان بيش از ۱۳۰ هزار واحد مسکوني نوسازي شد. در برخي از استان‌ها مانند همدان، اردبيل، آذربايجان شرقي، مازندران و گيلان هم کارهاي خوبي انجام شده است و حدود ۵۵ درصد خانه‌هاي روستايي در اين استان‌ها نوسازي شدند.
مهديان درباره برنامه‌هاي آينده بنياد مسکن در روستاها گفت: در تلاش هستيم تا تخصيص تسهيلات به استان‌ها را به صورت يکنواخت توزيع کنيم. در عين حال درجاسازي بافت‌هاي فرسوده که به معناي تخريب واحدهاي فرسوده و ساختن مسکني جديد در زمين همان خانه تخريب شده است از برنامه‌هاي آتي بنياد محسوب مي‌شود. همچنين در مناطق روستايي بسياري از ساخت‌وسازها در زمين‌هاي آزاد انجام شده است؛ زيرا هزينه تخريب و آواربرداري در اين مناطق بيشتر از خريد زمين است و به همين خاطر نيز روستاييان تمايلي به تخريب ندارند و در صدد هستيم مشکلاتي از اين دست را برطرف کنيم.
وي با اشاره به تلاش بنياد مسکن براي رساندن استان‌هاي محروم به ميانگين کشوري از نظر دريافت تسهيلات نوسازي به وضعيت استان‌هاي خراسان رضوي، گلستان و سيستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: برخي از استان‌ها در کشور به دليل جميعت بيشتر روستانشين و واحدهاي مسکوني فراوان نيازمند دريافت تسهيلات بيشتري هستند. بنياد مسکن انقلاب اسلامي در تلاش است تا علاوه بر ارائه تسهيلات به ساخت مسکن روستايي در جهت مسکن معيشت‌محور گام بردارد؛ زيرا خانه‌هاي روستايي برخلاف واحدهاي مسکوني شهري علاوه بر مسکن، محل درآمد و معيشت روستاييان هستند و در ساخت آن‌ها فضاي معيشتي نيز بايد در نظر گرفته شود.
وي معماري و تفکيک قطعات زمين‌ها را در ساخت‌وسازهاي آينده بنياد مسکن در مناطق روستايي از ديگر اقدامات بنياد مسکن برشمرد و افزود: درصدد هستيم زمين‌هاي روستايي را به گونه‌اي تفکيک کنيم تا گنجايش فضاي معيشتي نيز در آن‌ها لحاظ شود.
اين مقام مسوول در ادامه درباره سنددار کردن خانه‌هاي روستايي گفت: اکثر مساکن روستاييان ما در گذشته سند نداشتند. از برنامه سوم توسعه به بعد کار مشترکي بين بنياد مسکن و اداره ثبت اسناد و املاک شروع شد که با آن اقدام در حال حاضر خوشبختانه در حال حاضر از پنج ميليون و ۲۰۰ هزار مسکن روستايي، بيش از دو ميليون و ۷۰۰ هزار واحد؛ يعني معادل ۵۰ درصد آن‌ها سنددار شده‌اند که روند سنددار کردن خانه‌ها همچنان ادامه دارد، درصدد هستيم تمامي خانه‌هاي روستايي را سنددار کنيم؛ زيرا تخصيص تسهيلات به خانه‌هاي داراي سند راحت‌تر انجام مي‌شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن