تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درگذشت عالم مصيبتى جبران ‏ناپذير و رخنه ‏اى بسته ناشدنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821214309




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مادران شهدا، وقتي هاشمي را مي‌بينند، چه مي‌گويند؟!


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ آبان ۱۳۹۴ (۱۷:۵۵ب.ظ)
مادران شهدا، وقتي هاشمي را مي‌بينند، چه مي‌گويند؟! موج - برنامه‌هاي متفاوت از آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، مردي متفاوت در دنياي سياست ساخته، به گونه‌اي که همه ابعاد ضروري براي يک جامعه را شامل مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، از مصاحبه‌هاي طولاني با روزنامه‌ها، شبکه‌ها، سايت‌ها و خبرگزاري‌هاي داخلي و خارجي گرفته تا ديدارهاي شخصيت‌هاي خارجي که براي امور ديپلماسي به ايران مي‌‌آيند. از سفرهاي سرزده به قم گرفته تا ديدارهاي مردمي در دفتر، از ملاقات‌هاي با فرزندش در اوين گرفته تا جلسات مجمع تشخيص مصلحت نظام که علاوه بر روساي سه قوه، مديران و مسؤولان عالي کشور در همه سطوح حضور دارند. از حافظان کودک و نوجوان گرفته تا جلسات آزادانديشي ديني که محققان و پژوهشگران کشور از تفسير و تأويل قرآن مي‌گويند و چگونگي تطبيق آموزه‌هاي عميق اسلام با شرايط امروز جامعه و اين بار ديدار مادران، خواهران و همسران شهدا و جانبازان 8 سال دفاع مقدس از غرب استان مازندران.
به گزارش روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در اين ديدار، شهدا را انسان‌هايي وارسته و پرنده‌هاي خونين بال در فضاي جمهوري اسلامي خواند و گفت: از ميدان جنگ با شهير فرشتگان به ديدار معبود در بزم اوليا و انبيا رفتند.
فرمانده 8 سال دفاع مقدس با يادآوري‌هاي دلاوري‌هاي جوانان استان مازندران در قالب لشکر ويژه 25 کربلا و شهيدان اين لشکر، گفت: مازندران در هميشه تاريخ سرآمد بود و در تاريخ دفاع مقدس نيز درخشيد و ما مي‌دانيم که جوانان اين خطه در جنگ چکار کرده‌اند!!
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام خطاب به مادران شهدا که يکي از آنان دو شهيد تقديم انقلاب کرده است، گفت: ساده نيست که مادري ثمره زندگي خويش را در راه اعتلاي دين و وطن بدرقه کند، در حالي که مي‌داند اين سرو ايستاده، جنازه بر مي‌گردد.
ايشان با تقدير از صبر و بردباري همه مادران، همسران و خواهران شهدا در جنگ، آنان را زينب‌هاي زمانه توصيف کرد و گفت: از راه، مرام و آرمان‌هاي شهداي خود دفاع و حفاظت کنيد که اين مملکت مال شماست و بچه‌هاي شما جان خود را داده‌اند تا ايران، انقلاب و اسلام حفظ بماند.
در اين ديدار خانم زيور زرودي، مادر شهيدان علي و کامبيز زرودي، خانم خديجه رودگرنژاد، مادر شهيد حجت‌الله شعباني و مادر دو جانباز، خانم کلثوم داجلري، همسر جانباز قطع نخاعي شهيد محمدعلي حکمت پناه و خانم عفت شعباني، خواهر شهيد و همسر جانباز، پور صديقي، با توضيح درباره صفات اخلاقي عزيزانشان و تاريخ و نحوه شهادت آنها، گفتند: سالهاست که لحظه شماري مي‌کرديم تا همسنگر و فرمانده فرزندان‌مان را ببينيم.
مادر شهيدان زرودي، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني را يادگار ارزنده 8 سال جنگ و امين امام و رهبري خواند و گفت: مردم به وجود شما در ايران افتخار مي‌کنند و در هيچ جمعي نيست که از کارها، سياست‌ها و خدمات هاشمي رفسنجاني صحبت نشود.
همسر جانباز شهيد حکمت پناه، با تشريح دلايل ازدواج خويش با يک جانباز قطع نخاعي، آن هم در سن 16 سالگي، گفت: با خدا معامله کردم و با خود مي‌گفتم وقتي بزرگان انقلاب شکنجه و زندان را تحمل کرده‌اند، من هم بايد به نگه‌داري يک جانباز افتخار کنم.
خواهر شهيد شعباني نيز با يادآوري ايام شهادت برادرش، گفت: داغ برادر سخت است، اما با راهنمايي‌هاي بزرگاني چون شما در راه اسلام و ايران تحمل کرديم و باز هم تحمل مي‌کنيم.
نکته جالب اين ديدار خواسته‌هاي عمومي مادران شهيد بود که از اوضاع نابسامان کشاورزان مي‌گفتند و تأکيد مي‌کردند که مسؤولان کشور به کشاورزان غرب استان مازندران که سرانه زمين آنان 1250 متر است، توجه بيشتري نمايند.
در اين ديدار که آقاي شمس‌الله شريعت‌نژاد، نماينده مردم شهرهاي تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس شوراي اسلامي نيز حضور داشت، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني سؤالاتي از اوضاع اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي آن منطقه پرسيد که گزارش مبسوطي ارائه شد.
هديه آيت‌الله هاشمي رفسنجاني به مادران، همسر و خواهر شهيدان که نگين انگشتري از سنگ قبر شش گوشه اقا اباعبدالله(ع) بود، اشک را در چشمان آنان جاري کرد و مادر يکي از شهدا، گفت: «آقاي هاشمي، اگر فرزندان شهيد ما در روز قيامت از ما شفاعت کنند، ما هم از شما شفاعت مي‌کنيم» که «ان‌شاءالله» آيت‌الله هاشمي رفسنجاني از دل برخاست و بر زبان آمد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن