تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821043656




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تداوم ارسال سلاح به افغانستان از سوي روسيه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ آذر ۱۳۹۴ (۱۵:۵۶ب.ظ)
تداوم ارسال سلاح به افغانستان از سوي روسيه موج - رئيس شوراي فدراسيون مجلس دوما روسيه از ادامه ارسال سلاح و مهمات به افغانستان به منظور مقابله با گروه تروريستي-تکفيري داعش خبر داد.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج به نقل از اسپوتنيک، والنتينا ماتوينکو، رئيس شوراي فدراسيون مجلس دوما روسيه در ديدار با فضل هادي مسلميار، رئيس پارلمان افغانستان گفت: مسکو ضمن استقبال از تعهد دولت افغانستان براي نوسازي نيروي هوايي اين کشور، به همکاري با کابل ادامه مي دهد.
وي ادامه داد: کمک هاي بلاعوض مسکو به کابل در زمينه سلاح و مهمات براي مقابله با گروه تروريستي-تکفيري داعش ادامه مي يابد.
قول مساعد مسکو براي ارسال سلاح به افغانستان در حالي صورت گرفت که در اوايل ماه اکتبر، عبدالرشيد دوستم، معاون اول رئيس جمهور افغانستان به مسکو سفر کرد و خواستار کمک هاي بيشتر روسيه به کابل براي مقابله با شبه نظاميان شد.
ماتوينکو اظهار کرد که روسيه نگران فعاليت هاي گروه تروريستي-تکفيري داعش در افغانستان است و در حال حاضر پارلمان روسيه، در حال بررسي پيشنهاد فروش سه بالگرد نظامي به کابل است.
از زمان سقوط اتحاد جماهير شوروي، فعاليت گروه هاي افراطي مذهبي در آسياي مرکزي افزايش يافته و اين موضوع نگراني جدي مسکو را به دنبال داشته است.
تروريست هاي آموزش ديده معمولا پس از آموزش در سوريه، عراق و افغانستان به آسياي مرکزي بر مي گردند و در حملات تروريستي شرکت مي کنند که اين موضوع بي ثباتي هايي را در مرزهاي تاجيکستان و ترکمنستان با افغانستان و کل آسياي مرکزي به وجود مي آورد.
طي ماه هاي اخير، طالبان و داعش بر دامنه فعاليت خود در افغانستان افزوده اند و برآورد مي شود که در حال حاضر حدود 3 هزار داعشي در افغانستان حضور داشته باشند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 6]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن