تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 16 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809735355




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد شديد از اجرايي نشدن شناسنامه فني ملکي ساختمان/بازنگري مبحث دوم خوش‌نويسي نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ آذر ۱۳۹۴ (۱۶:۴ب.ظ)
انتقاد شديد از اجرايي نشدن شناسنامه فني ملکي ساختمان/بازنگري مبحث دوم خوش‌نويسي نيست موج - رئيس سازمان نظام کارداني ساختمان با تاکيد بر اينکه بازنگري مبحث دوم خوش‌نويسي نيست، گفت: متأسفانه تفکر مديران قبلي که موجب فرار کاردان‌ها به مقطع مهندسي شد، اکنون در بين مديران وزارت راه و شهرسازي حاکم است.
به گزارش خبرگزاري موج، مهدي مؤذن با ابراز تأسف از عدم ايفاي نقش کاردان‌ها در اصلاح مبحث دوم گفت: با کمال تأسف ما در جريان روند بازنگري در مواد اين آيين‌نامه نيستيم و از اين که در وزارت راه و شهرسازي بازنگري مي‌شود و يا در مرکز تحقيقات و يا سازمان نظام‌مهندسي، هيچ اطلاعي نداريم.
وي اين بازنگري را بي نتيجه دانست و تصريح کرد: با نگاهي به صنعت ساختمان، مي‌بينيم در هر جايي که خواستار تغييراتي شديم و در اين راستا به اهل صنعت، متخصصان و کارشناسان توجه کرديم و با تأسي به نظرات آن‌ها، تغييراتي را به صورت واقع‌بينانه انجام داديم، به نتيجه رسيديم و درغير اين صورت تماما آزمون و خطا بوده و کسي هم نبوده که جوابگوي اين همه آزمون و خطا باشد.
مؤذن افزود: کجاست مدير کل چهار دوره پيش وزارت راه و شهرسازي که اکنون پاسخ روش آزمون‌وخطاي خود را بدهد و چه کسي پاسخگوي آسيب‌هاي ناشي از آيين‌نامه‌هاي اشتباهي است که امروز در عمل خود را نشان مي‌دهد.
رئيس سازمان نظام کارداني ساختمان با انتقاد شديد از اجرايي نشدن شناسنامه فني ملکي ساختمان تاکيد کرد: 5 سال در کشور فرياد زديم که محصول شيوه‌نامه ماده 33، عدم اجراي شناسنامه فني است، اما؛ هيچ مسوولي پاسخي نداد.
وي با طرح اين سوال که حال امروز چه مواردي بازنگري مي‌شود و چه کسي دنبال آسيب‌شناسي آن است ادامه داد: ما در اين نگاه مجدد و بازنگري، آيا نبايد ابتدا آسيب‌شناسي کنيم که دلايل عدم موفقيت شيوه‌نامه ماده 33 چه بود و چرا نتوانست جاري و عملياتي شود و چرا در هر مسيري از جمله شناسنامه فني ملکي که گام برداشتيم و به جلو رفتيم، به بن‌بست خورديم.
مؤذن با تاکيد بر اينکه ابتدا بايد اين آسيب‌ها را بشناسيم بعد قلم به دست بگيريم و اقدام به بازنگري مبحث دوم کنيم، عنوان کرد: در مبحث دوم هر تغييراتي بدهند که طبق آن نقش کاردان‌ها اگر کم‌رنگ‌تر نشده باشد، پررنگ‌تر نشده، هيچ نتيجه‌اي نخواهد داشت.
وي با بيان اينکه بازنگري مبحث دوم خوش‌نويسي نيست که بخواهيم خوش‌نويسي کنيم، اظهار داشت: بايد درد، آسيب و مشکل را بشناسيم و راهکار ارائه کنيم. چه کسي گفته بهترين راهکارها توسط کارشناساني ارائه مي‌شود که کنار شوفاژها در پشت ميزهاي وزارت راه و شهرسازي نشسته‌اند؟
مؤذن افزود: اگر اين‌طور بوده تا به حال اين آسيب‌ها را از کجا ديده‌ايم؟ آيا آيين‌نامه‌هاي قبلي را ما نوشته‌ايم؟ چرا به خود نمي‌آييم و حاضريم اين همه از صنعت خرج کنيم و به صورت آزمون و خطا پيش برويم.
رئيس سازمان نظام کارداني ساختمان يادآور شد: معضلات امروز همه محصول گذشته است و اين بازنگري اکنون دقيقا با همان نگاه و در همان چارچوب و راستا انجام مي‌شود. اتفاق خاصي نخواهد افتاد و حال که هنوز فرصت باقي است، توصيه مي‌کنيم که مسوولان وزارت راه و شهرسازي نسبت به عملکرد خود در اين زمينه تجديدنظر کنند.
وي ادامه داد: متأسفانه مديران وزارت راه و شهرسازي در امتداد تفکر مديران قبلي فکر مي‌کنند و همان تفکري که موجب فرار کاردان‌ها به مقطع مهندسي شد، اکنون در وزارتخانه حاکم است، در حالي که کاهش تعداد کاردان‌ها معضلي به نام تعداد زياد مهندسان را به وجود آورده است.
مؤذن در تشريح پيامد دوم اين معضل گفت: معضل ديگر اين است که به دليل تعداد بسيار کم کاردان‌هاي فني صنعت ساختمان در آينده واقعا گرفتار اين موضوع خواهد شد.
وي همچنين عدم استفاده از تشکل‌هاي ساختماني در جريان بازنگري مبحث دوم را خطا دانست و گفت: هيچ کدام از ما حق نداريم آگاهانه در مسير اشتباهي که مي‌دانيم به ضرر صنعت ساختمان که متعلق به کل آحاد کشور است، گام برداريم و براي تغيير آيين‌نامه بايد از اهل صنعت استفاده شود.
مؤذن در عين حال در خصوص چالش‌هاي اخلاق حرفه‌اي در صنعت ساختمان گفت: مساله فرهنگي ارتباط مستقيمي با زمان دارد؛ يعني وقتي يک بنيان فکري ظرف زمان کوتاهي تخريب مي‌شود، بازسازي و احياي آن زمان زيادي طول مي‌کشد و اخلاق حرفه‌اي به عنوان يک کار فرهنگي يک روزه يا دو روزه انجام نمي‌شود.
رئيس سازمان نظام کارداني ساختمان ادامه داد: ما به تدريج و با رعايت تمام جوانب، مي‌توانيم کار فرهنگي بکنيم و حوزه اخلاق که ارتباط مستقيم با حوزه ترويج فرهنگي اخلاقي دارد، يک مدار سريع نيست و بنابراين اين سرعت قابل‌قبول نيست و در حوزه فرهنگ نتيجه نخواهد داد.
وي با ارائه مثالي تشريح کرد: نمونه بارز اين موضوع را در انتخابات سازمان نظام‌مهندسي و کشمکش‌ها حتي در حوزه مسوولان ارشد نظام‌مهندسي ديديم که اخلاق‌مدارانه نبود. همچنين عليرغم اصرار شيباني اصل براي عدم تبليغ در مدت زمان 24 ساعت مانده به انتخابات، ديديم که در ستادهاي انتخاباتي حتي در زمان انتخابات هم تبليغ مي‌شد.
وي خاطرنشان کرد: بي‌اخلاقي از بي تعهدي شروع مي‌شود، اخلاق حرفه‌اي مسير دارد و صرف تفکر يک فرد نيست. اخلاق حرفه‌اي ايجاد يک مدار و تفکر فرهنگي است و همه فرهيختگان فرهنگي در کنار هم بايد چنين مسيري را ايجاد کنند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن