تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):من وصىّ آخرين‏ ام، به وسيله من بلا از خانواده و شيعيانم دفع مى ‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819995551




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گلایه دانشجویان به استاندارخراسان جنوبی از غنی نبودن قفسه های کتاب


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: گلایه دانشجویان به استاندارخراسان جنوبی از غنی نبودن قفسه های کتاب استان‌ها > خراسان جنوبی - خراسان نوشت،دانشجویان کارشناسی ارشد زبان خارجه و حسابداری به دلیل غنی نبودن قفسه های کتاب کتابخانه های استان از استاندار گلایه کردند.

پس از بازدید استاندار از کتابخانه های استاد سعیدی و کریم پور بیرجند، دانشجویان کارشناسی ارشد زبان خارجه و حسابداری از فرصت پیش آمده استفاده کرده و از غنی نبودن قفسه های کتاب استان به استاندار گلایه کردند.
یکی از این دانشجویان گفت: رشته حسابداری و کامپیوتر بیشترین آمار دانشجویان را در استان جذب کرده است و دانش آموختگان زیادی دارد که متقاضی ادامه تحصیل در دوره ارشد هستند اما کتابخانه های استان از نظر کتاب های مرجع و تست فقیر هستند.
وی افزود: تعداد افراد متقاضی این کتاب ها بسیار زیاد و قیمت کتاب ها هم بالا و توان خرید پایین است.
دانشجویی دیگر در رشته زبان خارجه گفت: امکان تهیه برخی کتاب ها در داخل استان نیست و باید از خارج منطقه فراهم شود و نبود کتاب در خراسان جنوبی، مشکل دسترسی به منابع درسی را برای دانشجویان ایجاد کرده است.
استاندار در پاسخ از آنها به عنوان دانشجویان فعال سپاسگزاری و اظهار امیدواری کرد: در صورت تامین منابع مالی برای تامین کتاب های مورد نیاز اقدام خواهد شد اما در حال حاضر در برابر تقاضاهای زیاد، منابع مالی محدود را باید پذیرفت.
عده ای از کتابداران هم به 50درصد افزایش حقوق خود توسط مدیر کل کتابخانه ها معترض بودند، آنها ادعا می کردند که این اضافه حقوق بعد از 20سال خدمت و به صورت یکجا انجام شده و تدریجی و مرحله ای بوده است.
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان این ادعا را رد کرد و گفت: افزایش حقوق 50درصد بوده است اما نسبت به سابقه کارکتابداران شاید رقم پایینی باشد.
«رضایی» افزود: در سال جاری به دلیل بی رغبتی کتابداران به ادامه کار، با پیگیری هایی که از سال گذشته انجام شدرقم حقوق آنها افزایش چشمگیری داشت ، علاوه بر این با گذشت 3سال از برگزاری آزمون استخدامی، اعتراض تعدادی از متقاضیان پیگیری شد و 3نفر در کتابخانه های عمومی استان مشغول به کار شدند و با دریافت سهمیه استخدام 8نفر، استان رتبه چهارم کشور را به دست آورد.
وی ادامه داد: در سال جاری یک میلیارد و 100میلیون تومان اعتبار جذب شد که 45درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد. وی همچنین از تامین یک میلیارد و 300میلیون تومان برای ساخت کتابخانه مرکزی قاین خبر داد و گفت: این اعتبار از محل تملک دارایی استان و ماده 180تامین شد.
استاندار هم با اشاره به نقش مهم کتابداران در ارتقای سطح کتابخوانی گفت: هر فردی که در مشاغل مفید جامعه مشغول خدمت است به دلیل استفاده از اطلاعات صاحبان فکر و اندیشه به این جایگاه رسیده است.
«خدمتگزار» افزود: مطالعه زمان، مکان و سن خاصی ندارد و جایگاه کتابداران در معرفی کتاب های مفید بسیار تاثیرگذار است و کتابخوانی در تقویت هویت ملی نقش مهمی ایفا می کند.

کلید واژه ها: استان خراسان جنوبی - کتابفروشی - کتابخانه - معرفی کتاب - نمایشگاه کتاب - کتاب درسی -




دوشنبه 2 آذر 1394 - 12:15:27





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن