تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خنديدنِ بى تعجّب [و بى جا] يا راه رفتن و سخن گفتنِ بى ادبانه بپرهيز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821014386




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دریاچه سد تنگاب فیروزآباد - تجربه سفری آسان


واضح آرشیو وب فارسی:ایران ایزی تراول: جاهای دیدنی فارس: دریاچه سد تنگاب فیروزآباد   سد تنگاب در استان فارس در ۱۲ کیلومتری شمال غربی شهر فیروزآباد ازمسیر فیروزآباد – کوار بر روی رودخانه فیروزآباد واقع شده‌ است، و در فاصله ۹۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد. و از جمله سدهای خاکی استان فارس است. دریاچه ای زیبا با همین نام در پشت سد ایجاد شده است، این دریاچه در مجاورت منطقه شکار ممنوع پادنا قرار دارد. از ویژگی های رودخانه فیروزآباد سرآب اصلی رودخانه است که از چشمه‌ های حنیفقان بوده که با آبدهی کل بین ۵/۲ تا ۵ متر مکعب بر ثانیه که حدود ۲۳ دهنه چشمه با دبی‌های متفاوت در سر آب رودخانه را تغذیه می کند.  
جاهای دیدنی فارس دریاچه سد تنگاب فیروزآباد (۳)
  آبهای جاری دشت شور آب، مهکویه، زنجیران و جووکان به این رودخانه ملحق شده در حوالی محکویه به تنگ هلالو می‌رسد. بعد از طی حدود ۵ کیلومتر و با الحاق حوزه سرریزجان به تنگه تنگاب (محل سد) رسیده پس از طی مسیر نسبتاً طولانی تنگ تنگاب به دشت فیروزآباد وارد می‌شود. پس از عبور از دشت فیروز آباد به سمت جنوب شرقی منحرف شده و از تنگ هایقر عبور می‌نماید و به رودخانه موند پیوسته و به خلیج فارس می‌ریزد.و در حال حاضر به میزان قابل توجهی آبگیری شده که با توجه به خشک شدن اکثر تالابهای دائمی استان از جمله تالاب پریشان محل مناسبی برای توقف ، استراحت و زمستان گذرانی پرندگان مهاجر محسوب می‌شود. عمده پرندگان مهاجر دریاچه سد تنگاب ، خاص مناطق سردسیر شمالی است. تعداد ۱۷ گونه از انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی شامل انواع اردک‌ها ، لک لک سانان ( لک لک سیاه ، اگرت کوچک و بزرگ، حواصیل و … ) ، پلیکان سانان ( پلیکان خاکستری و باکلان ) ، کشیم سانان و آبچیلک مشاهده وشناسایی شده است. حضور گسترده گردشگران در اطراف سد ، باعث ناامنی حوضه سد شده است. توصیه جدی به این افراد ، جلوگیری از کثیف کردن و ریختن زباله و همچنین همکاری با محیط زیست در صورت مشاهده هرگونه تخلف شکار و صید است.

VN:F [1.9.16_1159]
زیبایی و جذابیت





فاصله مناسب از شهر





مسیر دسترسی مناسب





ارزش بازدید







امتیاز: 0.0 از 5 (از مجموع 0 رای داده شده)

ثبت رای











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایران ایزی تراول]
[مشاهده در: www.iraneasytravel.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن