تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):اگر مردم تعقل می کردند و مرگ را تصور می کردند، دنيا ويرانه مى‏شد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813147627




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تا دو سال ديگر، تخم چشم زده از ايران صادر مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ آبان ۱۳۹۴ (۱۳:۵۲ب.ظ)
مديرکل دفتر آبزيان آب شيرين سازمان شيلات کشور در گفت و گو با موج: تا دو سال ديگر، تخم چشم زده از ايران صادر مي شود موج - يکي از مهم ترين نهاده هايي که در پرورش ماهيان سردآبي مورد نياز بوده، نهاده اي به نام تخم چشم زده است که براي توليد بچه ماهي ضروري خواهد بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، مديرکل دفتر آبزيان آب شيرين سازمان شيلات کشور گفت: با توجه به زيرساخت هايي که در کشور به وجود آمده، اميد مي رود که تا 2سال ديگر، توانايي صادرات تخم چشم زده به کشورهاي ديگر را داشته باشيم.
مرتضي افراسيابي با اشاره به اينکه نهاده مورد نظر تا چند سال پيش در ايران توليد مي شد، افزود: به دليل کيفيت بالاتر محصولات خارجي، توليدکنندگان به واردات تخم چشم زده از کشورهاي ديگر تمايل بيشتري نشان دادند که همين موضوع سبب شد نسبت به اين نهاده تا حدودي وابسته شويم.
افراسيابي عنوان کرد: در اواخر سال 92 با شيوع نوعي ويروس به نام VHS بسياري از مزارع رو به تعطيلي رفت و تلفات زيادي را به بار آورد. بسياري از محققان از جمله سازمان دامپزشکي و شيلات بر اين عقيده بودند که بيماري مذکور از خارج از مرزها وارد ايران شده است. بنابراين مدت زيادي، واردت ممنوع اعلام شد.
به گفته وي، با ممنوع شدن واردات، تخم چشم زده نيز کمياب شد و به موازات آن، توليدات ماهيان سردآبي به شدت افت کرد. همين موضوع، زمينه مساعدي براي افزايش قيمت ماهيان عرضه شده به بازار را فراهم آورد. از اينها گذشته کشورهايي که نهاده مورد نظر را به ايران مي فروختند، بعد از انصراف ايران از خريد، با کشورهاي ديگري وارد معامله شدند و اکنون که واردات دوباره آزاد شده است، نمي توانند نياز کشور را برآورده کنند.
مديرکل دفتر آبزيان آب شيرين سازمان شيلات کشور بيان کرد: بنابراين مرکز تکثير ماهيان سردآبي در کشور، با پتانسيلي که دارد، مي تواند تا 2برابر نياز کشور به توليد تخم چشم زده مبادرت ورزد که به اين ترتيب، نه تنها نياز داخلي برآورده خواهد شد بلکه صادرات نيز در دستور کار قرار مي گيرد. اما براي به ثمر نشستن اين موضوع، بايد حداقل 2 سال ديگر صبر کرد.
افراسيابي پيش بيني کرد که توليد ماهيان سردآبي در سال جاري بيش از سال 93 و کمتر از سال 92 خواهد بود. گفتني است آمارها توليد 142هزارتن براي سال 92 و 126هزارتن براي سال 93 را نشان مي دهند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 5]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن