تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813113198




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشاورزي با نگاه صادرات محور انجام پذيرد / ضرورت تقويت نيروهاي حفاظت از جنگل


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ آذر ۱۳۹۴ (۱۶:۲۱ب.ظ)
استاندار گيلان تاکيد کرد: کشاورزي با نگاه صادرات محور انجام پذيرد / ضرورت تقويت نيروهاي حفاظت از جنگل موج-رشت-استاندار گيلان به روند رو به رشد کشاورزي در گيلان گفت: فعاليت هاي کشاورزي گيلان بايد با تکيه بيشتر به مراکز تحقيقاتي و نگاه صادرات محور انجام پذيرد.
به گزارش خبرگزاري موج از رشت،محمد علي نجفي، عصر امروز در جمع خانواده بزرگ جهاد کشاورزي گيلان با اشاره اين که روند رو به رشدي در بخش کشاورزي استان مشاهده مي شود با برشمردن اولويت هاي کاري اين بخش تاثيرگذار در اشتغال استان تاکيد کرد: فعاليت هاي کشاورزي گيلان بايد با تکيه بيشتر به مراکز تحقيقاتي و نگاه صادرات محور انجام پذيرد.
وي در اين نشست با اشاره به گزارش رئيس جهاد کشاورزي از روند مثبت افزايش محصولات استان گفت: اين گزارش مثبت حاکي از آن است که بايد به بخش کشاورزي بيش‌تر توجه کنيم.
دکتر نجفي با بيان اين که بازديدهاي مستمر از مراکز تحقيقاتي کشاورزي استان خواهد داشت افزود: افزايش کمي و کيفي محصولات کشاورزي با تلاش مراکز تحقيقاتي محقق مي‌شود.
وي با اشاره به رابطه‌ي تنگاتنگ بخش تحقيقات و کشاورزي گفت: اين رابطه به عنوان يک توفيق مناسب در ديگر بخش‌هاي استان کمتر است.
استاندار گيلان با بيان اين که بايد تحقيقات به عنوان سرلوحه‌ي فعاليت‌هاي همه‌ي بخش هاي مختلف باشد گفت: از وجود مراکز تحقيقات ملي کشاورزي در روند توسعه‌ استان بيش‌تر استفاده کنيد.
دکتر نجفي به کارهاي عظيمي که در بخش مديريت منابع آب استان به عنوان راهبرد استراتژيک در کشاورزي پايدار در حال انجام است اشاره کرد و گفت: احياي حق آبه گيلان از حوزه آبريز سدسفيدرود که در سال‌هاي گذشته تضييع شده بود و فعال کردن مراحل ساخت سدهاي استان و سدهاي لاستيکي از جمله اقدامات موثري است که در اين بخش انجام شده است.
دکتر نجفي رشد حدود 15 درصدي توليد شلتوک در گيلان به رغم خشکسالي را حاکي از مديريت مناسب آب کشاورزي عنوان کرد و گفت: از اين تجربه بايد در سال جديد نيز به خوبي استفاده کنيم.
استاندار گيلان به مصوبات سفر دکتر روحاني براي تجهيز و نوسازي شاليزارها نيز اشاره کرد و گفت: اجراي اين طرح به جلوگيري از تغيير کاربري اراضي، مديريت منابع آب و اقتصادي شدن کشاورزي کمک مي کند.
وي خاطرنشان کرد: بايد در مديريت منابع آب به فناورزي‌هاي نوين در آبرساني بويژه آبياري تحت فشار توجه شود.
استاندار گيلان جلوگيري از تغيير کاربري اراضي در استان را در مدت 2 سال گذشته از فعاليت‌هاي اصلي ذکر کرد و گفت: باتوجه به محدوديت منابع زمين در استان همه مصمم به مقابله با تغيير کاربري اراضي کشاورزي هستيم.
استاندار گيلان همچنين بر ضرورت تقويت نيروهاي حفاظت از جنگل تاکيد کرد.
دکتر نجفي عدم استفاده از سموم و کاهش استفاده از آن را در تسهيل شرايط صادرات محصولات کشاورزي مهم دانست و گفت: سياست توليد بدون نگاه به صادرات سياست شکست خورده‌اي است و روند کاهش 14 درصدي استفاده از سموم کشاورزي را ادامه دهيد.
استاندار گيلان همچنين توجه به توسعه‌ي فعاليت‌هاي نوغانداري،صنوبر کاري، پرورش ماهي در قفس، آبياري تحت فشار در مزارع چاي را از سياست‌هاي دولت دانست و گفت: من معتقد هستم بخش بزرگي از اشتغال گيلان از کشاورزي تأمين مي‌شود.
استاندار گيلان همچنين بر افزايش کيفيت ميوه‌ي شب عيد توسط تعاون روستايي تأکيد کرد و گفت: سعي کنيد تمام نياز مرکبات شب عيد از داخل استان تهيه شود.
دکتر نجفي توجه به بخش کشاورزي را در پدافند غيرعامل مهم داراي اهميت دانست و گفت: به طرح‌هاي پدافند غيرعامل در بخش کشاورزي اعتبارات خوب اختصاص مي‌يابد.
در اين نشست همچنين رئيس سازمان جهاد کشاورزي و مديران بخش‌هاي تحقيقاتي محصولات کشاورزي نوغانداري و منابع طبيعي و همچنين مديران کل به ارائه گزارش و اقدامات خود پرداختند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن