تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك عالم برتر از هزار عابد و هزار زاهد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806703361




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رکوردشکني‌هاي بندر شهيد رجايي در حمل ريلي کالا نسبت به جاده‌اي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ آذر ۱۳۹۴ (۱۶:۲۹ب.ظ)
رکوردشکني‌هاي بندر شهيد رجايي در حمل ريلي کالا نسبت به جاده‌اي موج - مدير کل بنادر و دريانوردي هرمزگان با اشاره به رکوردشکني‌هاي اخير بندر شهيد رجايي گفت: نسبت حمل ريلي به حمل جاده‌اي کالا در اين بندر از ۱۰ درصد در سال گذشته به ۲۶ درصد در سال جاري افزايش يافته است.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي اداره کل بنادر و دريانوردي هرمزگان، ابراهيم ايدني از رشد ۱۰۸ درصدي تناژ کالاي حمل شده از طريق ريل در ۷ ماهه سال ۹۴ نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته در بزرگ‌ترين بندر تجاري ايران سخن به ميان آورد و افزود: بندر شهيد رجايي طي دوازده ماهه سال ۹۳ با حمل ريلي ۳ ميليون و ۲۳۷ هزار و ۸۳۶ تن کالا توانست در بين تمامي بنادر ريلي ايران رکورددار بيشترين رقم شود، اين در حالي است که تنها در ۷ ماهه سال جاري، ۳ ميليون و ۹۳۴ هزار و ۷۸۶ تن کالا از اين طريق جابجا شده که يک رکورد جديد در حمل‌ونقل ريلي بنادر کشور محسوب مي‌شود.
وي گوگرد، پنبه، گنداله آهن، کانتينر، نفت کوره، مس، آهن‌آلات، روغن خوراکي، ريل، گندم و خودرو را از جمله کالاهاي حمل شده از طريق خط ريلي دانست که از طريق بندر شهيد رجايي جابجا شده است.
مدير کل بنادر و دريانوردي هرمزگان ضمن اشاره به جابجايي ۴۱۵ هزار و ۵۷۳ تن گنداله آهن با استفاده از ۵ هزار و ۶۰۰ واگن در ۷ ماهه اول سال ۹۴ در بزرگ‌ترين بندر تجاري ايران، اضافه کرد: به عنوان مثال در زمينه حمل اين نوع کالا، رشد ۶۸ درصدي به لحاظ تناژ و رشد ۱۲۰ درصدي به لحاظ تعداد واگن استفاده شده طي مدت ياد شده به ثبت رسيده است.
ايدني همچنين بيان کرد: از ابتداي سال جاري، جابجايي ۳۳۱ هزار و ۳۹۷ تن محموله کانتينري نيز از طريق ۶ هزار و ۷۴۷ واگن در اين بندر به انجام رسيد.
وي اضافه کرد: بر اساس تجزيه و تحليل آماري انجام شده، نسبت حمل ريلي به حمل جاده‌اي کالا از ۱۰ درصد در سال ۹۳ به ۲۶ درصد در سال ۹۴ افزايش يافته است که يک جهش چشمگير نسبت به سال گذشته محسوب مي‌شود.
مدير کل بنادر و دريانوردي هرمزگان با اشاره به ايمني بالاي کالا، کاهش آلودگي هوا، مصرف سوخت کمتر و کاهش ترافيک در حمل ريلي بار، تصريح کرد: الزام شرکت‌هاي بندري به احداث ريل در محوطه‌هاي واگذار شده از جمله برنامه‌هاي توسعه حمل‌ونقل ترکيبي در اين بندر است.
اين مقام مسوول از ساخت يک دستگاه باسکول استاتيک-ديناميک با سرمايه‌گذاري ۳.۷ ميليارد ريالي بخش خصوصي و احداث خط فرعي انبار روباز غله به طول ۶۰۰ متر با سرمايه‌گذاري ۷ ميليارد ريالي اداره کل بنادر هرمزگان و شرکت راه‌آهن به عنوان اقدامات عملياتي شده در بندر شهيد رجايي براي افزايش زيرساخت‌هاي ريلي عنوان کرد.
ايدني همچنين در ادامه احداث ساختمان کارگزاران ريلي در زميني به مساحت ۵۰۰ مترمربع را به عنوان برنامه‌هاي آتي اين بندر دانست و اظهار کرد: پروژه احداث شانتينگ يارد ريلي مواد نفتي در زميني به مساحت ۵.۵ هکتار و با پيش‌بيني سرمايه‌گذاري بيش از يک هزار ميليارد ريالي توسط بخش خصوصي نيز در حال طي شدن مراحل اجرايي است.
وي از احداث سيلوي غلات ۱۰۰ هزار تني با دسترسي ريلي در زميني به مساحت حدود ۴۰ هزار مترمربع سخن به ميان آورد و گفت: مراحل اجرايي اين پروژه با پيش‌بيني سرمايه‌گذاري ۳۶۰ ميليارد ريالي از ابتداي سال جاري آغاز شده است.
ايدني صرفه‌جويي ۴۰ درصدي زمان و مسافت و ۳۰ درصدي هزينه حمل را از جمله ويژگي منحصربه‌فرد بندر شهيد رجايي در ميان بنادر منطقه اعلام کرد و افزود: خالي بودن ۲۰ ميليون تن ظرفيت بندر در کريدور شمال-جنوب فرصتي است تا کالاي کشورهاي آسياي ميانه به جنوب شرق آسيا و از اين مناطق به اروپاي شرقي و قفقاز جابه‌جا شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 6]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن