تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر خداوند بوسیله تو یک نفر را هدایت کند برای تو بهتر است از دنیا و هر آنچه د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812943210




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هيات نظارت بر عملکرد موسسه ثامن الحجج تشکيل شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ آذر ۱۳۹۴ (۱۷:۴۶ب.ظ)
هيات نظارت بر عملکرد موسسه ثامن الحجج تشکيل شد موج - مطلع شديم چند ماهي است کارگروهي با محوريت بانک مرکزي و دستگاه‌هاي مختلف نظارتي به منظور ساماندهي موسسات مالي و اعتباري غيرمجاز تشکيل و در جهت تقليل دغدغه‌هاي موجود ميان مردم و سپرده‌‌گذاران اين موسسات تصميم‌هايي نيز گرفته است.
به گزارش خبرگزاري موج، حميد تهرانفر، معاون نظارتي بانک مرکزي، در گفتگو با روابط‌عمومي بانک‌مرکزي، از تشکيل هيات نظارت براي ساماندهي موسسه تعاوني اعتباري ثامن‌الحجج خبر داد و از سپرده‌گذاران درخواست کرد تا با حفظ آرامش، براي ساماندهي موسسه مذکور به اين هيات کمک کنند.
مشروح اين گفتگو را در ادامه بخوانيد:

*با توجه به طرح مباحث و دغدغه‌هايي نسبت به موسسات غيرمجاز در جامعه و ايجاد نگراني سپرده‌گذاران در قبال سپرده‌هاي خويش از جمله موضوع موسسه مالي و اعتباري ثامن‌الحجج ، لطفاً تمهيدات و اقدامات بانک مرکزي در اين خصوص را توضيح فرماييد.

قبل از پاسخ سوال شما لازم است به اين نکته اشاره کنم که اگرچه بانک‌مرکزي طي ساليان اخير مکرراً از هموطنان درخواست کرده است قبل از سپرده‌گذاري در موسسات مالي و اعتباري از طريق پايگاه اطلاع‌رساني بانک مرکزي در ارتباط با مجوزدار بودن موسسه و فعاليت قانوني آن کسب اطلاع کنند، ليکن متاسفانه شاهد آن هستيم که برخي به اين هشدارهاي بانک مرکزي بي‌توجه بوده‌اند، بر اين اساس ضمن تاکيد بر اين موضوع که سپرده‌گذاران قبل از هرگونه سپرده‌گذاري در موسسات پولي از مجاز بودن فعاليت آنها اطمينان حاصل کنند، بايد عرض کنم که بر اساس مسئوليت محوله از سوي شوراي عالي امنيت ملي به بانک‌مرکزي، کارگروهي به منظور ساماندهي فعاليت موسسات اعتباري غيرمجاز، از جمله موسسه اعتباري ثامن‌الحجج با حضور دستگاه‌هاي نظارتي و با محوريت بانک مرکزي از اواخر سال گذشته تشکيل شده است. اين کارگروه طي برگزاري جلسات متعدد کوشيده است سازکاري براي اعمال نظارت موثرتر بر اينگونه موسسات و رفع نگراني‌هاي احتمالي سپرده‌گذاران مربوط به آنها پيشنهاد کند.

*آيا سپرده‌گذاران موسسه ثامن‌الحجج با تشکيل اين کارگروه و تصميمات آن مي‌توانند از محفوظ بودن سپرده‌هاي خويش مطمئن باشند؟
ببينيد! اين تعاوني تا کنون تحت نظارت بانک مرکزي نبوده و حتي تا ماه‌هاي گذشته به درخواست‌هاي بانک مرکزي براي قرار گرفتن در مسير ساماندهي و دريافت مجوز کمتر توجه کرده است. خوشبختانه با تشکيل کارگروه ساماندهي بازار غيرمتشکل پولي قرار شده است براي صيانت از منافع سپرده‌گذاران ورود جدي و فعال‌تري صورت گيرد و بر اساس تصميمات متخذه انشالله به زودي با هماهنگي‌هاي صورت گرفته هيات نظارتي متشکل از نمايندگان برخي از حوزه‌هاي تاثيرگذار با همکاري هيات مديره و مديرعامل موسسه مذکور، اعمال نظارت بر تصميمات و فعاليت‌هاي اين نهاد مالي بيشتر خواهد شد. بنابراين، موسسه ثامن‌الحجج با اولويت حفظ منابع متعلق به سپرده‌گذاران مورد ارزيابي قرار گرفته، هيات نظارت براي روان‌سازي امور نهايت تلاش را خواهد کرد. به اين ترتيب، انتظار مي‌رود سپرده‌گذران با حفظ آرامش اجازه دهند مديريت موسسه و هيات نظارت اقدامات خود را در جهت صيانت از منافع ايشان، به نحو احسن به انجام رسانند.

*گفته مي‌شود بانک مرکزي حساب‌هاي اين تعاوني را نزد چند بانک مسدود کرده است، آيا اين اقدامات در راستاي اجرايي شدن تصميماتي که به آن پرداختيد صورت گرفته است؟
بانک مرکزي ، هيچ‌کدام از حساب‌هاي موسسه ثامن‌الحجج را متوقف نکرده و دستور انسداد نداده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن