تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1833787754
بنیان تعامل شرافتمندانه را با جهان اسلام پیریزی کنید
واضح آرشیو وب فارسی:ایلنا: رهبر انقلاب خطاب به جوانان غربی؛ بنیان تعامل شرافتمندانه را با جهان اسلام پیریزی کنید
نامه دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان اروپا منتشر شد که در قسمتی از آن تاکید شده است که تا تروریسم در نگاه حامیانش به خوب و بد تقسیم شود نباید ریشه خشونت را جای دیگر جستجو کرد. به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاعرسانی حضرت آیتالله خامنهای متن نامه دوم رهبر انقلاب به عموم جوانان در کشورهای غربی به شرح زیر است: بسماللهالرّحمنالرّحیم
به عموم جوانان در کشورهای غربی حوادث تلخی که تروریسم کور در فرانسه رقم زد، بار دیگر مرا به گفتوگو با شما جوانان برانگیخت. برای من تأسّفبار است که چنین رویدادهایی بستر سخن را بسازد، امّا واقعیّت این است که اگر مسائل دردناک، زمینهای برای چارهاندیشی و محملی برای همفکری فراهم نکند، خسارت دوچندان خواهد شد. رنج هر انسانی در هر نقطه از جهان، بهخودیخود برای همنوعان اندوهبار است. منظرهٔ کودکی که در برابر دیدگان عزیزانش جان میدهد، مادری که شادی خانوادهاش به عزا مبدّل میشود، شوهری که پیکر بیجان همسرش را شتابان به سویی میبرد یا تماشاگری که نمیداند تا لحظاتی دیگر آخرین پردهٔ نمایش زندگی را خواهد دید، مناظری نیست که عواطف و احساسات انسانی را برنینگیزد. هرکس که از محبّت و انسانیّت بهرهای برده باشد، از دیدن این صحنهها متأثّر و متألّم میشود؛ چه در فرانسه رخ دهد، چه در فلسطین و عراق و لبنان و سوریه. قطعاً یکونیم میلیارد مسلمان همین احساس را دارند و از عاملان و مسبّبان این فجایع، منزجر و بیزارند. امّا مسئله این است که رنجهای امروز اگر مایهٔ ساختن فردایی بهتر و ایمنتر نشود، فقط به خاطرههایی تلخ و بیثمر فرو خواهد کاست. من ایمان دارم که تنها شما جوانهایید که با درس گرفتن از ناملایمات امروز، قادر خواهید بود راههایی نو برای ساخت آینده بیابید و سدّ بیراهههایی شوید که غرب را به نقطهٔ کنونی رسانده است. درست است که امروز تروریسم درد مشترک ما و شما است، امّا لازم است بدانید که ناامنی و اضطرابی که در حوادث اخیر تجربه کردید، با رنجی که مردم عراق، یمن، سوریه، و افغانستان طیّ سالهای متمادی تحمّل کردهاند دو تفاوت عمده دارد؛ نخست اینکه دنیای اسلام در ابعادی به مراتب وسیعتر، در حجمی انبوهتر و به مدّت بسیار طولانیتر قربانی وحشتافکنی و خشونت بوده است؛ و دوّم اینکه متأسّفانه این خشونتها همواره از طرف برخی از قدرتهای بزرگ به شیوههای گوناگون و به شکل مؤثّر حمایت شده است. امروز کمتر کسی از نقش ایالات متّحدهٔ آمریکا در ایجاد یا تقویت و تسلیح القاعده، طالبان و دنبالههای شوم آنان بیاطّلاع است. در کنار این پشتیبانی مستقیم، حامیان آشکار و شناختهشدهٔ تروریسم تکفیری، علیرغم داشتن عقبماندهترین نظامهای سیاسی، همواره در ردیف متّحدان غرب جای گرفتهاند، و این در حالی است که پیشروترین و روشنترین اندیشههای برخاسته از مردمسالاریهای پویا در منطقه، بیرحمانه مورد سرکوب قرار گرفته است. برخورد دوگانهٔ غرب با جنبش بیداری در جهان اسلام، نمونهٔ گویایی از تضاد در سیاستهای غربی است. چهرهٔ دیگر این تضاد، در پشتیبانی از تروریسم دولتی اسرائیل دیده میشود. مردم ستمدیدهٔ فلسطین بیش از شصت سال است که بدترین نوع تروریسم را تجربه میکنند. اگر مردم اروپا اکنون چند روزی در خانههای خود پناه میگیرند و از حضور در مجامع و مراکز پرجمعیّت پرهیز میکنند، یک خانوادهٔ فلسطینی دهها سال است که حتّی در خانهٔ خود از ماشین کشتار و تخریب رژیم صهیونیست در امان نیست. امروزه چه نوع خشونتی را میتوان از نظر شدّت قساوت با شهرکسازیهای رژیم صهیونیست مقایسه کرد؟ این رژیم بدون اینکه هرگز بهطور جدّی و مؤثّر مورد سرزنش متّحدان پرنفوذ خود یا لااقل نهادهای به ظاهر مستقلّ بینالمللی قرار گیرد، هر روز خانهٔ فلسطینیان را ویران و باغها و مزارعشان را نابود میکند، بیآنکه حتّی فرصت انتقال اسباب زندگی یا مجال جمعآوری محصول کشاورزی را به آنان بدهد؛ و همهٔ اینها اغلب در برابر دیدگان وحشتزده و چشمان اشکبار زنان و کودکانی روی میدهد که شاهد ضرب و جرح اعضای خانوادهٔ خود و در مواردی انتقال آنها به شکنجهگاههای مخوفند. آیا در دنیای امروز، قساوت دیگری را در این حجم و ابعاد و با این تداوم زمانی میشناسید؟ به گلوله بستن بانویی در وسط خیابان فقط به جرم اعتراض به سربازِ تا دندان مسلّح، اگر تروریسم نیست پس چیست؟ این بربریّت چون توسّط نیروی نظامی یک دولت اشغالگر انجام میشود، نباید افراطیگری خوانده شود؟ یا شاید این تصاویر فقط به این علّت که شصت سال مکرّراً از صفحهٔ تلویزیونها دیده شده، دیگر نباید وجدان ما را تحریک کند. لشکرکشیهای سالهای اخیر به دنیای اسلام که خود قربانیان بیشماری داشت، نمونهای دیگر از منطق متناقض غرب است. کشورهای مورد تهاجم، علاوه بر خسارتهای انسانی، زیرساختهای اقتصادی و صنعتی خود را از دست دادهاند، حرکت آنها به سوی رشد و توسعه به توقّف یا کندی گراییده، و در مواردی دهها سال به عقب برگشتهاند؛ با وجود این، گستاخانه از آنان خواسته میشود که خود را ستمدیده ندانند. چگونه میتوان کشوری را به ویرانه تبدیل کرد و شهر و روستایش را به خاکستر نشاند، سپس به آنها گفت که لطفاً خود را ستمدیده ندانید! به جای دعوت به نفهمیدن یا از یاد بردن فاجعهها، آیا عذرخواهیِ صادقانه بهتر نیست؟ رنجی که در این سالها دنیای اسلام از دورویی و چهرهآرایی مهاجمان کشیده است، کمتر از خسارتهای مادّی نیست. جوانان عزیز! من امید دارم که شما در حال یا آینده، این ذهنیّت آلوده به تزویر را تغییر دهید؛ ذهنیّتی که هنرش پنهان کردن اهداف دور و آراستن اغراض موذیانه است. به نظر من نخستین مرحله در ایجاد امنیّت و آرامش، اصلاح این اندیشهٔ خشونتزا است. تا زمانی که معیارهای دوگانه بر سیاست غرب مسلّط باشد، و تا وقتی که تروریسم در نگاه حامیان قدرتمندش به انواع خوب و بد تقسیم شود، و تا روزی که منافع دولتها بر ارزشهای انسانی و اخلاقی ترجیح داده شود، نباید ریشههای خشونت را در جای دیگر جستجو کرد. متأسّفانه این ریشهها طیّ سالیان متمادی، بتدریج در اعماق سیاستهای فرهنگی غرب نیز رسوخ کرده و یک هجوم نرم و خاموش را سامان داده است. بسیاری از کشورهای دنیا به فرهنگ بومی و ملّی خود افتخار میکنند، فرهنگهایی که در عین بالندگی و زایش، صدها سال جوامع بشری را بخوبی تغذیه کرده است؛ دنیای اسلام نیز از این امر مستثنا نبوده است. امّا در دورهٔ معاصر، جهان غرب با بهرهگیری از ابزارهای پیشرفته، بر شبیهسازی و همانندسازی فرهنگی جهان پافشاری میکند. من تحمیل فرهنگ غرب بر سایر ملّتها و کوچک شمردن فرهنگهای مستقل را یک خشونت خاموش و بسیار زیانبار تلقّی میکنم. تحقیر فرهنگهای غنی و اهانت به محترمترین بخشهای آنها در حالی صورت میگیردکه فرهنگ جایگزین، بههیچوجه از ظرفیّت جانشینی برخوردار نیست. به طور مثال، دو عنصر «پرخاشگری» و «بیبندوباری اخلاقی» که متأسّفانه به مؤلّفههای اصلی فرهنگ غربی تبدیل شده است، مقبولیّت و جایگاه آن را حتّی در خاستگاهش تنزّل داده است. اینک سؤال این است که اگر ما یک فرهنگ ستیزهجو، مبتذل و معناگریز را نخواهیم، گنهکاریم؟ اگر مانع سیل ویرانگری شویم که در قالب انواع محصولات شبه هنری به سوی جوانان ما روانه میشود، مقصّریم؟ من اهمّیّت و ارزش پیوندهای فرهنگی را انکار نمیکنم. این پیوندها هرگاه در شرایط طبیعی و با احترام به جامعهٔ پذیرا صورت گرفته، رشد و بالندگی و غنا را به ارمغان آورده است. در مقابل، پیوندهای ناهمگون و تحمیلی، ناموفّق و خسارتبار بوده است. با کمال تأسّف باید بگویم که گروههای فرومایهای مثل داعش، زاییدهٔ اینگونه وصلتهای ناموفّق با فرهنگهای وارداتی است. اگر مشکل واقعاً عقیدتی بود، میبایست پیش از عصر استعمار نیز نظیر این پدیدهها در جهان اسلام مشاهده میشد، درحالیکه تاریخ، خلاف آن را گواهی میدهد. مستندات مسلّم تاریخی به روشنی نشان میدهد که چگونه تلاقی استعمار با یک تفکّر افراطی و مطرود، آنهم در دل یک قبیلهٔ بدوی، بذر تندروی را در این منطقه کاشت وگرنه چگونه ممکن است از یکی از اخلاقیترین و انسانیترین مکاتب دینی جهان که در متن بنیادینِ خود، گرفتن جان یک انسان را به مثابهٔ کشتن همهٔ بشریّت میداند، زبالهای مثل داعش بیرون بیاید؟ از طرف دیگر باید پرسید چرا کسانی که در اروپا متولّد شدهاند و در همان محیط، پرورش فکری و روحی یافتهاند، جذب این نوع گروهها میشوند؟ آیا میتوان باور کرد که افراد با یکی دو سفر به مناطق جنگی، ناگهان آنقدر افراطی شوند که هموطنان خود را گلولهباران کنند؟ قطعاً نباید تأثیر یک عمر تغذیهٔ فرهنگی ناسالم در محیط آلوده و مولّد خشونت را فراموش کرد. باید در این زمینه تحلیلی جامع داشت، تحلیلی که آلودگیهای پیدا و پنهان جامعه را بیابد. شاید نفرت عمیقی که طیّ سالهای شکوفایی صنعتی و اقتصادی، در اثر نابرابریها و احیاناً تبعیضهای قانونی و ساختاری در دل اقشاری از جوامع غربی کاشته شده، عقدههایی را ایجاد کرده که هر از چندی بیمارگونه به این صورت گشوده میشود. بههرحال این شما هستید که باید لایههای ظاهری جامعهٔ خود را بشکافید، گرهها و کینهها را بیابید و بزدایید. شکافها را به جای تعمیق، باید ترمیم کرد. اشتباه بزرگ در مبارزه با تروریسم، واکنشهای عجولانهای است که گسستهای موجود را افزایش دهد. هر حرکت هیجانی و شتابزده که جامعهٔ مسلمان ساکن اروپا و آمریکا را که متشکّل از میلیونها انسان فعّال و مسئولیّتپذیر است، در انزوا یا هراس و اضطراب قرار دهد و بیش از گذشته آنان را از حقوق اصلیشان محروم سازد و از صحنهٔ اجتماع کنار گذارَد، نه تنها مشکل را حل نخواهد کرد بلکه فاصلهها را عمق، و کدورتها را وسعت خواهد داد. تدابیر سطحی و واکنشی ــ مخصوصاً اگر وجاهت قانونی بیابد ــ جز اینکه با افزایش قطببندیهای موجود، راه را بر بحرانهای آینده بگشاید، ثمر دیگری نخواهد داشت. طبق اخبار رسیده، در برخی از کشورهای اروپایی مقرّراتی وضع شده است که شهروندان را به جاسوسی علیه مسلمانان وامیدارد؛ این رفتارها ظالمانه است و همه میدانیم که ظلم، خواهناخواه خاصیّت برگشتپذیری دارد. وانگهی مسلمانان، شایستهٔ این ناسپاسیها نیستند. دنیای باختر قرنهاست که مسلمانان را بخوبی میشناسد؛ هم آن روز که غربیان در خاک اسلام میهمان شدند و به ثروت صاحبخانه چشم دوختند، و هم روز دیگر که میزبان بودند و از کار و فکر مسلمانان بهره جستند، اغلب جز مهربانی و شکیبایی ندیدند. بنابراین من از شما جوانان میخواهم که بر مبنای یک شناخت درست و با ژرفبینی و استفاده از تجربههای ناگوار، بنیانهای یک تعامل صحیح و شرافتمندانه را با جهان اسلام پیریزی کنید. در این صورت، در آیندهای نهچندان دور خواهید دید بنایی که بر چنین شالودهای استوار کردهاید، سایهٔ اطمینان و اعتماد را بر سر معمارانش میگستراند، گرمای امنیّت و آرامش را به آنان هدیه میدهد، و فروغ امید به آیندهای روشن را بر صفحهٔ گیتی میتاباند.
۱۳۹۴/۰۹/۰۸ ۱۷:۴۱:۵۷
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]
صفحات پیشنهادی
الزامات تحقق بسيج جهاني اسلام
الزامات تحقق بسيج جهاني اسلام يكي از تأكيدات مهم حضرت امام ره در آخرين پيامشان به مناسبت تشكيل بسيج مستضعفين در سال 1367 ايجاد حكومت بزرگ اسلامي توسط بسيجيان جهان اسلام بود نویسنده عباس حاجينجاري يكي از تأكيدات مهم حضرت امام ره در آخرين پيامشان به مناسبتامام جمعه شیراز:تحقق تمدن اسلامی، نیازمند شناخت مردم جهان از امام حسین (ع) است
امام جمعه شیراز تحقق تمدن اسلامی نیازمند شناخت مردم جهان از امام حسین ع است شیراز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت تحقق تمدن اسلامی و حکومت جهانی اسلام نیازمند شناخت همه مردم جهان از امام حسین ع و راه و پیام و سیره این امام بزرگوار است به گزارش ایرنا آدریادلان نیروی دریایی پیام صلح و اقتدار ایران اسلامی را به جهانیان مخابره میکنند
جمعه ۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵ ۵۶ رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی گفت دریادلان نیروی دریایی ارتش امروز نیز همانند دوران دفاع مقدس حماسه می آفرینند و با اهتزاز پرچم ایران اسلامی در آبهای بین المللی و آزاد شجاعانه پیام صلح و اقتدار ایران اسلامی را به جهانیان مخابره می کنند بهنامه آیتالله مکارمشیرازی به علمای برجسته جهان اسلام
نامه آیتالله مکارمشیرازی به علمای برجسته جهان اسلام آیتالله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در نامهای به علمای برجسته جهان اسلام با توجه به گذشتن چندین هفته از فاجعه منا و عدم واکنش جدی اکثر علمای جهان اسلام آمادگی خود را برای برگزاری نشستهای تخصصی و چارهجویی در این خصوصنامه آیتالله مکارمشیرازی به علمای برجسته جهاناسلام/ تاکید درباره ضرورت پیگیری فاجعهمنا
نامه آیتالله مکارمشیرازی به علمای برجسته جهاناسلام تاکید درباره ضرورت پیگیری فاجعهمنا سیاست > احزاب و شخصیتها - ایلنا نوشت مرجعتقلید شیعبان در نامهای به علمای برجسته جهان اسلام خواستار توجه و پیگیری فاجعه منا شد آیتالله مکارم شیرازی در این نامهتعامل با مرکز تجارت جهانی کشورهای اسلامی
زنگویی در گفتوگو با ایلنا خبر داد تعامل با مرکز تجارت جهانی کشورهای اسلامی ایلنا معاون اجرایی دبیرخانه توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی گفت با توجه به اینکه توسعه مناسبات در کشورهای اسلامی از اهداف اصلی دبیرخانه توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی است اخیراً موفق شدیم در تعامام جمعه سیرجان: استکبار جهانی به دنبال اسلام هراسی است
امام جمعه سیرجان استکبار جهانی به دنبال اسلام هراسی است کرمان - ایرنا - امام جمعه سیرجان گفت استکبار جهانی همچنان به دنبال توطئه اسلام هراسی و اسلام ستیزی است و اشتباهات خود را در تجهیز تروریست ها تکرار می کنند به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمود حسینی در خطبه های نمازجمعه سیرهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیسجمهوری نیجریه: ائتلافهای جهانی مدعی مبارزه با تروریسم قابل اعتماد نیستن
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیسجمهوری نیجریه ائتلافهای جهانی مدعی مبارزه با تروریسم قابل اعتماد نیستند آمریکا در عراق بهطور مستقیم به داعش کمک کردرهبر معظم انقلاب با بیان اینکه ائتلافهای جهانی مدعی مبارزه با تروریسم قابل اعتماد نیستند گفت آمریکا در عراق بهطور مستقیمهمایش ملی «جهان در پیچ تاریخی، جمهوری اسلامی ایران در هندسه جهانی قدرت» برگزار میشود
همایش ملی جهان در پیچ تاریخی جمهوری اسلامی ایران در هندسه جهانی قدرت برگزار میشود همایش ملی جهان در پیچ تاریخی جمهوری اسلامی ایران در هندسه جهانی قدرت به همت مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی برگزار میشود به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان همایشمسیر صدور انقلاب اسلامی با تعامل جهانی هموارتر می شود
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بناب در گفتگو با مهر مسیر صدور انقلاب اسلامی با تعامل جهانی هموارتر می شود شناسهٔ خبر 2978579 - چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴ ۲۵ استانها > آذربایجان شرقی بناب - رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بناب گفت اگر می خواهیم انقلاب اسلامی را به دنیا صادر کنیم-
سیاسی
پربازدیدترینها