تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن زود خشنود و دير ناراحت مى شود و منافق زود ناراحت و دير خشنود مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821026143




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قلعه گبری جهرم - تجربه سفری آسان


واضح آرشیو وب فارسی:ایران ایزی تراول: جاهای دیدنی فارس: قلعه گبری جهرم   قلعه گبری جهرم در درون تنگه قلعه گبری در نزدیکی غار سنگ تراشان در اطراف شهرستان جهرم طوری بر فراز کوه با صفا و سر سبز کوچک قرار گرفته است که می توان به کل شهر جهرم اشراف کامل داشت. در قلعه گبری و زمان گذشته، قبل از ورود مسلمانان به جهرم ،زرتشتیان در داخل آن سکونت داشته اند. که اهمیت خود را قبل از ورود اسلام به این منطقه از دست داده است که بعدها از این قلعه تاریخی در زمان حمله اعراب به این منطقه چیزی بر جای نمانده است. یکی از ویژگی ها و شگفتی های بی نظیر این قلعه بنا شدن آن بر روی سنگ کوه است و دلیل این هم می توان به امنیت آن نسبت داد تا کسی موفق به بالا رفتن و نفوذ به آن نشود این کوه همانند دیواری بلند سد راه می شود.  
جاهای دیدنی فارس قلعه گبری جهرم (۲)
  چاه قلعه را می توان از دیگر دیدنی های قلعه گبر جهرم نام برد که با دیواره های سنگی در پایین قلعه با دهانه ای با قطر ۲ متر ساخته شده است که عمق آن نا مشخص می باشد. علاقه مندان و گردشگران زیادی در طول سال از این منطقه بازدید می کنند ولی متاسفانه مسئولین تا کنون برای بازسازی آن هیچ اقدامی صورت نداده اند. و اگر تا چند سال آینده به قلعه گبری نگاه ویژه ای نشود، بنای آن تخریب و آثاری از آن بر جای نخواهد ماند.

VN:F [1.9.16_1159]
زیبایی و جذابیت





فاصله مناسب از شهر





مسیر دسترسی مناسب





ارزش بازدید







امتیاز: 2.3 از 5 (از مجموع 1 رای داده شده)

ثبت رای











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایران ایزی تراول]
[مشاهده در: www.iraneasytravel.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن