تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813031987




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

این‌بار هنرمندان تصویری، نگرانی خود را از کمبود آب نشان می‌دهند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: این‌بار هنرمندان تصویری، نگرانی خود را از کمبود آب نشان می‌دهند
طبیعتا جامعه هنری به خاطر محبوبیت و این که در راس دید جامعه هستند، می‌توانند اثرات بسیار مثبتی را در خصوص استفاده بهینه از آب در کشور انجام دهند.
به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری دومین جشنواره «گزارش یک نگرانی با رویکرد نگاه مردمی به بحران کمبود آب» در قالب فیلم و عکس، در سالن همایش آب و فاضلاب استان تهران با حضور برخی از سینماگران، مسئولان فرهنگی و شهرداری تهران برگزار شد.


این مراسم با پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و تلاوتی چند از آیات قرآن کریم آغاز به کار کرد.


در ابتدا وحید ضرابی‌نسب قائم مقام دبیر جشنواره، از حضور اهالی رسانه، هنرمندان و مسئولان تشکر کرد و در ادامه صحبت‌های خود به معرفی دست‌اندر کاران این جشنواره پرداخت.


در ادامه سید جواد رضویان که دبیر جشنواره «گزارش یک نگرانی» را برعهده دارد، گفت: امیدواریم بتوانیم کوچک‌ترین قدمی در راستای بهینه مصرف‌کردن آب برداریم و در این میان از کمک و یاری مردم و مسئولان استفاده خواهیم کرد و با دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی که سازمان آب و مردم عزیزمان دارند، به سرانجام خوبی برسیم.


وی عنوان کرد: شرایط آبی کشور علیرغم بارش‌ باران‌های خوب در پاییز امسال، همچنان نگران‌کننده است و نباید با این فکر پیش برویم که چون ریزش باران خوبی داشتیم، آب را هدر دهیم. به طور قطع هیچ چیز غیر از مشارکت مردمی نمی‌تواند به این دغدغه پایان دهد.


وی عنوان کرد: حدود 15 درصد از آب شهری در مصارف خانگی و 85 درصد ان در کارهای کشاورزی و مصرف آب زیرزمینی از بین می‌رود.


رضویان عنوان کرد: نگاه جشنواره این است که محدودیت سنی برای آن در نظر نگیریم و از آثار همه دوستان استفاده کنیم و نگرانی آنها را در خصوص کمبود آب از دریچه موبایل‌شان ببینیم. یکی دیگر از اهداف جشنواره این است که رکوردی را در تعداد آثار ارائه شده در ایران و جهان به ثبت  برسانیم.


این بازیگر اظهار داشت: برنامه‌ «سه شو» که برنامه‌ای ترکیبی است، در خصوص اطلاع‌رسانی این جشنواره وظایفی را برعهده گرفته است و همچنین شبکه «نسیم» نیز تبلیغاتی را انجام خواهد داد.


رضویان خاطرنشان کرد: شرکت آسان‌پرداخت و شرکت آب و فاضلاب تهران، جوایز خوبی را برای نفرات اول که بیش از 50 میلیون تومان است، در نظر گرفتند.


دکتر شفق مشاور مالی جشنواره در این مراسم عنوان کرد: جا دارد از بانیان جلسه تشکر کنم؛ چون بعد از سال‌ها در چنین مراسمی در کنار بزرگانی چون فرحبخش، رضویان و مشایخی قرار گرفتم که باید قدر این گونه افراد را دانست. از تمام کسانی که در عرصه مشکلات آب و جلوگیری از هدر رفتن آن به عناوین مختلف فعالیت می‌کنند، تشکر و قدردانی ‌می‌کنم.


وی افزود: طبیعتا جامعه هنری به خاطر محبوبیت و این که در راس دید جامعه هستند، می‌توانند اثرات بسیار مثبتی را در خصوص استفاده بهینه از آب در کشور انجام دهند.


شفق تصریح کرد: جای تاسف دارد که آب دریاچه‌های مهمی چون ارومیه، زاینده رود و کارون بسیار کم شده و اگر به داد آن‌ها نرسیم، شاید جنگ بعدی جنگ آب باشد. چنانچه آمریکا به عراق و افغانستان حمله می‌کند، در ابتدا به سمت کنترل منابع آب آن‌ها می‌رود و بعد از آن نفت آن‌ها را هدف می‌گیرد.








خبر در حال تکمیل است.............



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

ارائه نمایش‌های مذهبی و آیینی نباید مختص به دوره خاصی باشد
پانته‌آ پناهی‌ها با «لاک قرمز» به جشنواره فجر می‌رود/ فیلمبرداری به ترمینال جنوب رسید
«میم» تازه‌ترین انیمیشن باشگاه فیلم سوره در راه است
فیلم «ماحی» به آخر خط رسید + تصاویر
جشنواره بین المللی فیلم وحدت با چه محوری برگزار می‌شود؟





۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن