تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى‏شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812885596




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اکثر محدوده هاي آبي کشور از نظر سطح ايستابي وضعيت نامطلوبي دارند/ ثبت 35 تالاب کشور در کنوانسيون رامسر


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ آذر ۱۳۹۴ (۱۰:۱۴ق.ظ)
معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا: اکثر محدوده هاي آبي کشور از نظر سطح ايستابي وضعيت نامطلوبي دارند/ ثبت 35 تالاب کشور در کنوانسيون رامسر موج - معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا گفت: اضافه برداشت هاي گسترده سبب شده است اکثر محدوده هاي آبي کشور از نظر سطح ايستابي وضع نامناسبي داشته باشند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، رحيم ميداني معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا در ميزگرد منطقه اي مشترک کميته بين المللي صليب سرخ که صبح امروز يکشنبه در محل وزارت نيرو برگزار شد، گفت: چنين ميزگردهاي براي بررسي روش هاي مختلف غلبه بر چالش هاي دستيابي به ليست پايدار فرصتي خوبي براي تبيين اهميت و مديريت محيط زيست پايدار است.
وي با اشاره به اهميت آب در توسعه کشور افزود: آب شيرين و قابل دسترس يک منبع حياتي است که انسان ها به طور مستمر و در همه شرايط از جمله حوادث غيرمترقبه به آن نياز دارند در عين حال يکي از مولفه هاي مهم در حفظ و پاسداري محيط زيست نيز محسوب مي شود.
ميداني بحران آب را يکي از چالش هاي عمده هزاره سوم خواند و تصريح کرد: بر اساس گزارش سازمان ملل در حال حاضر 1.1 ميليارد نفر از دسترسي به آب و 2.5 ميليارد نفر از داشتن بهداشت محروم هستند و 90 درصد اين جمعيت در آسيا و آفريقا قرار دارند.
معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا با اشاره به قرار گرفتن ايران در منطقه اي خشک و نيمه خشک خاطر نشان کرد: طولاني شدن دوره خشکسالي، کاهش بارش و وقوع پديده تغيير اقليم از جمله عواملي است که تاثير زيادي بر منابع آبي کشور گذاشته است.
وي متوسط بارش ايران را 243 ميلي متر خواند و افزود: اين رقم کمتر از يک سوم متوسط جهاني است در عين حال محدوديت منابع آبي و توزيع غير يک نواخت بارش ها، الگوي نامناسب شهرنشيني و کشاورزي تامين آب سالم و مطمئن را با مشکلات عديده مواجه ساخته است. ضمن آنکه کاهش روان آب ها افزايش مصرف منابع آب زير زميني را به همراه آورده است تا جايي که امروز حدود 78 درصد از محدوده هاي آبي کشور وضعيت نامطلوبي دارند.
ميداني تخليه بي رويه فاضلاب هاي انساني در چاه هاي جذبي و آبهاي سطحي افزايش پساب صنعتي و فاضلاب شهري را از ديگر معضلات مديريت آبي کشور ذکر و اظهار کرد: در ايران 95 تالاب داريم که 35 تالاب تحت 24 عنوان در کنوانسيون رامسر به ثبت رسيده و 60 تالاب ثبت نشده در کنوانسيون مذکور تحت عنوان مناطق چهار گانه زير نظر سازمان حفاظت محيط زيست اداره مي شود.
وي ادامه داد: اغلب تالاب ها به علت خشکسالي هاي پياپي و استفاده ناپايدار از منابع آبي در حال حاضر با خشکسالي مواجه هستند که اين امر در سلامت و زندگي مردم تاثيرات فراواني خواهد داشت و اگر برنامه منظم و منسجمي براي مديريت منابع آب نباشد بحران آب بسياري از زير ساخت هاي اساسي کشور را نابود خواهد کرد.
معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا به موج مهاجرت هاي گسترده ناشي از بلاياي طبيعي و مناقشات انسان ساز گريزي زد و گفت: اين مسئله اهميت تامين آب اضطراي را بيش از پيش نشان مي دهد.
ميداني با اشاره به اينکه آب همواره به عنوان يک مولفه در توسعه پايدار مطرح است، تصريح کرد: ارتباط آب با فاضلاب، انرژي و اکوسيستم در سبد اهداف توسعه پايدار ملل متحد به وضوح به ثبت رسيده است.
معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا در پايان با بيان اين که ايران داراي سابقه اي طولاني در مديريت منابع آبي است، خاطر نشان کرد: جمهوري اسلامي ايران با تهيه و تدارک برنامه هاي گسترده و لازم گام هاي ارزشمندي را براي غلبه بر چالش هاي آبي برداشته است که اين مسئله جايگاه محوري آب را در توسعه پايدار ايران نشان مي دهد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن