تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان بلند مرتبه چون به فهم و دانايى رسد، متواضع مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815606950




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بنیاد سعدی در فضای مجازی حضور ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: بنیاد سعدی در فضای مجازی حضور ندارد
رئیس بنیاد سعدی در خصوص حضور این بنیاد در فضای مجازی گفت: هم اکنون بنیاد سعدی در فضای مجازی حضور ندارد و امیدواریم در گردهمایی سال آینده خبرهای خوشی در این خصوص بدهیم.


به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گردهمایی موسسه‌های فعال در آموزش زبان فارسی صبح امروز با حضور غلامعلی حداد عادل رئیس بنیاد سعدی، دربندی معاون بین‌الملل بنیاد سعدی، صحرایی معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی و موسسه‌های فعال در این زمینه در این بنیاد برگزار شد.


در این مراسم غلامعلی حداد عادل رئیس بنیاد سعدی در خصوص حضور این بنیاد در فضای مجازی اظهار کرد: هم اکنون بنیاد سعدی در فضای مجازی حضور ندارد. امیدواریم در گردهمایی موسسه‌های فعال در آموزش زبان فارسی که در سال آینده برگزار می‌شود، خبرهای خوشی در این زمینه بدهیم و در این باره به نتیجه برسیم.


وی افزود: کشورهای جهان به منظور گسترش زبان خود فراتر از مرزهای جغرافیایی‌ خود تلاش‌های گسترده‌ای می‌کنند. به طور مسلم گسترش زبان هر کشور در خارج از آن کشور رابطه معنادار و مستقیمی با اقتدار هر کشور دارد. زبان فارسی به دلایل گوناگون همواره زبان مطلوب غیرایرانیان بوده است.


رئیس بنیاد سعدی با اشاره به تلاش‌های گسترده در زمینه آموزش و گسترش زبان فارسی در خارج از کشور در دهه‌های گذشته، بیان کرد: از سال 85 فکر تاسیس سازمان مستقلی در زمینه گسترش و آموزش زبان فارسی پیش آمد. حداقل از تجربه 25 کشور در این زمینه استفاده کردیم. در همه این کشورها سازمان بزرگی وجود دارد که به طور عمومی زیرنظر بالاترین مقام آن کشور اداره می‌شود. به همین دلیل شورای انقلاب فرهنگی بنیاد سعدی را تاسیس کرد و هم اکنون نیز بیش از سه سال و نیم از تاسیس این بنیاد می‌گذرد.


حداد عادل ادامه داد: بنیاد سعدی تلاش می‌کند ساختار خود را پیدا کند و از نظر کیفی و کمی کارهایی را متناسب با وظیفه‌اش انجام دهد. امروزه به آموزش هر زبانی نگاه تخصصی می‌شود. این بنیاد نیز سعی می‌کند، نگاه تخصصی در این زمینه داشته باشد. بنیاد سعدی از دانش‌آموختگان رشته آموزش زبان فارسی که در دهه‌های اخیر در چند دانشگاه به وجود آمده استفاده می‌کند.


وی ادامه داد: بنیاد سعدی از آغاز تاسیس به تالیف کتاب متناسب با نیاز آموزش زبان فارسی اهتمام داشته است. این بنیاد برای انواع مخاطبان و انواع نیاز آموزش زبان فارسی، کتاب تالیف می‌کند و برای استفاده از فضای مجازی برنامه گسترده داریم. شورای راهبردی برای تصمیم‌گیری درست پیرامون آموزش زبان فارسی هر کشور، از کارهای بنیاد سعدی است. فعالیت‌های این بنیاد در هر کشور باید با مقتضیات و موقعیت‌های همان کشور متناسب باشد. در این شورا از بیش از 150 نفر که تجربه کار در کشورهای خارجی را داشته‌‌اند، استفاده کردیم.


رئیس بنیاد سعدی با اشاره به آنکه تربیت معلم از برنامه‌های بنیاد سعدی است، اظهار داشت: مهارت‌های زبان‌آموزی به معلمان، توسط بنیاد سعدی آموزش داده می‌شود. امیدواریم رأس یکی دو سال آینده لشکری در اختیار بنیاد باشد که بتواند در زمینه آموزش زبان فارسی کارهایی انجام دهد. برگزاری انواع دوره‌های دانش‌افزایی برای فارسی‌آموزان نیز از فعالیت دیگر بنیاد سعدی محسوب می‌شود. امسال برای اولین بار این کار را در دانشگاه شهید بهشتی انجام دادیم و 211 فارسی‌آموز از 27 کشور جهان، به مدت یک ماه در این دانشگاه آموزش دیدند.








خبر در حال تکمیل است..............



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

اختتامیه جشنواره شعر «موسم گل» با حضور حداد عادل برگزار می‌شود
من از میزان تجلی شعار نمایشگاه مطبوعات امسال راضی نیستم
حداد عادل: رسانه شاخصی برای قانون‌مداری است
آیین اختتامیه نمایشگاه مطبوعات با حضور مشاور عالی مقام معظم رهبری برگزار می‌شود
سرهنگی از رویش‌های انقلاب اسلامی است
آموزش غیر رسمی در تحقق عدالت اجتماعی در نظر گرفته شود
ترجمه‌ موفق، نفوذ در فرهنگ‌های مختلف را در پی خواهد داشت
زبان فارسی مهم ترین مؤلفه هویت ملی ایرانیان است
نمایشگاه کتاب فرانکفورت باز هم خبرساز شد
جستاری در شعر پارسی را در «از دیرباز با یمن» بخوانید





۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن