تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه‏دار هنگام افطار مستجاب مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799593636




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احزاب در هفته ای که گذشت توصیه ناطق برای هماهنگی با «علی‌آقا»/ رونمایی از یک لیست انتخاباتی با سرلیستی مطهری/ خبر مرعشی از کاندیداتوری «خرازی» و «سید حسن»


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: احزاب در هفته ای که گذشت
توصیه ناطق برای هماهنگی با «علی‌آقا»/ رونمایی از یک لیست انتخاباتی با سرلیستی مطهری/ خبر مرعشی از کاندیداتوری «خرازی» و «سید حسن»
رونمایی از لیست انتخاباتی با سرلیستی مطهری، نشست هایی انتخاباتی اصولگرایان، توصیه ناطق برای هماهنگی اعتدالیون با رئیس مجلس و خبر سخنگوی حزب کارگزاران از کاندیداتوری خرازی و سید حسن خمینی از مهم ترین اخبار احزاب در هفته گذشته بود.

خبرگزاری فارس: توصیه ناطق برای هماهنگی با «علی‌آقا»/ رونمایی از یک لیست انتخاباتی با سرلیستی مطهری/ خبر مرعشی از کاندیداتوری «خرازی» و «سید حسن»



به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، نظر موسوی لاری درباره سرلیستی ناطق نوری برای اصلاح طلبان، جلسه سه جانبه حضرات آیات موحدی، یزدی و مصباح، ادامه اعتراض اصلاح طلبان به شورای سیاست گذاری، تائید احتمال کاندیداتوری صادق خرازی از قم برای انتخابات مجلس، انتشار اولین لیست رسمی برای انتخابات مجلس با سرلیستی علی مطهری، دیدار حدادعادل و آقا تهرانی با حضور تعدادی از اصولگرایان، دعوت احزاب اعتدال توسعه از سید حسن خمینی برای حضور در انتخابات خبرگان، توصیه ناطق به اعتدال گرایان براتی هماهنگی با علی لاریجانی و ... از مهم ترین اخبار احزاب در هفته ای که گذشت بود. در ادامه به صورت مختصر، مروری می‌کنیم برخی از مهم‌ترین اخباری که بر صدر رسانه‌های خبری در این خصوص قرار گرفت. موافقت کمیسیون ماده 10 با تاسیس13 تشکل جدید

وزارت کشور در آستانه انتخابات روند اعطای مجوز به احزاب را تسریع کرده است. بر همین اساس محمدامین رضازاده، مدیرکل سیاسی وزارت کشور و دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب از موافقت این کمیسیون با صدور مجوز تاسیس، تمدید و صدور پروانه فعالیت40 تشکل و انجمن صنفی و تخصصی خبر داد. وی گفت: در جلسه این کمیسیون با صدور 13 مجوز تاسیس، صدور هشت پروانه فعالیت و تمدید پروانه فعالیت 19 تشکل و انجمن صنفی و تخصصی موافقت شد. وزیر کشور و سخنگوی این وزارتخانه پیش از این تاکید کرده بودند احزابی که بر اساس قانون و استعلام های صورت گرفته مشکلی نداشته باشند، مجوز فعالیت خواهند گرفت. تائید احتمال کاندیداتوری خرازی از قم/ دعوت از سید حسن خمینی برای خبرگان

حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی هفته گذشته از احتمال کاندیداتوری خرازی از قم و حضور سید حسن خمینی در انتخابات خبرگان خبر داد. مرعشی با اعلام این خبر، گفت: اصلاح‌طلبان بر اساس رهنمودهایی که آقای خاتمی رهبر اصلاحات داشتند، سازوکاری مشخص به عنوان شورای عالی سیاست گزاری انتخابات اصلاح طلبان تشکیل دادند که در این شورا همه احزاب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به همراه احزابی جدید همچون ندا و اراده ملت حضور دارند و به نحوی ائتلاف بین اصلاحات شکل گرفته و در حال حاضر فقط درباره مصادیق کاندیداها و سیاست های اصلی بحث می‌شود که این موضوعات نیز به موقع اعلام خواهد شد. این عضو حزب کارگزاران با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان مشکل وحدت داخلی نخواهند داشت، تصریح کرد: ممکن است اصلاح‌طلبان در قم از آقای لاریجانی حمایت کنند و در عین حال ممکن است در مقابل ایشان کاندیدا نداشته باشیم یعنی از سه کرسی نمایندگی قم ، دو کاندیدا معرفی کنیم و کاندیدای سوم نداشته باشیم اما این موضوع به این معنا نیست که در قم لیستی ارائه نمی دهیم و در حال حاضر احتمال دارد آقای خرازی در قم کاندیدا شود که اگر این اتفاق بیفتد جبهه اصلاحات از ایشان در قم حمایت می‌کند. مرعشی در خصوص برنامه اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس خبرگان نیز خاطرنشان کرد:‌به دلیل اینکه بحث مجلس خبرگان در صلاحیت علماء است قرار است احزاب اصلاح طلب از جمع بندی مجمع مدرسین و مجمع روحانیون حمایت کنند. این عضو حزب کارگزاران در پایان تاکید کرد:‌بستن لیست خبرگان اصلاح طلبان توسط آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز شایعه است و موضوعی است که باید بین علما تصمیم گیری شود. وی همچنین اظهار کرد: فکر می کنم سید حسن خمینی نیز در انتخابات خبرگان وارد شوند. البته این تنها خبر از احتمال کاندیداتوری سید حسن خمینی برای انتخابات خبرگان نبود. حزب حزب اعتدال و توسعه از احزاب نزدیک به رئیس جمهور رسما از سید حسن خمینی در خواست کرد که با اعلام کاندیداتوری در انتخابات آتی مجلس خبرگان شرکت کند. این درخواست در جریان دیدار هفته گذشته اعضای شوراهای استانی این حزب با سید حسن خمینی مطرح شد. تکذیب جالب یادداشت زیباکلام در روزنامه آرمان/ «اگر گفتند نوشته‌اند لانه جاسوسی قبول ندارم!»

چندی پیش از صادق زیباکلام فعال اصلاح طلب و استاد دانشگاه تهران یادداشتی با عنوان «برجام و عدم فراموشی 13 آبان» در روزنامه آرمان منتشر شد. استفاده از تعابیری نظیر «لانه جاسوسی» و «مبارزه با استکبار جهانی» آن هم در یادداشت فردی با تفکر صادق زیباکلام برای بسیاری عجیب به نظر می رسید از همین رو خبرگزاری فارس در تماس به وی اصل موضوع را پیگیر شد. زیباکلام در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا شما اصل یادداشتی را که در روزنامه آرمان با با عنوان «برجام و عدم فراموشی 13 آبان» به نقل از شما چاپ‌شده است را تکذیب می‌کنید؟ تأکید کرد: «اگر در این یادداشت سفارت آمریکا از قول من لانه جاسوسی عنوان‌شده و موضوعی به نام استکبار و مستکبرین مطرح‌شده است من آن را قبول ندارم.» دیدار آقاتهرانی و حدادعادل/ تاکید بر ارجاع اختلافات به «نظر سه فقیه» هفته گذشته حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری و غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان در راستای ائتلاف حداکثری اصولگرایان با یکدیگر دیدار کردند. در این نشست که با حضور جمعی از اصولگرایان برگزار شده است، درباره چگونگی تحقق ائتلاف حداکثری بحث و بر اجماع بر روی نظر سه‌فقیه تاکید شده است.

حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، درباره دیدار خود با دبیرکل جبهه پایداری در راستای وحدت اصولگرایان اظهار داشت: ما همیشه با یکدیگر در مجلس دیدار می‌کنیم؛ این دیدارها جدید نیست و دائمی است و ان‌شاالله به نتیجه می‌رسد و اگر زمان بگذرد خبرهای خوبی در این باره خواهیم داشت. آقا تهرانی نیز پس از این دیدار با اشاره به جزئیات جلسه تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که وحدت را به گونه‌ای پیش ببریم که یک حرف بزنیم و اختلافی نباشد و در صورت وجود اختلاف نیز باید روی «نظر سه فقیه»‌ اجماع شود. دبیرکل جبهه پایداری ادامه داد: نظر سه‌فقیه برای حل اختلاف است و اول اصولگرایان باید روی اصول، وحدت کنند که البته وحدت دارند و یکسال است جلسات مشترک سه ضلع برگزار می‌شود. وی با یادآوری این نکته که در جلسات دیگر هم دوستان دیگری مثل آقایان تقوی، باهنر و حداد شرکت داشتند، گفت:‌ این جزء مسلمات این جلسات سه‌ضلع بوده و این نظر جا افتاده که هرجا دوستان دچار اختلاف شوند، آن قسمت را به فقهای ثلاث ارجاع می‌دهند و حرف آنها فصل‌الخطاب بوده و کسی روی حرف آنها، حرفی نمی‌زند. اعضای شورای مرکزی جمعیت نیروهای انقلاب اسلامی مشخص شدند جمعیت نیروهای انقلاب اسلامی هفته گذشته در مجتمع رفاه تهران نخستین کنگره خود را برگزار کرد. در این کنگره که در حضور نمایندگان وزارت کشور برپا شد از میان 340 رای ماخوذه، اعضای شورای مرکزی این تشکل سیاسی بدین شرح انتخاب شدند: اعضای شورای مرکزی:1- علی اسفندیاری، فخرالله مجیدی، بهمن بنی عامریان، جعفر فتحی، ولی الله اصغری، سید جلال شاکر، رضا نجار، محمدرضا طاهری، مرتضی سبحانی نیا، سید رستم سید آقاخان، رضا رضایی، سید حسین میران، سید ولی حسینی، جمال خلیلی، علی اکبر کاظمی، محسن حسین‌پور، سید ابوالفضل طباطبایی، کاظم فراهانی، احمد متقی تبار به عنوان اعضای اصلی شورای مرکزی انتخاب شدند. همچنین آقایان حسین سالاروند، یداله بازلی، اکبر نظیفی، امیر نوده فراهانی، امیرحسین شیرخدایی به عنوان اعضای علی البدل و آقایان محمد حجتی نژاد، بابک فیض الهی و رحمت اله شاحیدر به عنوان بازرسین این جمعیت انتخاب شدند. ساز ناکوک اصلاح‌طلبان در شورای عالی سیاست‌گذاری/ نظر موسوی لاری درباره سرلیستی ناطق حجت‌الاسلام سید عبدالواحد موسوی لاری،‌ رئیس شورای مشورتی اصلاح‌طلبان هفته گذشته طی گفت‌وگویی با هفته نامه صدا،‌ در مورد چگونگی تشکیل شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان سخن گفت و تصریح کرد که این شورا موقتی است. موسوی لاری در بخش دیگری از این گفت و گو در پاسخ به این پرسش که آیا شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان می‌تواند به اهداف خود دست‌یابد، گفت: اصلاح‌طلبان هیچ‌گاه ایده‌آلیستی،‌ آسمانی و ذهنی فکر نمی‌کنند و اعتقاد دارند این شورا بیش از 80 درصد در اهداف خود موفق عمل خواهد کرد.

وی در مورد سرلیستی ناطق نوری نیز اظهار داشت: به نظر من پیشنهاد سرلیستی آقای ناطق نوری نوعی نگاه ژورنالیستی است تا نگاه واقعی. چون اولا او نامزد نیست که بخواهد انتهای لیست یا ابتدای آن باشد. رئیس شورای مشورتی اصلاح‌طلبان ادامه داد: اثر گذاری اصلی آقای ناطق نوری هنگامی است که او در جایگاه اصولگرایی که فهم درست و منطقی نسبت به مسائل کشور دارد،‌ در جبهه خود وارد صحنه شود. موسوی لاری تأکید کرد: اینکه اصلاح‌طلبان بخواهند او را قرض بگیرند یا اینکه ایشان بخواهند به اصلاح‌طلبان نان قرض بدهند من چنین بده بستانی را مناسب و واقعی نمی‌دانم و دور از شأن آقای ناطق و اصلاح‌طلبان است. رئیس شورای مشورتی اصلاح‌طلبان که در جلسه اخیر شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان به عضویت هیئت‌رئیسه آن درآمد می‌گوید که من قبل از رأی‌گیری به آقای مبلغ یادداشت دادم من نامزد هیچ‌ مسئولیتی در این جمع نیستم و بنا ندارم که به‌عنوان عضو هیئت‌رئیسه کمک کنم اما ظاهراً یا این خواسته مطرح نشده و یا اینکه دوستان به آن توجهی نکردند. این اظهارنظر موسوی لاری درباره موقتی بودن شورای سیاست گذاری و عدم علاقه به حضور جدی در شورا از سوی برخی کارشناسان به نوعی «ساز ناکوک» تعبیر شد. برگزاری سومین نشست مشترک آیات موحدی، یزدی و مصباح در قم/ ارائه گزارش جلسه به جامعه روحانیت سومین نشست مشترک آیات موحدی‌کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز، یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مصباح‌یزدی رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) برای ائتلاف اصولگرایان برگزار شد.

گرچه این جلسه در روز 5 شنبه دو هفته پیش انجام شده بود ولی خبر آن اواسط هفته گذشته در رسانه ها منتشر شد. خبرگزاری فارس اواخر مهرماه سال جاری از برگزاری جلسه مشترک حضرات آیات موحدی، یزدی و مصباح خبر داده بود. چندروز بعد از برگزاری این جلسه حجت‌الاسلام سید رضا تقوی قائم مقام جامعه روحانیت مبارز تهران در گفت‌وگو با فارس، از ارائه گزارش نشست سه‌جانبه آیات موحدی کرمانی،‌ یزدی و مصباح در جلسه شورای مرکزی این تشکل خبر داد. تقوی گفت: آیت‌الله موحدی کرمانی به عنوان دبیر کل جامعه روحانیت جزئیات نشست خود با آیات یزدی و مصباح را تشریح و تصریح کرد که در این نشست بر لزوم یکپارچگی و انسجام نیروی‌های اصولگرا تأکید شده است. تاکید کارشناسان به عهدشکنی آمریکا/ قرارداد الجزایر نمونه آشکار دغل بازی دشمن هفته گذشته و در روزهای منتهی به اجرای تعهدات ایران، نگرانی هایی درباره تبدیل شدن سرنوشت برجام به سرنوشت قرار داد الجزایر (قراردادی که بر اساس آن قرار بود آمریکا در قبال آزادی گروگان های لانه جاسوسی، اموال ایران را بازگرداند و از دخالت در امور داخلی ایران خودداری کند) به وجود آمد. کارشناسان مختلف در گفت وگو با فارس این نگرانی را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار دادند. حسام الدین برومند کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به سابقه بدعهدی‌ آمریکا در قبال تعهداتش مقابل ایران در مسائلی مانند بیانیه 1981 الجزایر گفت: سابقه آمریکایی‌ها در بحث‌های حقوقی نه تنها با ایران بلکه با دیگر کشورها نشان داده است که آنها هیچ‌گاه به مسائل حقوقی پایبند نبودند. وی استراتژی «تعهد در برابر تعهد» را راهکاری برای جلوگیری از بدعهدی غرب و در راس آن آمریکا خواند و گفت: بر اساس این راهبرد ما به ازای هر تعهدی که انجام می‌دهیم آ‌مریکایی‌ها نیز ما به ازای آن باید تعهد خود را انجام دهند و در این بین به هیچ وجه نباید شتاب‌زده و با خوش‌بینی عمل کنیم بلکه باید کاملا حقوقی پیش رفته و تمام مراحل حقوقی و فنی به صورت گام به گام اجرا شود.

حجت الاسلام ذوالنور کارشناس مسائل سیاسی نیز در همین زمینه گفت: مقام معظم رهبری مکرراً بر بدعهدی، پیمان‌شکنی، زیاده‌خواهی و فریبکاری دشمن یعنی آمریکا تاکید کردند و در این موضوع تردیدی نیست، اما علاوه بر  بیانیه 1975 الجزایر، حافظه تاریخی مردم ما مملو از خیانت‌ها و جنایت‌های آمریکا نسبت به خودشان است. ذوالنور ادامه داد: در مواقع مختلف و آنجاهایی که آمریکا طرف مقابل ما نبوده ما شاهد عنادورزی آمریکا بوده‌ایم اما حالا که خودش طرف قرارداد ماست و منافعی نیز برای آنها تعریف شده قطعا بدعهدی و پیمان‌شکنی بیشتری خواهد داشت. این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اگر ما اهرم‌های خود را از دست بدهیم و به دشمن خوشبین باشیم از دشمن ضربه می‌خوریم تاکید کرد: بنابراین ایران باید به صورت گام به گام و با ضمانت‌های لازم پیش برود. فرزاد جهان‌بین پژوهشگر مسائل سیاسی نیز با اشاره به سابقه بدعهدی آمریکا در قرار داد الجزایر، تصریح کرد: اگر قلب رآکتور اراک را قبل امضای قرارداد متقن بتون‌ریزی کنیم یعنی ما تعهد خود را انجام دادیم یا اگر از 10 تن اورانیوم در حد 300 کیلو نگه‌داریم چنانچه طرف مقابل تعهدات خود را انجام ندهد و اورانیوم موردنیاز ما را تأمین نکند، چه خواهیم کرد؟ بنابراین بندهای 9 گانه‌ای که مقام معظم رهبری فرمودند تضمین‌کننده اجرای برجام است. وی افزود: اگر ما با خوش‌باوری و ساده‌لوحانه به آمریکا اعتماد کنیم، نتیجه آن تکرار الجزایر2 و اعتماد مصدق به آمریکاست و اگر طرف مقابل تعهدات خود را اجرا نکند نتیجتاً دچار پشیمانی خواهیم شد. جلسه شورای مرکزی جمعیت ایثارگران تشکیل شد/ تأکید بر حضور نیروهای ارزشی در انتخابات مجلس لطف‌الله فروزنده سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی هفته گذشته با اشاره به تشکیل جلسه شورای مرکزی تشکل متبوعش با حضور اعضا و به دبیرکلی حسین فدایی اظهار داشت: یکی از مسائلی که در جلسه این جمعیت  مورد بررسی قرار گرفت موضوع داعش و حمایت کشورهای اروپایی از این جریان تروریستی بود که به لبنان و پاریس گسترش یافته است.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده درباره انتخابات در جلسه این جمعیت گفت: در این جلسه بر لزوم توجه به انتخابات مجلس و حضور نیروهای ارزشی، ولایتمدار و سالم و پاک در مجلس تأکید شد. سخنگوی جمعیت ایثارگران با اشاره به بخش سوم مباحث جلسه شورای مرکزی تشکل متبوعش خاطرنشان کرد: ما از همه اصولگرایان می‌خواهیم به دنبال وحدت باشند چرا که انتخابات مجلس حساس است و نیروهای ارزشی، ولایتمدار و پاک باید توسط مردم انتخاب شوند تا همچنان بالندگی انقلاب اسلامی در جهان و منطقه حفظ شود. توصیه ناطق به جبهه اعتدال گرایان برای هماهنگی با لاریجانی محسن صفرپور رئیس دوره‌ای جبهه اعتدالگرایان هفته گذشته تاکید کرد که این جبهه تلاش دارد با معتدلین هر دو جناح برای انتخابات مجلس هماهنگ باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با معتدلین هر دو جناح فعالیت خوبی داشته باشیم به همین منظور دیدار با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی را در دستور کار داریم. صفرپور به دیدار جبهه اعتدالگرایان با ناطق نوری طی چند روز گذشته اشاره و گفت: آقای ناطق ما را به آقای لاریجانی ارجاع داد و گفتند که با رئیس مجلس دراین مورد حتما هماهنگ باشید. کنگره حزب اعتدال و توسعه به زودی در تهران برگزار می‌شود مسعود شفیعی عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه هفته گذشته در گفت و گو با فارس در مورد آخرین تحرکات تشکیلاتی این حزب اظهار داشت: کلیات برگزاری کنگره حزب اعتدال و توسعه به تصویب رسیده است و به زودی این کنگره برگزار خواهد شد.

وی افزود: هنوز زمان و مکان قطعی کنگره حزب اعتدال و توسعه مشخص نشده و در صورت تصویب به اطلاع عموم خواهیم رساند. حزب اعتدال و توسعه آخرین بار در خردادماه سال 92 کنگره خود را برگزار و در این همایش رسماً از حسن روحانی در یازدهمین دوره رقابت‌های ریاست جمهوری حمایت کرد. انتشار اولین لیست برای انتخابات مجلس/ لیست مستقلین با سرلیستی مطهری هفته گذشته اولین لیست رسمی کاندیداهای انتخابات مجلس دهم از سوی جبهه متحد مستقلین منتشر شد؛ البته پیش از این نیز گمانه زنی هایی درباره لیست های مختلف صورت گرفته بود ولی احزاب و تشکل های سیاسی رسما آنها را تائید نکردند. در همین راستا جلسه انتخاباتی سیاسی جبهه متحد مستقلین ایران (جریان سوم) سه‌شنبه هفته گذشته با حضور 51 حزب، جمعیت و تشکل سیاسی عضو این جبهه در دفتر قدرت‌علی حشمتیان رئیس جبهه متحد مستقلین برگزار شد.

در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر از بین 152 کاندیدای مطرح در تهران، جبهه متحد مستقلین نهایتاً 36 نفر را به عنوان فهرست اولیه خود برای تهران مشخص و مقرر کرد تا پایان آذرماه فهرست اولیه نامزدهای مورد حمایت این تشکل سیاسی برای خبرگان نیز تعیین می‌شود و دو برابر نمایندگان مورد نیاز شهرستانها مشخص می‌شود و در نهایت لیست نهایی پس از تایید صلاحیت توسط شورای نگهبان متعاقباً اعلام خواهد شد. طبق خبری که اسماعیل ابراهیمی دبیر جبهه متحد مستقلین در اختیار خبرگزاری فارس گذاشته اسامی 36 کاندیدای مورد حمایت جبهه مستقلین به شرح زیر است: علی مطهری، حجت‌الاسلام محمد اشرفی اصفهانی، فاطمه هاشمی،‌حجت‌الاسلام محمود دعایی، قدرت علی حشمتیان، طهماسب مظاهری، سهیلا جلودارزاده، مصطفی کواکبیان، علیرضا محجوب، اسماعیل ابراهیمی، الیاس حضرتی، محمدعلی وکیلی، محمد غرضی، کاظم جلالی، غلامعلی دهقان، شهاب‌الدین صدر، جواد اطاعت، حجت‌الاسلام عبدالواحد موسوی لاری، حجت‌الاسلام رسول منتجب نیا، حجت‌الاسلام ابوالفضل شکوری، محسن مهرعلیزاده، عبدالله جاسبی، مرتضی حاجی، احسان شریعتی، ابوالقاسم سرحدی‌زاده، جعفر توفیقی، عیسی کلانتری، مرتضی الویری، علی عبدالعلی زاده، حجت‌الاسلام علی اشراقی، سید افضل موسوی، حسین کمالی، یدالله طاهرنژاد، علی‌محمد نمازی،بهروز افخمی، طاهره طاهری. اعتراض به اصلاح طلب به شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان تشکیل شورای سیاست گذاری هنوز در میان اصلاح طلبان به واکنش های مختلفی روبرو است و بعد از اعلام عدم تمایل موسوی لاری برای عضویت در این شورا، حجت الاسلام فومنی دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات نیز به این شورا اعتراض کرد.

این فعال اصلاح‌طلب با تاکید براینکه ما تصمیمات شورای سیاست‌گذاری شورای هماهنگی را قبول نداریم تصریح کرد: آنها نباید انحصارطلبی گذشتگان را تکرار کنند و از این رو ما برای آقای عارف که ریاست این شورا را برعهده دارد نگرانیم چراکه برخی می‌خواهند او را فریب دهند. وی با اشاره به سوءاستفاده اصلاح‌طلبان از اسم عارف متذکر شد: آقای عارف نباید عامل دست افراد تندرو و افراطی بشود. فومنی ادامه داد: آنها (اعضای شورای سیاست گذاری) حق ندارند که کاندیداهایی را معرفی کنند که پیش از این رد صلاحیت شده بودند لذا ما تن به این کار نمی‌دهیم و از افراد معتدل و میانه‌رو که تایید صلاحیت می‌شوند حمایت خواهیم کرد. وی همچنین با اشاره به مباحث انتخاباتی حزب مردمی اصلاحات خاطرنشان کرد: ما تمام استان‌ها را رصد کرده‌ایم و در تهران لیست اولیه حزب شکل گرفته و تا اوایل ثبت‌نام کاندیداها لیست ما آماده و نهایی می‌شود؛ در این لیست افراد میانه‌رو از جناح‌های مختلف حضور خواهند داشت.   دومین همایش سراسری اصلاح‌طلبان آذرماه سال جاری برگزار می‌شود هفته گذشته اخباری از تصمیم اصلاح‌طلبان برای برگزاری دومین همایش سراسری خود را آذرماه سال جاری در سالن اجلاس سران تهران منتشر شد.

یکی از فعالان اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، تصریح کرد: در این همایش بنا داریم در مورد انتخابات، استراتژی‌ها و خط قرمزهای خود برای انتخابات بحث و تبادل نظر کنیم. وی ادامه داد: در این همایش از 2 هزار نفر برای شرکت دعوت به عمل آورده‌ایم اما هنوز مکان آن مشخص نشده اما به احتمال زیاد مکان آن سالن اجلاس سران خواهد بود. اصلاح‌طلبان اولین همایش خود را پس از روی کار آمدن حسن روحانی در 25 دی ماه 1393 برگزار کردند و همایش آذرماه آنها نیز در راستای همایش 25 دی است. انتهای پیام/



94/08/30 - 10:33





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن